Porównywarka opon rezulteo zrealizowała kolejną edycję analizy popularności marek opon w Europie. W roku, który upłynął pod znakiem epidemii Covid-19, portal zbadał liczbę wyszukiwań producentów opon w Google od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 r. w krajach europejskich. Badanie obejmuje analizę porównawczą danych wyszukiwania dotyczących tych samych słów kluczowych w latach 2019-2020.
W badaniu wzięto pod uwagę zapytania „nazwa marki” + „opona” w językach urzędowych każdego z krajów europejskich.
Najczęściej wyszukiwane marki opon według danych Google Ads od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 r.
Michelin wyróżnia się w całej Europie, będąc najczęściej wyszukiwaną marką opon w 20 krajach, w tym we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Wielkiej Brytanii, Belgii, Szwajcarii i Turcji. rezulteo proponuje strony internetowe z innowacyjnymi narzędziami do porównywania cen opon dostosowane do rynków wymienionych krajów. W Niemczech i Austrii – gdzie rezulteo jest również obecne – to Continental jest najczęściej wyszukiwanym producentem opon w Google. Niemiecka marka cieszy się popularnością w innych krajach europejskich, takich jak Szwecja, Serbia, Grecja oraz Norwegia.
W niektórych krajach Europy Środkowej i Wschodniej wyróżniają się inne marki, takie jak Hankook na Ukrainie i Łotwie, Nokian w Finlandii i Bułgarii, Toyo w Estonii, Nexen w północnej Macedonii oraz Kumho na Węgrzech.
Zajmująca zwykle czołowe pozycje marka opon Goodyear, w tym roku nie wygrała w żadnym z krajów europejskich. Na Białorusi, gdzie wyróżniała się w 2019 r., została zdetronizowana przez duet Nexen i Hankook.
W roku naznaczonym licznymi restrykcjami w większości krajów świata, rynek oponiarski nie uniknął kryzysu. Również w Google liczba wyszukiwani marek opon spadła. Jednak nie wszystkie kraje zostały dotknięte w ten sam sposób, a niektóre wręcz poradziły sobie bardzo dobrze. Na przykład w Niemczech i Austrii liczba wyszukiwań wzrosła w 2020 r. o 10% w porównaniu z rokiem 2019. Podobnie działo się w Holandii, gdzie wzrost wyniósł 9%, natomiast w Turcji, Szwecji i Finlandii odnotowano w tym okresie wzrost o 24%. W Szwajcarii liczby utrzymują się na tym samym poziomie z roku na rok.
Belgii (-11%), Hiszpanii (-4%) i Wielkiej Brytanii (-1%) udało się ograniczyć niekorzystne skutków pandemii. We Francji natomiast sytuacja jest mniej optymistyczna – spadek liczby wyszukiwań w 2020 r. wyniesie 33%, podobnie jak w Polsce (-21%) i we Włoszech (-19%). Ale to właśnie na Bałkanach liczby są najbardziej niepokojące: – 58% w Serbii, – 55% w Czarnogórze i – 62% w Chorwacji oraz Bośni i Hercegowinie.
10 najważniejszych wiadomości ze świata opon w 2019 roku
W roku naznaczonym licznymi restrykcjami w większości krajów świata, rynek oponiarski nie uniknął kryzysu. Również w Google liczba wyszukiwani marek opon spadła. Jednak nie wszystkie kraje zostały dotknięte w ten sam sposób, a niektóre wręcz poradziły sobie bardzo dobrze. Na przykład w Niemczech i Austrii liczba wyszukiwań wzrosła w 2020 r. o 10% w porównaniu z rokiem 2019. Podobnie działo się w Holandii, gdzie wzrost wyniósł 9%, natomiast w Turcji, Szwecji i Finlandii odnotowano w tym okresie wzrost o 24%. W Szwajcarii liczby utrzymują się na tym samym poziomie z roku na rok.
Belgii (-11%), Hiszpanii (-4%) i Wielkiej Brytanii (-1%) udało się ograniczyć niekorzystne skutków pandemii. We Francji natomiast sytuacja jest mniej optymistyczna – spadek liczby wyszukiwań w 2020 r. wyniesie 33%, podobnie jak w Polsce (-21%) i we Włoszech (-19%). Ale to właśnie na Bałkanach liczby są najbardziej niepokojące: – 58% w Serbii, – 55% w Czarnogórze i – 62% w Chorwacji oraz Bośni i Hercegowinie.
Metodologia badania: analiza wyszukiwania 28 marek opon (przy uzyciu zapytań „marka” + „opona”) w europejskich językach urzędowych w Google Ads, w okresie od 1-go stycznia 2020 r. do 31-go grudnia 2020 r. Analiza ta nie jest w żadnym wypadku reprezentatywna dla całego rynku opon i stanowi jedynie próbkę zachowań konsumenckich.