Porównaj opony i znajdź je w najlepszej cenie!

Najczęściej wyszukiwane marki opon w Google w 2020 r.

Porównywarka opon rezulteo zrealizowała kolejną edycję analizy popularności marek opon w Europie. W roku, który upłynął pod znakiem epidemii Covid-19, portal zbadał liczbę wyszukiwań producentów opon w Google od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 r. w krajach europejskich. Badanie obejmuje analizę porównawczą danych wyszukiwania dotyczących tych samych słów kluczowych w latach 2019-2020.

Jakie marki opon są najczęściej wyszukiwane w Google w 2020 roku?

© Firmbee / Pixabay

W badaniu wzięto pod uwagę zapytania "nazwa marki" + "opona" w językach urzędowych każdego z krajów europejskich.

Najczęściej wyszukiwane marki opon według danych Google Ads od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 r. 

Michelin wyróżnia się w całej Europie, będąc najczęściej wyszukiwaną marką opon w 20 krajach, w tym we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Wielkiej Brytanii, Belgii, Szwajcarii i Turcji. rezulteo proponuje strony internetowe z innowacyjnymi narzędziami do porównywania cen opon dostosowane do rynków wymienionych krajów. W Niemczech i Austrii - gdzie rezulteo jest również obecne – to Continental jest najczęściej wyszukiwanym producentem opon w Google. Niemiecka marka cieszy się popularnością w innych krajach europejskich, takich jak Szwecja, Serbia, Grecja oraz Norwegia.

W niektórych krajach Europy Środkowej i Wschodniej wyróżniają się inne marki, takie jak Hankook na Ukrainie i Łotwie, Nokian w Finlandii i Bułgarii, Toyo w Estonii, Nexen w północnej Macedonii oraz Kumho na Węgrzech.

Zajmująca zwykle czołowe pozycje marka opon Goodyear, w tym roku nie wygrała w żadnym z krajów europejskich. Na Białorusi, gdzie wyróżniała się w 2019 r., została zdetronizowana przez duet Nexen i Hankook.

W roku naznaczonym licznymi restrykcjami w większości krajów świata, rynek oponiarski nie uniknął kryzysu. Również w Google liczba wyszukiwani marek opon spadła. Jednak nie wszystkie kraje zostały dotknięte w ten sam sposób, a niektóre wręcz poradziły sobie bardzo dobrze. Na przykład w Niemczech i Austrii liczba wyszukiwań wzrosła w 2020 r. o 10% w porównaniu z rokiem 2019. Podobnie działo się w Holandii, gdzie wzrost wyniósł 9%, natomiast w Turcji, Szwecji i Finlandii odnotowano w tym okresie wzrost o 24%. W Szwajcarii liczby utrzymują się na tym samym poziomie z roku na rok.

Belgii (-11%), Hiszpanii (-4%) i Wielkiej Brytanii (-1%) udało się ograniczyć niekorzystne skutków pandemii. We Francji natomiast sytuacja jest mniej optymistyczna - spadek liczby wyszukiwań w 2020 r. wyniesie 33%, podobnie jak w Polsce (-21%) i we Włoszech (-19%). Ale to właśnie na Bałkanach liczby są najbardziej niepokojące: - 58% w Serbii, - 55% w Czarnogórze i - 62% w Chorwacji oraz Bośni i Hercegowinie.

10 najważniejszych wiadomości ze świata opon w 2019 roku
Najczęściej wyszukiwane marki opon w Google w Europie - mapa

© rezulteo 

W roku naznaczonym licznymi restrykcjami w większości krajów świata, rynek oponiarski nie uniknął kryzysu. Również w Google liczba wyszukiwani marek opon spadła. Jednak nie wszystkie kraje zostały dotknięte w ten sam sposób, a niektóre wręcz poradziły sobie bardzo dobrze. Na przykład w Niemczech i Austrii liczba wyszukiwań wzrosła w 2020 r. o 10% w porównaniu z rokiem 2019. Podobnie działo się w Holandii, gdzie wzrost wyniósł 9%, natomiast w Turcji, Szwecji i Finlandii odnotowano w tym okresie wzrost o 24%. W Szwajcarii liczby utrzymują się na tym samym poziomie z roku na rok.

Belgii (-11%), Hiszpanii (-4%) i Wielkiej Brytanii (-1%) udało się ograniczyć niekorzystne skutków pandemii. We Francji natomiast sytuacja jest mniej optymistyczna - spadek liczby wyszukiwań w 2020 r. wyniesie 33%, podobnie jak w Polsce (-21%) i we Włoszech (-19%). Ale to właśnie na Bałkanach liczby są najbardziej niepokojące: - 58% w Serbii, - 55% w Czarnogórze i - 62% w Chorwacji oraz Bośni i Hercegowinie.

Metodologia badania: analiza wyszukiwania 28 marek opon (przy uzyciu zapytań "marka" + "opona") w europejskich językach urzędowych w Google Ads, w okresie od 1-go stycznia 2020 r. do 31-go grudnia 2020 r. Analiza ta nie jest w żadnym wypadku reprezentatywna dla całego rynku opon i stanowi jedynie próbkę zachowań konsumenckich.

CZYTAJ TAKŻE

10 najważniejszych wiadomości ze świata opon w 2019 roku

2020 rok w rezulteo otwieramy przeglądem najważniejszych wiadomości z branży oponiarskiej w 2019 r. Ogumienie letnie i zimowe, testy i rankingi, przepisy prawne, koncerny samochodowe, dystrybutorzy, zrównoważona mobilność, innowacje i nie tylko – przypomnijmy sobie najważniejsze wiadomości ze świata opon.

Barometr rezulteo na pierwszy kwartał 2019 roku: opony letnie na podium

Każdego miesiąca portal rezulteo gromadzi i analizuje dane dotyczące zachowań użytkowników swojej porównywarki opon. Z badań tych wynikają interesujące tendencje na rynku oponiarskim. Wyniki z pierwszego kwartału 2019 roku nie był zaskoczeniem i potwierdziły duże zainteresowanie oponami letnimi.

Barometr rezulteo: jakie opony wybierali użytkownicy porównywarki w lutym 2019 roku?

Jak co miesiąc publikujemy i analizujemy dane dotyczące zachowań użytkowników naszej porównywarki opon. Statystyki dotyczące lutego potwierdziły powszchne przekonanie, że miesiąc ten można określić jako początek sezonu zakupów opon letnich. Czytając ten wpis dowiesz się również jakie rodzaje oraz jakie marki opon cieszyły się największą popularnością wśród użytkowników rezulteo z Twojego regionu i z całej Polski.

Barometr rezulteo: jakie opony wybierali użytkownicy porównywarki rezulteo w styczniu 2019 roku?

Jak co miesiąc, publikujemy i analizujemy dane dotyczące zachowań użytkowników naszej porównywarki opon. Styczeń minął pod znakiem opon letnich potwierdzając tendencje znacznej liczby polskich kierowców do poszukiwania nowego ogumienia z dużym wyprzedzeniem czasowym… Ten wpis pozwoli Ci również dowiedzieć się jakie rodzaje oraz jakie marki opon cieszyły się największą popularnością wśród użytkowników rezulteo z Twojego regionu i z całej Polski.

Kontynuując nawigację na stronie akceptujesz, że będziemy wykorzystywać pliki Cookies do udoskonalania doświadczeń użytkownika oraz statystyk. Więcej informacji na temat naszej polityki prywatności znajdziesz w regulaminie.