Porównywarka opon rezulteo zrealizowała kolejną edycję analizy popularności marek opon w Europie. W roku, który upłynął pod znakiem epidemii Covid-19, portal zbadał liczbę wyszukiwań producentów opon w Google od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 r. w krajach europejskich. Badanie obejmuje analizę porównawczą danych wyszukiwania dotyczących tych samych słów kluczowych w latach 2019-2020.

Przez Opublikowano dnia: 11 czerwca, 2021Kategorie: Marki i produkty612 słowa3.2 minut na przeczytanie
Wyszukiwanie marek opon w Google
© Firmbee / Pixabay

badaniu wzięto pod uwagę zapytania „nazwa marki” + „opona” w językach urzędowych każdego z krajów europejskich.

Najczęściej wyszukiwane marki opon według danych Google Ads od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 r. 

Michelin wyróżnia się w całej Europie, będąc najczęściej wyszukiwaną marką opon w 20 krajach, w tym we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Wielkiej Brytanii, Belgii, Szwajcarii i Turcji. rezulteo proponuje strony internetowe z innowacyjnymi narzędziami do porównywania cen opon dostosowane do rynków wymienionych krajów. W Niemczech i Austrii – gdzie rezulteo jest również obecne – to Continental jest najczęściej wyszukiwanym producentem opon w Google. Niemiecka marka cieszy się popularnością w innych krajach europejskich, takich jak Szwecja, Serbia, Grecja oraz Norwegia.

W niektórych krajach Europy Środkowej i Wschodniej wyróżniają się inne marki, takie jak Hankook na Ukrainie i Łotwie, Nokian w Finlandii i Bułgarii, Toyo w Estonii, Nexen w północnej Macedonii oraz Kumho na Węgrzech.

Zajmująca zwykle czołowe pozycje marka opon Goodyear, w tym roku nie wygrała w żadnym z krajów europejskich. Na Białorusi, gdzie wyróżniała się w 2019 r., została zdetronizowana przez duet Nexen i Hankook.

W roku naznaczonym licznymi restrykcjami w większości krajów świata, rynek oponiarski nie uniknął kryzysu. Również w Google liczba wyszukiwani marek opon spadła. Jednak nie wszystkie kraje zostały dotknięte w ten sam sposób, a niektóre wręcz poradziły sobie bardzo dobrze. Na przykład w Niemczech i Austrii liczba wyszukiwań wzrosła w 2020 r. o 10% w porównaniu z rokiem 2019. Podobnie działo się w Holandii, gdzie wzrost wyniósł 9%, natomiast w Turcji, Szwecji i Finlandii odnotowano w tym okresie wzrost o 24%. W Szwajcarii liczby utrzymują się na tym samym poziomie z roku na rok.

Belgii (-11%), Hiszpanii (-4%) i Wielkiej Brytanii (-1%) udało się ograniczyć niekorzystne skutków pandemii. We Francji natomiast sytuacja jest mniej optymistyczna – spadek liczby wyszukiwań w 2020 r. wyniesie 33%, podobnie jak w Polsce (-21%) i we Włoszech (-19%). Ale to właśnie na Bałkanach liczby są najbardziej niepokojące: – 58% w Serbii, – 55% w Czarnogórze i – 62% w Chorwacji oraz Bośni i Hercegowinie.

10 najważniejszych wiadomości ze świata opon w 2019 roku

Najczęściej wyszukiwane marki opon w Google w 2020 roku
© rezulteo 

W roku naznaczonym licznymi restrykcjami w większości krajów świata, rynek oponiarski nie uniknął kryzysu. Również w Google liczba wyszukiwani marek opon spadła. Jednak nie wszystkie kraje zostały dotknięte w ten sam sposób, a niektóre wręcz poradziły sobie bardzo dobrze. Na przykład w Niemczech i Austrii liczba wyszukiwań wzrosła w 2020 r. o 10% w porównaniu z rokiem 2019. Podobnie działo się w Holandii, gdzie wzrost wyniósł 9%, natomiast w Turcji, Szwecji i Finlandii odnotowano w tym okresie wzrost o 24%. W Szwajcarii liczby utrzymują się na tym samym poziomie z roku na rok.

Belgii (-11%), Hiszpanii (-4%) i Wielkiej Brytanii (-1%) udało się ograniczyć niekorzystne skutków pandemii. We Francji natomiast sytuacja jest mniej optymistyczna – spadek liczby wyszukiwań w 2020 r. wyniesie 33%, podobnie jak w Polsce (-21%) i we Włoszech (-19%). Ale to właśnie na Bałkanach liczby są najbardziej niepokojące: – 58% w Serbii, – 55% w Czarnogórze i – 62% w Chorwacji oraz Bośni i Hercegowinie.

Metodologia badania: analiza wyszukiwania 28 marek opon (przy uzyciu zapytań „marka” + „opona”) w europejskich językach urzędowych w Google Ads, w okresie od 1-go stycznia 2020 r. do 31-go grudnia 2020 r. Analiza ta nie jest w żadnym wypadku reprezentatywna dla całego rynku opon i stanowi jedynie próbkę zachowań konsumenckich.

Udostępnij ten artykuł, gdziekolwiek chcesz!

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

  • Przeczytaj artykuł
  • Przeczytaj artykuł
  • Przeczytaj artykuł
  • Przeczytaj artykuł