Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Hankook odświeża gamę opon UHP wypuszczając na rynek nowy model Ventus S1 evo 3

Hankook przedstawia nową oponę przeznaczoną do samochodów osobowych i SUV-ów. Model Ventus S1 evo 3 chce zająć pozycję lidera na rynku opon UHP.

Hankook Ventus S1 evo 3

Hankook przedstawił model Ventus S1 evo 3, nową oponę UHP do samochodów osobowych i SUV-ów. © Hankook

Unowocześniona opona UHP

Promując model Ventus S1 evo 3, marka Hankook pragnie odświeżyć swoją flagową gamę opon UHP „S1 evo”, i to już na początku 2019 roku. W pracach nad oponami trzeciej generacji południowokoreański producent skupił się na bezpieczeństwie, ale nie zaniedbał też takich aspektów jak trwałość czy zużycie paliwa.

Bok modelu Hankook Ventus S1 evo 3

© Hankook

Technologia opracowana w drodze rywalizacji

Najnowsza opona UHP marki Hankook była testowana i ulepszana w europejskim centrum testowym znajdującym się w Hanowerze. Południowokoreański producent w swoich badaniach opierał się na sportach motorowych, zwłaszcza na DTM (niemieckich mistrzostwach w wyścigach samochodowych).

Z myślą o oponie Ventus S1 evo 3, Hankook opracował nową mieszankę gumową. Duża zawartość żywicy zapewnia lepsze zachowanie opony na suchej i mokrej nawierzchni. Wpływa to na lepszą przyczepność ogumienia w szerszym zakresie temperatur. Zastosowanie nowej techniki mieszania pozwoliło na dodanie i lepsze rozprowadzenie wysoce przyczepnej krzemionki. Hankook zapowiedział, że te nowe technologie znacząco poprawią skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni. Wpłyną także na zmniejszenie oporów toczenia, w szczególności dzięki ulepszonej gumie tworzącej ścianę boczną opony.

Bieżnik opony Hankook Ventus S1 evo 3

© Hankook

Konstrukcja wyposażona w warstwę z aramidu pozwala oponie na zachowanie pierwotnego kształtu, nawet przy bardzo dużej prędkości, w porównaniu ze zwykle stosowanym nylonem. Model Hankook Ventus S1 evo 3 gwarantuje dzięki temu lepszą stabilność jazdy i wyższą trwałość. Warstwa ta zapewnia również lepszą o 5% przyczepność na zakrętach w porównaniu z poprzednią generacją. Właściwość ta została dodatkowo ulepszona przez lamele na środku bieżnika, które zwiększają powierzchnię styku opony z drogą.

Solidne bloki boczne zostały wzmocnione, zwłaszcza na zewnątrz asymetrycznej rzeźby, dzięki czemu opona Ventus S1 evo 3 jest bardziej precyzyjna i stabilna na zakrętach. Rzeźba bieżnika wyposażonego w 4 rowki zmniejsza ryzyko wystąpienia aquaplaningu i poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni, nie tracąc na skuteczności na suchej nawierzchni.

Dostępność

Model Hankook Ventus S1 evo 3 będzie dostępny w Europie na początku 2019 roku. Opona będzie dostępna w 72 rozmiarach na felgi od 17 do 22 cali oraz w wersji przystosowanej do SUV-ów. Hankook poinformował również, że nowy model został już zatwierdzony jako oryginalne wyposażenie kilku samochodów niemieckich producentów.

CZYTAJ TAKŻE

Vredestein Quatrac Pro – pierwsze opony całoroczne do samochodów o wysokich osiągach

Holenderski producent ogumienia Vredestein zaprezentował nowe opony całoroczne Quatrac Pro – to pierwszy na rynku europejskim model pasujący do felg o średnicy od 17 do 21 cali.

Opony Bridgestone do prototypu miejskiego kompaktu elektrycznego Seat Minimó

Japoński producent ogumienia Bridgestone pojawił się na międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Genewie w ramach współpracy z hiszpańskim Seatem, który zaprezentował ciekawy prototyp elektrycznego miejskiego kompaktu.

Nokian WR Snowproof – poczucie bezpieczeństwa w warunkach zimowych

Fiński producent ogumienia Nokian Tyres prezentuje zupełnie nowe opony WR Snowproof przystosowane do środkowoeuropejskich zim. Zapewniają one maksymalny poziom bezpieczeństwa w każdych warunkach pogodowych, jakie można zimą napotkać w Europie.

Yokohama GT Special Classic – nowoczesna technologia dla zabytkowych samochodów

Na 89. międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Genewie japoński producent ogumienia Yokohama zapowiedział europejską premierę opon do zabytkowych samochodów – G.T. Special Classic.