- L'ARGUS10/2019N/A
- QUATTRORUOTE11/2019N/A
- AUTO BILD09/2019N/A
- AUTO MOTOR UND SPORT09/2019N/A
- AUTO BILD ALLRAD11/2020N/A
- AUTO ZEITUNG11/2020N/A
- ADAC09/2020N/A
- AUTO MOTOR UND SPORT09/2020N/A
- AUTOEXPRESS09/2020N/A
- TEKNIKENS VARLD09/2020N/A
- ADAC09/2021N/A
- AUTO MOTOR UND SPORT09/2021N/A
- TEKNIKENS VARLD09/2021N/A
- TYREREVIEWS10/2022N/A
- ADAC09/2022N/A
- AUTO ZEITUNG09/2022N/A
- AUTOEXPRESS09/2022N/A
- AUTO BILD TUNING11/2022N/A
- AUTOEXPRESS09/2023N/A
- ADAC09/2023N/A
Opony Michelin Alpin 6
- Opony zachowujące wydajność w warunkach zimowych przez cały okres użytkowania.
- Lepsze hamowanie i sprawniejsza trakcja na śniegu przy zużytym bieżniku.
- Optymalna żywotność.
Opony Michelin Alpin 6
- Opony zachowujące wydajność w warunkach zimowych przez cały okres użytkowania.
- Lepsze hamowanie i sprawniejsza trakcja na śniegu przy zużytym bieżniku.
- Optymalna żywotność.
- Opony zachowujące wydajność w warunkach zimowych przez cały okres użytkowania.
- Lepsze hamowanie i sprawniejsza trakcja na śniegu przy zużytym bieżniku.
- Optymalna żywotność.
Popularne rozmiary opon
Wybierz rozmiar
- 185/50 R16 81HCena od 430,46 zł
- 185/60 R16 86HCena niedostępna
- 195/45 R16 84HCena od 771,00 zł
- 195/50 R16 88HCena od 718,00 zł
- 195/55 R16 87HCena od 496,20 zł
- 195/55 R16 91HCena od 899,00 zł
- 195/55 R16 91TCena od 522,68 zł
- 195/60 R16 89HCena od 470,63 zł
- 195/60 R16 89TCena od 506,00 zł
- 205/45 R16 87HCena od 603,95 zł
- 205/50 R16 87HCena od 846,00 zł
- 205/55 R16 91HCena od 607,00 zł
- 205/55 R16 91TCena od 657,00 zł
- 205/55 R16 94HCena niedostępna
- 205/55 R16 94VCena od 529,89 zł
- 205/60 R16 92HCena niedostępna
- 205/60 R16 92TCena niedostępna
- 205/60 R16 96HCena niedostępna
- 215/45 R16 90HCena od 729,31 zł
- 215/45 R16 90VCena od 679,84 zł
- 215/55 R16 93HCena od 475,99 zł
- 215/55 R16 97HCena od 607,37 zł
- 215/60 R16 95HCena niedostępna
- 215/60 R16 99HCena od 662,00 zł
- 215/60 R16 99TCena od 1094,00 zł
- 215/65 R16 98HCena niedostępna
- 225/50 R16 96HCena od 637,42 zł
- 225/55 R16 99HCena od 671,00 zł
- 225/60 R16 102HCena od 1147,00 zł
- 225/60 R16 102VCena niedostępna
- 175/65 R17 87HCena od 519,91 zł
- 205/45 R17 88HCena od 838,00 zł
- 205/45 R17 88VCena od 647,26 zł
- 205/50 R17 93VCena niedostępna
- 205/55 R17 95HCena niedostępna
- 205/55 R17 95VCena niedostępna
- 205/60 R17 93HCena od 577,40 zł
- 205/60 R17 97HCena niedostępna
- 215/40 R17 87VCena od 680,03 zł
- 215/40 R17 98VCena niedostępna
- 215/45 R17 87VCena niedostępna
- 215/45 R17 91VCena od 633,26 zł
- 215/50 R17 95HCena od 924,00 zł
- 215/50 R17 95VCena od 588,09 zł
- 215/55 R17 94HCena od 993,00 zł
- 215/55 R17 94VCena niedostępna
- 215/55 R17 98VCena od 661,61 zł
- 215/60 R17 100HCena niedostępna
- 215/60 R17 96HCena niedostępna
- 225/45 R17 91HCena od 523,59 zł
- 225/45 R17 94HCena od 607,78 zł
- 225/45 R17 94VCena od 572,58 zł
- 225/50 R17 94HCena od 874,00 zł
- 225/50 R17 98HCena od 1134,00 zł
- 225/50 R17 98VCena od 1175,00 zł
- 225/55 R17 101VCena od 939,00 zł
- 225/55 R17 97HCena niedostępna
Test
Bezpieczeństwo
- Hamowanie na suchej nawierzchni
- 8.7 / 10
- Hamowanie na mokrej nawierzchni
- 8 / 10
- Przyczepność na mokrej nawierzchni
- 7.9 / 10
- Akwaplaning
- 7.8 / 10
Oszczędność
- Żywotność
- 8.8 / 10
- Oszczędność paliwa
- 6.2 / 10
Komfort
- Absorbowanie wstrząsów
- 8.6 / 10
- Przyczepność
- 9 / 10
- Hałas toczenia
- 9.7 / 10
Śnieg
- Hamowanie na śniegu
- 7.6 / 10
- Przyspieszanie na śniegu
- 8.4 / 10
Lód
- Hamowanie na lodzie
- 7.8 / 10
- Przyspieszanie na lodzie
- Brak oceny
Właściwości
- Marka
- Michelin
- Model
- Alpin 6
- Homologowana
- N/A
- Rodzaj pojazdu
- Samochód osobowy
- Styl jazdy
- UHP
- Sezon
- Na zimę
- Kolcowane
- nie
- Do kolcowania
- nie
- 3PMSF
- tak
- Runflat
- nie
- Ekologiczne
- nie
- Asymetryczne
- nie
- Kierunkowe
- tak
- Z rantem ochronnym
- nie
- Seal
- nie
Opis produktu
Opony zimowe Michelin Alpin 6 odznaczają się wydajnym hamowaniem, optymalną żywotnością i dobrą trakcją na zaśnieżonych drogach niezależnie od poziomu zużycia.
Bezpieczna jazda zimą nawet przy zużytych bieżnikach. Dzięki technologii Michelin Evergrip opony Alpin 6 charakteryzują się dobrą przyczepnością na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni, niezależnie od stopnia zużycia bieżnika. Optymalne prowadzenie i skuteczne hamowanie na śniegu dzięki podwójnej warstwie gumy i rowkom, które odsłaniają się w miarę zużywania się bieżnika. Spodnia warstwa mieszanki gumowej wykonana z zastosowaniem innowacyjnej technologii Traction Booster Compound zapewnia optymalną przyczepność na zaśnieżonej nawierzchni nawet przy znacznym stopniu zużycia bieżnika.
Trwałość. Na tle głównych konkurentów opony Alpin 6 odznaczają się bardzo długą żywotnością. Ponadto jako jedyne zachowują pełną wydajność w warunkach zimowych przez cały okres użytkowania.
MICHELIN ALPIN 6: TRWALE WYSOKIE OSIĄGI W TRUDNYCH WARUNKACH ZIMOWYCH
Opona na prawdziwie ostrą zimę
Mając świadomość faktu, że ogumienie całoroczne stanowi coraz większą część europejskiego rynku, firma Michelin wprowadziła opony CrossClimate i CrossClimate +. Francuski producent uważa jednak, że nadal istnieje zapotrzebowanie na skuteczne opony zimowe. Dlatego też stworzył model Alpin 6, następcę Alpin 5, przeznaczony dla użytkowników przyzwyczajonych do surowych zim i dużej ilości śniegu.
Aby przeprowadzić prace nad nową oponą zimową, specjaliści firmy Michelin udają się w Alpy, na przełęcz Col de la Bonette położoną na wysokości 2715 m. Gdy droga zostaje zamknięta na okres zimowy, francuski producent obejmuje we władanie jej piętnastokilometrowy odcinek. Testuje na nim wszystko: przyspieszanie, hamowanie, trakcję, przyczepność boczną itd. Ale w przypadku Alpin 6, firma wypróbowała oponę także w fińskim Ivalo położonym poza linią północnego koła polarnego, gdzie śnieg jest sypki i lżejszy.
Wysoka skuteczność nawet zużytej opony
Według firmy Michelin, model Alpin 6 zapewnia niezrównany poziom osiągów nawet w przypadku zużytych opon. Aby to udowodnić, producent nie wyposażył opony w zimowy wskaźnik zużycia. Opona ma bowiem skutecznie pracować aż do granicy wyznaczonej przepisami, czyli do głębokości 1,6 mm. Według testów przeprowadzonych przez TÜV SÜD droga hamowania zużytej opony Alpin 6 na śniegu miałaby być o 5,9 m krótsza niż średnia jej rywalek.
Gdy opona się zużywa, zmniejsza się głębokość jej bieżnika. Dlatego firma Michelin opracowała unikatowy bieżnik, który ewoluuje w okresie jego użytkowania. W miarę zużywania się opony ukazują się i rozszerzają samoblokujące się lamele 3D, ułatwiając odprowadzanie wody i śniegu. Bardziej tnące krawędzie mają zapewniać lepszą przyczepność dzięki nowej komorze na śnieg w kształcie kropli wody. Ta specyficzna cecha pozwala oponom Michelin Alpin 6 zachować dużą liczbę nacięć na bieżniku oraz większą powierzchnię styku ze śniegiem, co korzystnie wpływa na ich przyczepność.
U podstawy rowków kryją się słynne komory na śnieg w formie kropli wody. Aby dodatkowo zwiększyć przyczepność, Michelin wykorzystuje specyficzne rozwiązanie: tarcie śniegu o śnieg. Śnieg jest gromadzony na dnie rzeźby bieżnika i ubijany w kulę umożliwiającą przyklejanie dodatkowego śniegu do podłoża. Opona Michelin Alpin 6 ma charakteryzować się lepszymi osiągami niż jej poprzedniczka w zakresie trakcji i hamowania na śniegu.
Przy pracach nad nową oponą zimową, firma Michelin musiała się zmierzyć z poważnym problemem. Im bardziej opona się zużywała, a guma ścierała, tym sztywniejszy stawał się bieżnik, obniżając przyczepność opony na śniegu. W modelu Alpin 6 producent z Clermont-Ferrand zastosował wielowarstwowy bieżnik. Przy pewnym poziomie zużycia mieszanka gumowa zmienia charakter, stając się mieszanką elastomerów opracowanych specjalnie pod kątem zachowania elastyczności, aby zimą poprawiać przyczepność opony na śniegu. Mieszanka ma również zwiększać jej trwałość, która jest o 20% wyższa w porównaniu do średniej jej rywalek.
Co to jest rezulteo SCORE?
Podstawowe parametry użytkowe opon ocenia się w 3 kategoriach: oszczędność, komfort i bezpieczeństwo. Końcową ocenę (rezulteo SCORE) wylicza się przy użyciu stosownych współczynników. W przypadku opon zimowych, oprócz powyższych trzech kryteriów dodatkowo brane są pod uwagę oceny zachowania na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni. Współczynnik oblicza się w zależności od klasy opon: ekonomicznej, wysokowydajnej, sportowej.