10 najlepszych opon sportowych 2020 do Mercedes-AMG C63 wg Auto Bild
W najnowszym teście ogumienia specjaliści Auto Bild przesiedli się do samochodu par excellence sportowego, jakim jest Mercedes AMG C63. Różne rozmiary kół na przedniej i tylnej osi w połączeniu z bardzo szerokim bieżnikiem zapewniają bardziej dynamiczną jazdę.
9 modeli drogowych i jedne semi-slicki
Jakie opony Ultra High Performance najlepiej sprawdzą się w sportowym aucie? Oto proste pytanie, na które Auto Bild szuka odpowiedzi w swoim najnowszym teście ogumienia 2020. Tym razem kierowcy udali się aż do Teksasu na tor w Uvalde niedaleko San Antonio, gdzie wypróbowali możliwości 10 modeli opon na Mercedesie AMG C63. Ten potężny samochód przystosowany jest do montażu par opon o różnych rozmiarach – 245/35 R19 na przedniej oraz 265/35 R19 na tylnej osi – co zapewnia wyjątkowo sportowe wrażenia podczas jazdy. Ostateczna wydajność oczywiście zależy od prawidłowego wyboru ogumienia, w którym ma pomóc najnowszy ranking Auto Bild.
Jakie opony sportowe najlepiej sprawdzą się w Mercedesie AMG C63?
Modele opon |
+ |
- |
Semi-slicki Michelin Pilot Sport Cup 2 |
Najlepsza wydajność na suchej nawierzchni |
Ograniczona wydajność na mokrej nawierzchni |
Continental SportContact 6 |
Sportowe i dynamiczne trzymanie się drogi, bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni |
Komfort jazdy |
Michelin Pilot Sport 4S |
Najlepsze opony na mokrej nawierzchni, najkrótsza droga hamowania, wzorowe zachowanie |
Cena |
Goodyear Eagle F1 SuperSport |
Wyjątkowa wydajność na mokrej nawierzchni, precyzja i krótka droga hamowania |
Hałas i opór toczenia |
Hankook Ventus S1 evo2 |
Zrównoważone parametry użytkowe i dobry stosunek jakości do ceny |
Lekko opóźniona reakcja na manewry kierownicą |
Vredestein Ultrac Vorti |
Najlepszy stosunek jakości do ceny, stabilne zachowanie i dynamiczne trzymanie się drogi |
Opór toczenia |
Falken Azenis FK510 |
Precyzyjna kontrola i jazda na mokrej nawierzchni |
Podsterowność |
Yokohama Advan Sport V105 |
Sportowe sterowanie i wydajność na suchej nawierzchni |
Hamowanie na mokrej nawierzchni i komfort jazdy |
Toyo Proxes Sport |
Odporność na zjawisko akwaplanacji, cena i hamowanie na suchej nawierzchni |
Podsterowność i opóźniona reakcją na manewry kierownicą |
Nankang Noble Sport NS-20 |
Odporność na zjawisko akwaplanacji i cena |
Długa droga hamowania i mało precyzyjna kontrola |
Na suchej drodze nic nie równa się z dobrymi semi-slickami
Choć głównymi bohaterami rankingu były opony Ultra High Performance, Auto Bild dla urozmaicenia przetestował też jeden model semi-slicków – Michelin Pilot Sport Cup 2. Zapewniają one bezkompromisową wydajność na torze wyścigowym, ale mogą być stosowane na każdym typie podłoża dzięki dopuszczeniu do użytku na drogach publicznych. Test Auto Bild jasno pokazuje jednak, że PSC2 nie nadają się do jazdy w silnym deszczu, ponieważ łatwo wpadają w poślizg. Nie powinno to zresztą specjalnie dziwić. Ten wariant ogumienia wyścigowego charakteryzuje się bardzo delikatnie zarysowanymi rowkami bieżnika, które w tradycyjnych oponach odpowiadają za sprawne odprowadzanie wody. Stąd zresztą angielska nazwa „semi-slick”, którą można przetłumaczyć jako „prawie gładkie”. Właśnie ta cecha zapewnia ponadprzeciętną wydajność na suchej nawierzchni i pozwala bić nowe rekordy w wyścigach. Potwierdzają to wyniki testów – semi-slicki Michelin nie mają sobie równych pod względem rozwijanej prędkości i charakteryzują się najkrótszą drogą hamowania na suchej jezdni.
© Auto Bild / Dierk Moeller
Michelin i Continental łeb w łeb, tuż za nimi Goodyear
Opony Ultra High Performance Michelin Pilot Sport 4S i Continental SportContact 6 po zaciekłym pojedynku znalazły się ex aequo na pierwszym miejscu rankingu Auto Bild. Oba modele zapewniają idealną zwrotność na przedniej osi oraz znakomitą dynamikę na tylnej. Kierowcy z niemieckiego magazynu pokusili się nawet o przeprowadzenie tzw. testu łosia przy prędkości 130 oraz 160 km/h. Dwa czołowe modele zamontowane na AMG klasy C poradziły sobie z tym zadaniem śpiewająco, podczas gdy konkurencja miała pewne problemy. Pod względem wydajności na suchej nawierzchni zwycięzcy rankingu ustępują tylko nieujętym w klasyfikacji semi-slickom.
Opony Continental są wprawdzie tańsze, ale za to Pilot Sport 4S zdecydowanie sprawniej hamują na mokrej nawierzchni. Ogumienie Michelin nieco słabiej od niemieckiego konkurenta radzi sobie na mokrym torze, ale zapewnia wyższy komfort jazdy. W tych warunkach najlepiej wypadły nowe Goodyear Eagle F1 SuperSport. Opony Goodyear, podobnie jak Hankook Ventus S1 evo2 oraz Vredestein Ultrac Vorti, uzyskały ocenę dobrą. Wszystkie pozostałe modele oceniono dostatecznie, z wyjątkiem Nankang Noble Sport NS-20, których Auto Bild nie poleca, przede wszystkim dlatego, że na mokrej nawierzchni radzą sobie gorzej nawet od semi-slicków Michelina.