Auto Bild przyznał firmie Michelin tytuł „producent roku – lato 2019” na podstawie wyników testów hamowania uzyskanych w pięciu ostatnich rankingach opon letnich.

Przez Opublikowano dnia: 8 czerwca, 2021Kategorie: Testy i rankingi333 słowa1.7 minut na przeczytanie
Po zestawieniu wyników prób hamowania z pięciu ostatnich rankingów Auto Bild przyznał firmie Michelin tytuł producenta roku w kategorii opon letnich
Po zestawieniu wyników prób hamowania z pięciu ostatnich rankingów Auto Bild przyznał firmie Michelin tytuł producenta roku w kategorii opon letnich © rezulteo

Michelin z najkrótszą drogą hamowania w każdych warunkach

Rozmiłowany w testach Auto Bild przeanalizował wyniki swoich najnowszych rankingów ogumienia letniego. Specjaliści z niemieckiego magazynu zestawili rezultaty pięciu ostatnich testów opon letnich i całorocznych, aby ustalić, która marka może pochwalić się najkrótszą drogą hamowania na dowolnym rodzaju podłoża. Zaszczytny tytuł producenta roku 2019 w kategorii opon letnich przypadł firmie Michelin. SUV-y, auta sportowe, miejskie, turystyczne… opony francuskiego producenta konsekwentnie plasowały się na podium rankingów Auto Bild. Tuż za nimi Pirelli i Goodyear, które również odznaczają się krótką drogą hamowania na suchej i mokrej nawierzchni w typowo letnich warunkach.

W teście opon całorocznych 2018 do SUV-ów Michelin CrossClimate SUV zdobyły pierwsze miejsce w zakresie hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, wyprzedzając Vredestein Quatrac 5 i Goodyear Vector 4Seasons SUV Gen-2.

W teście opon całorocznych 2018 do aut miejskich tylko Bridgestone Weather Control A005 miały na suchej i mokrej nawierzchni krótszą drogę hamowania od Michelin CrossClimate +, które znalazły się na drugim miejscu, wyprzedzając Goodyear Vector 4Seasons Gen-2.

W rankingu opon letnich 2019 do samochodów turystycznych najlepiej w testach na suchej i mokrej nawierzchni wypadły Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 z drogą hamowania o kilka centymetrów krótszą niż Michelin Pilot Sport 4 i Hankook Ventus S1 evo 3.

W testach opon letnich 2019 do SUV-ów Michelin był jednym z wielkich nieobecnych ze względu na zbyt późną premierę Pilot Sport 4 SUV. Pierwsze miejsce w testach hamowania na suchej i mokrej nawierzchni zdobyły ex aequo Continental PremiumContact 6 i Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Zaraz za nimi uplasowały się Hankook Ventus Prime 3 K125.

W najnowszym teście opon sportowych 2019 zwyciężyły Pirelli P Zero PZ4 tuż przed Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 i Continental PremiumContact 6.

Udostępnij ten artykuł, gdziekolwiek chcesz!

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

  • Przeczytaj artykuł
  • Przeczytaj artykuł
  • Przeczytaj artykuł
  • Przeczytaj artykuł