Specjaliści z ADAC wraz z kolegami z Touring Club Suisse porównali najlepsze opony zimowe do SUV-ów i sedanów na 2020 rok. Tylko jeden spośród 13 przetestowanych modeli o rozmiarze 235/55 R17 stanął na wysokości zadania. Pozostałe opony niestety nie spełniły wszystkich pokładanych w nich oczekiwań.
Po testach modeli letnich oraz całorocznych o rozmiarze 235/55 R17 przyszła wreszcie pora bliżej przyjrzeć się oponom zimowym. W sezonie 2020/2021 mamy okazję to zrobić dzięki rankingowi opublikowanemu przez ADAC i TCS.
Semperit Speed-Grip 3 SUV to jedyny model z zestawienia, który otrzymał ocenę zaledwie dopuszczającą za nieszczególne wyniki w więcej niż jednej kategorii testowej. Specjaliści z ADAC docenili wprawdzie całkiem niezłą wydajność na suchej nawierzchni, ale mieli sporo zastrzeżeń do zachowania na śniegu i mokrej drodze.
Kolejnych jedenaście modeli otrzymało ocenę dobrą za pewne mankamenty na jednym rodzaju nawierzchni. Przy czym nie chodzi tu o duże braki, a tylko i wyłącznie o drobne niedociągnięcia, które jednak zaważyły na ostatecznej klasyfikacji. Specjaliści z ADAC i TCS podzielili te modele na trzy grupy o dość podobnej ocenie końcowej.
Opony Goodyear UltraGrip Performance +, Kleber Krisalp HP3 oraz Bridgestone Blizzak LM005 uzyskały niezłe wyniki na mokrej nawierzchni i na śniegu, przy czyn najlepsze w tej kategorii okazało się ogumienie Bridgestone. Niestety o wiele gorzej poradziły sobie na suchej drodze, zwłaszcza jeżeli chodzi o precyzję kontroli nad pojazdem.
Z kolei Dunlop Winter Sport 5 i Vredestein Wintrac Pro świetnie spisały się na suchej jezdni, zapewniając przy tym całkiem wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrej i oblodzonej nawierzchni. Słabiej za to wypadły na śniegu, gdzie szybko dawało się odczuć tendencję do podsterowności.
W trzeciej grupie znalazły się opony niżej ocenione w co najmniej dwóch kategoriach. I tak modele Esa+Tecar, Cooper oraz Fulda słabiej poradziły sobie na suchej i mokrej nawierzchni. Nokian WR Snowproof miał z kolei problemy na mokrej i oblodzonej drodze. Opony Continental Winter
Król jest tylko jeden: Michelin Pilot Alpin 5
Na czele rankingu znalazł Michelin Pilot Alpin 5, wyprzedzając konkurencję o kilka długości. Oprócz precyzyjnej kontroli na suchej nawierzchni i wysokiego bezpieczeństwa przy nagłym manewrze mijania opony te zapewniają również bardzo dobrą przyczepność na mokrym podłożu. Poza tym najlepiej ze wszystkich testowanych modeli poradziły sobie na śniegu, co przypieczętowało zwycięstwo nagrodzone oceną bardzo dobrą.
5 najlepszych opon zimowych do SUV-ów i sedanów
+
-
1 - Michelin Pilot Alpin 5
Najlepsze na śniegu i suchej nawierzchni
Cena
2= Esa+Tecar SuperGrip Pro
Najlepsze na oblodzonej nawierzchni, najwyższa trwałość
Sucha i mokra nawierzchnia
2= Goodyear UltraGrip Performance +
Zużycie paliwa, mokra, zaśnieżona i oblodzona nawierzchnia
Specjaliści z niemieckiego magazynu motoryzacyjnego Auto Motor und Sport sprawdzili i porównali 10 modeli opon zimowych o rozmiarze 225/50 R17 do sedanów typu BMW serii 3.
Specjaliści z magazynu motoryzacyjnego Auto Bild sprawdzili i porównali 10 modeli opon o rozmiarze 225/55 R17 do SUV-ów typu BMW X1 i podobnych. Wniosek – lepiej postawić na jakość, niż oglądać się na cenę.
Specjaliści z niemieckiego magazynu motoryzacyjnego Auto Bild przetestowali 12 modeli opon zimowych o rozmiarze 225/40 R18 na Golfie GTI. Czy da się bezpiecznie, ale zarazem dynamicznie, prowadzić sportowe auto zimą?
Kontynuując nawigację na stronie akceptujesz, że będziemy wykorzystywać pliki Cookies do udoskonalania doświadczeń użytkownika oraz statystyk. Więcej informacji na temat naszej polityki prywatności znajdziesz w regulaminie.