Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Porównanie opon Ultra High Performance 2019 na stronie Tyre Reviews – pierwszy test ogumienia Goodyear Eagle F1 SuperSport

Tyre Reviews przetestował 8 modeli opon Ultra High Performance na BMW M2. W zestawieniu uwzględniono też zupełnie nowe ogumienie Goodyear Eagle F1 SuperSport.

Test opon UHP na BMW M2

© Tyre Reviews

8 testowanych modeli

Specjaliści z brytyjskiej strony internetowej Tyre Reviews wybrali najpopularniejsze modele opon Ultra High Performance o rozmiarze 245/35 R19 (przednia oś) oraz 265/35 R19 (tylna oś) i przetestowali je na BMW M2:

Brak opon Pirelli, Hankook, Yokohama i Nokian wynika stąd, że firmy te nie mają w ofercie modeli o wyżej wymienionych rozmiarach z homologacją do M2. Ogumienie testowano na torze w Uvalde w Teksasie, co ma sens, ponieważ wszystkie modele z wyjątkiem Goodyear Eagle F1 SuperSport są również dostępne na rynku amerykańskim.

Test opon UHP na torze Tyre Reviews

© Tyre Reviews

Budżetowe modele na szarym końcu

Model Accelera PHI wybrano do testów głównie po to, aby pokazać, jaka przepaść dzieli budżetowe opony od topowych modeli klasy Ultra High Performance. I faktycznie, Accelera PHI na mokrej nawierzchni potrzebowały do pełnego wyhamowania pojazdu o 17 metrów więcej niż przedostatni model z zestawienia. Właśnie przez marne wyniki w testach hamowania oraz bardzo słabą przyczepność na mokrej nawierzchni znalazły się na ostatnim miejscu rankingu. W związku z tym Tyre Reviews zdecydowanie odradza zakup tych opon.

Pojedynek między Toyo i Kumho

Opony Toyo Proxes Sport i Kumho Ecsta PS91 w opinii Tyre Reviews mają ze sobą wiele wspólnego. Zasadniczo nie są złe, ale wciąż sporo im brakuje do najlepszych modeli z zestawienia. Dlatego uzyskały ocenę dostateczną.

Kumho Ecsta PS91 grzeszą przede wszystkim długą drogą hamowania na mokrej nawierzchni. Poza tym mają tendencję do przegrzewania się podczas jazdy – i to nawet na wilgotnej drodze – co negatywnie wpływa na ich parametry wydajnościowe. Całkiem nieźle za to wypadły w testach prędkości na suchej jezdni podczas kilku pierwszych okrążeń i pozytywnie zaskoczyły wysokim komfortem jazdy.

Toyo Proxes Sport zupełnie inaczej poradziły sobie w poszczególnych testach, ale ostatecznie zdobyły zbliżoną liczbę punktów w klasyfikacji ogólnej. Pobiły konkurencję na głowę pod względem odporności na zjawisko akwaplanacji, co przełożyło się na znakomite wyniki w próbach na mokrej nawierzchni. Niestety o wiele gorzej sprawdziły się w testach jazdy i hamowania na suchej drodze, gdzie dało się odczuć dużo słabszą przyczepność w porównaniu do pozostałych modeli.

Komfort czy dynamika?

Opony Vredestein Ultrac Vorti i Falken Azenis FK510 również podobnie wypadły w klasyfikacji ogólnej, mimo że już bardziej chyba nie mogły się od siebie różnić.

Wyniki testów jasno pokazują, że opony Vredestein Ultrac Vorti słusznie cieszą się opinią wyjątkowo wydajnych. Specjaliści z Tyre Reviews zwrócili przede wszystkim uwagę na ich znakomitą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Wprawdzie nieco gorzej wypadły w próbach hamowania na mokrej nawierzchni, ale Tyre Reviews i tak poleca te opony, zwłaszcza kierowcom, którzy poszukują bardziej sportowych wrażeń.

Z kolei Falken Azenis FK510 zapewniają wysoki poziom komfortu. W tej kategorii pobiły pozostałe modele z zestawienia na głowę. Całkiem nieźle wypadły też w testach hamowania. Nieco słabiej poradziły sobie na torze, gdzie spowalniała je stosunkowo szeroka strefa barkowa. Tyre Reviews poleca te opony zwłaszcza posiadaczom samochodów z dużymi felgami, którzy na pierwszym miejscu stawiają komfort jazdy.

Test hamowania Tyre Reviews

© Tyre Reviews

Trio spod znaku Ultra Ultra High Performance

Wypuszczając pod koniec zeszłego roku model Eagle F1 SuperSport, Goodyear ugruntował swoją pozycję w segmencie ogumienia UUHP (Ultra Ultra Haute Performance). To uznana w branży kategoria, ale jak dotąd nigdy oficjalnie nie zaliczano do niej tego właśnie tego modelu. Zupełnie inaczej mają się sprawy z Michelin Pilot Sport 4S oraz Continental Sport Contact 6. Ich cena i wydajność na torze jasno wskazują, że to modele przeznaczone głównie dla amatorów typowo sportowych wrażeń.

Continental SportContact 6 odznaczają się doskonałym zrównoważeniem parametrów wydajnościowych na suchej i mokrej nawierzchni. Dzięki temu zdobyły drugie miejsce w testach hamowania na każdym podłożu, a poza tym okazały się najszybsze w wyścigu torowym. Tyre Reviews pozytywnie ocenił też ich zachowanie na drodze i sportowe odczucia. Największą wadą jest lekkie, ale wyraźne zarzucanie tyłu pojazdu na mokrej nawierzchni, przez co nie udało się ustanowić rekordu w tej próbie. Tyre Reviews zdecydowanie poleca opony Continental SportContact jako model dostarczający najlepszych wrażeń za kierownicą.

Z kolei Michelin Pilot Sport 4S pobiły konkurencję na głowę w testach hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni Znakomicie też poradziły sobie na suchym torze z wynikiem zaledwie o 0,2 sekundy słabszym od Continental SportContact 6. Podobnie jak Continental miały jednak pewne problemy ze stabilnością toru jazdy na mokrej nawierzchni, zwłaszcza na tylnej osi. Tyre Reviews zdecydowanie poleca te opony jako model zapewniający najwyższy poziom komfortu.

Opony Goodyear Eagle F1 SuperSport osiągnęły najlepsze rezultaty w testach na torze. Nie tylko okazały się najszybsze zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, ale też zachwyciły ponadprzeciętną wydajnością w każdych warunkach. Wprawdzie nieco słabiej wypadły w próbach hamowania, ale bez istotnego uszczerbku dla bezpieczeństwa. Ostateczna punktacja jednoznacznie wskazuje, że Goodyear Eagle F1 SuperSport to niekwestionowany zwycięzca rankingu. Mimo to specjaliści z Tyre Reviews zaznaczają, że przewaga nad Michelin Pilot Sport 4S i Continental SportContact 6 jest naprawdę niewielka i modele te warto wziąć pod uwagę, gdy przede wszystkim cenimy sobie komfort lub dynamikę jazdy. Przy podejmowaniu decyzji zakupowej należy uwzględnić przeważający sposób użytkowania, dostępny budżet i oczywiście indywidualne potrzeby.

 

Opona

Miejsce w rankingu

Goodyear Eagle F1 SuperSport

1

Michelin Pilot Sport 4S

2

Continental SportContact 6

3

Falken Azenis FK510

4

Vredestein Ultrac Vorti

5

Toyo Proxes Sport

6

Kumho Ecsta PS91

7

Accelera PHI

8

CZYTAJ TAKŻE

L’argus ogłasza wyniki najnowszego testu opon zimowych

Zima nadchodzi wielkimi krokami. Jeszcze nie wiadomo, czy przyniesie opady śniegu, ale niskie temperatury powinny skłonić wszystkich kierowców do sezonowej wymiany ogumienia. Jakie opony zimowe wybrać? Przed podjęciem decyzji warto zapoznać się z wynikami najnowszych testów. Francuski magazyn motoryzacyjny L’argus przetestował opony zimowe 205/55 R16 91H wiodących marek w Golfie VII. Które ogumienie najlepiej sprawdzi się zimą?

Ranking opon całorocznych 2019 do sedanów i minivanów opublikowany przez ACE

Portal Auto Club Europa (ACE) porównał po jednym modelu opon letnich i zimowych z ośmioma modelami opon całorocznych o wymiarze 205/60 R16. W jakim celu? Aby sprawdzić, jak ogumienie całoroczne poradzi sobie w warunkach, w których opony zimowe stają się zbyt miękkie. Wyniki testów przeprowadzonych w Finlandii i pod Wiedniem jasno pokazują, że wybór ogumienia całorocznego wymaga starannego porównania różnych parametrów wydajnościowych.

Jakie opony zimowe najlepiej sprawdzą się w sedanach i minivanach? Ranking magazynu Autobild

Niemiecki magazyn Autobild opublikował wyniki pierwszego wielkiego testu porównawczego opon zimowych na 2019 rok. Uwzględniono w nim aż 53 modele opon o bardzo popularnym rozmiarze 225/45 R17 przeznaczonym do aut kompaktowych i samochodów o średniej wielkości, tak więc właściciele sedanów i minivanów mają z czego wybierać.

Jakie opony zimowe najlepiej sprawdzą się w vanach? Ranking wg TCS i ADAC

Touring Club Suisse i ADAC przetestowali również ogumienie zimowe o innych rozmiarach. W tym artykule jednak zajmiemy się wyłącznie oponami 205/65 R16C 107/105T. Opracowany w wyniku testów ranking ułatwia wybór najlepszych opon zimowych do vanów, furgonetek i innych aut użytkowych.