Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

rezulteo testuje opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Goodyear szykuje prawdziwą rewolucję na rynku ogumienia sportowego, wprowadzając do sprzedaży cztery nowe modele opon. Największą popularnością będzie cieszył się zapewne Asymmetric 5, któremu już dziś wróżymy świetlaną karierę.

Testy Goodyear Eagle f1 Asymmetric 5

Goodyear zaprosił nas na tor Ascari w Hiszpanii na testy swoich nowych modeli ogumienia, w tym również Eagle F1 Asymmetric 5 © Goodyear

Dostrzegając szybko rosnący popyt na ogumienie do felg o dużej średnicy (od 17 cali wzwyż), Goodyear mocno przyspieszył prace nad zupełnie nową serią opon sportowych, w której prym wiedzie model Asymmetric 5.

Jakiś czas temu amerykański producent zapowiedział wypuszczanie nowych modeli ogumienia co cztery lata. Wszystko wskazuje na to, że w przypadku flagowego modelu Eagle F1 Asymmetric odstęp ten będzie jeszcze krótszy, gdyż wersję numer trzy mieliśmy okazję testować w 2016 roku.

Bok opony Goodyear Eagle f1 Asymmetric 5

© Goodyear

Dla porządku przypomnijmy, że w numeracji pominięto czwórkę, która w wielu krajach azjatyckich uchodzi za liczbę pechową. Wersja numer 5 posiada jednak wszystkie zalety, które zadecydowały o popularności modelu F1 Asymmetric.

Przy projektowaniu ASM3 postawiono przede wszystkim na bezpieczeństwo oraz wydajność na mokrej nawierzchni. Takie podejście zaowocowało licznymi wyróżnieniami w rozmaitych testach i rankingach, przyznanymi w trakcie wcale nie tak długiej obecności na rynku.

Model ASM5 ma nie tylko kontynuować tę chlubną tradycję, ale też zapoczątkować zupełnie nową generację opon sportowych marki Goodyear. Do nowej gamy Asymmetric należą również modele Supersport, Supersport R oraz Supersport RS. ASM5 to model najbardziej wszechstronny, przystosowany do codziennego użytku, zaś RS – wybitnie dynamiczny, stworzony przede wszystkim do jazdy na torach wyścigowych.

Gama Eagle F1 Goodyear

© Goodyear 

Technologiczna ewolucja

Aby trafić w gusta jak najszerszej grupy użytkowników, przy projektowaniu Asymmetric 5 położono szczególny nacisk na wszechstronność, a więc odpowiednie parametry użytkowe na różnych rodzajach nawierzchni.

Po raz pierwszy zastosowano nową mieszankę gumową, która zapewnia sprawne funkcjonowanie w pełnym zakresie temperatur oraz znakomite przenoszenie napędu przy zachowaniu optymalnej przyczepności. Dopracowano również bieżnik, aby zapewnić maksymalną styczność z podłożem w każdych warunkach, zwłaszcza podczas hamowania.

Jak przystało na renomowane ogumienie sportowe, wiele uwagi poświęcono też samej budowie opony. Inżynierowie z Goodyeara za główny cel postawili sobie poprawę komfortu jazdy, ale chcieli także uzyskać lepszą reaktywność i precyzję. W opinii firmy starania te zostały zwieńczone sukcesem.

Testy w naturalnych warunkach

Goodyear umożliwił nam przetestowanie swojego najnowszego produktu i musimy przyznać, że nasze pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne, zwłaszcza jeżeli chodzi o dynamikę jazdy oraz wydajność. Samochód prowadzi się lekko i pewnie, a rozwijane osiągi nie pozostawiają żadnych wątpliwości, że mamy do czynienia z topowym modelem, który już wkrótce zawojuje czołówki profesjonalnych rankingów. Konkurencja ma się czego obawiać.

Tor próbny ascari Goodyear Asymmetric 5

© Goodyear

Dostępność i przeznaczenie

Opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 są dostępne w sprzedaży w 61 rozmiarach pasujących do felg o średnicy od 17 do 21 cali, w szerokościach od 195 do 315 i stosunku wysokości do szerokości od 25 do 60. Przeznaczone są głównie do sedanów, kompaktów i aut sportowych. Doskonale nadają się do zadań specjalnych, jak i codziennego użytku.

Porównaj ceny opon Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

CZYTAJ TAKŻE

Test ogumienia całorocznego do SUV-ów 2019 – najlepsze opony wielosezonowe wg magazynu Auto Bild

Specjaliści z magazynu Auto Bild przetestowali i porównali 7 modeli opon całorocznych w takich samych warunkach, w jakich sprawdzano ogumienie typowo letnie i zimowe. Do testów wybrano opony o rozmiarze 235/55 R19 przeznaczonym do SUV-ów.

Test opon letnich do aut kompaktowych 2019 – najlepsze ogumienie według ACE Lenkrad

Niemiecki magazyn motoryzacyjny ACE Lenkrad właśnie opublikował wyniki najnowszego testu opon letnich na 2019 rok. W tegorocznej edycji porównano 9 modeli opon o rozmiarze 205/55 R16.

Najlepsze opony sportowe 2019 – test magazynu Sport Auto przeprowadzony na Hondzie Civic Type R

Specjaliści z niemieckiego magazynu Sport Auto przetestowali na Hondzie Civic Type R osiem modeli opon ultra high performance o wymiarze 245/30 R20. To wyjątkowo mocne auto pozwoliło ujawnić wszystkie zalety i wady testowanego ogumienia.

Ranking opon letnich 2019 do aut kompaktowych opublikowany na łamach Gute Fahrt

Niemiecki magazyn motoryzacyjny Gute Fahrt przetestował 10 modeli opon letnich o rozmiarze 225/40 R18 oraz 2 modele do felg o średnicy 17 i 19 cali.