Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

rezulteo testuje opony Goodyear Eagle F1 Supersport

Rok 2019 zapowiada się naprawdę ciekawie na rynku ogumienia sportowego. Goodyear podkreśla swoją pozycję w tym dynamicznie rozwijającym się sektorze, wprowadzając trzy nowe modele Eagle F1 z serii Supersport.

Test ogumienia Goodyear Eagle F1 Supersport w wykonaniu rezulteo

rezulteo testuje nowe modele opon Goodyear klasy Ultra Ultra High Performance – Eagle F1 Supersport, R i RS – na hiszpańskim torze Ascari © Goodyear

W ciągu ostatnich kilku miesięcy rynek ogumienia przeżywa prawdziwy rozkwit, dzięki czemu fani sportowych aut wreszcie mają w czym wybierać. Opony sportowe, hipersportowe i semi-slicki to popularne warianty w tej kategorii, które znalazły się w najnowszej ofercie Goodyeara.

Równolegle z premierą nowej serii Eagle F1 Asymmetric 5 do sprzedaży trafiły modele Eagle F1 Supersport, Supersport R i Supersport RS.

Gdybyśmy chcieli porównać je z ofertą innego producenta, to najtrafniej byłoby przywołać odpowiednio Michelin Pilot Sport 4 S, Sport Cup 2 oraz Sport Cup 2 R.

Bieżnik opony goodyear eagle f1 supersport

© rezulteo

Na drogi publiczne i tory wyścigowe

Rynek aut sportowych mocno się zmienił. Przede wszystkim na przestrzeni ostatnich kilku lat znacznie wzrosły osiągi, co stawia nowe wyzwania przed producentami różnych elementów wyposażenia, a opon w szczególności.

Weźmy chociażby pod uwagę rosnącą popularność silników turbo, które generują zabójcze dla ogumienia momenty obrotowe. Innym ważnym czynnikiem są coraz większe rozmiary pojazdów, a także współczesna moda na felgi o coraz większej średnicy.

Producenci starają się prześcignąć konkurencję w jak najbardziej dosłownym znaczeniu tego słowa. Już dziś wielu z nich (m.in. Honda, Porsche, Renault, Lamborghini), chwaląc osiągi nowych samochodów, podaje czasy uzyskane na torach wyścigowych. A w tej konkurencji jakość ogumienia ma kluczowe znaczenie.

Bok opony goodyear eagle f1 supersport

© Goodyear

Najnowsze modele z serii Eagle F1 doskonale wpisują się w aktualne trendy rynkowe.

Goodyear eagle f1 supersport test Ferrari

© Goodyear

Eagle F1 Supersport – do użytku głównie na drogach publicznych

Choć model Supersport przeznaczony jest głównie do użytku na drogach publicznych, to wcale nie należy go stawiać obok Asymmetric 5. Ma bowiem o wiele bardziej sportowy charakter, dzięki któremu od czasu do czasu można śmiało wybrać się na tor wyścigowy. Potwierdza to przyporządkowanie opon do kategorii UUHP (Ultra Ultra High Performance).

Aby zaprezentować możliwości nowego ogumienia, Goodyear zaprosił nas na tor Ascari w hiszpańskiej Andaluzji, gdzie mieliśmy okazję wykonać kilka okrążeń testowych na dynamicznym Alpine A110 (252 KM) i potężnym Ferrari 488 GTB (670 KM).

Ferrari 488 GTB Goodyear Ascari

© rezulteo

Odcinki wyścigowe specjalnie dobrano w taki sposób, aby w pełni ukazać zalety opon i podkreślić ich uniwersalność. Musimy przyznać, że Goodyear umiejętnie wykorzystał swoje doświadczenie w sportach motorowych, oferując produkt o znakomitej reaktywności, precyzji i dynamice. Innowacyjna mieszanka gumowa doskonale spisuje się w różnych warunkach, a solidne klocki bieżnika gwarantują niezapomniane sportowe wrażenia oraz znakomitą przyczepność na mokrej nawierzchni. Dopracowana konstrukcja z wzmocnioną strefą barkową zapewnia wyższą precyzję i stabilność jazdy, co pozytywnie wpływa na ogólne osiągi.

Bok opony goodyear eagle f1 supersport r

© Goodyear

Eagle F1 Supersport R – do użytku na drogach publicznych i torach wyścigowych

Wersja R to bardziej dynamiczna odmiana modelu Superport. Zapewnia o wiele wyższe osiągi, przez co znacznie lepiej radzi sobie na torach wyścigowych, ale z drugiej strony może też mniej nadawać się do codziennego użytku.

Supersport R wykonano z innej mieszanki gumowej z dodatkiem żywicy, specjalnie opracowanej pod kątem optymalnej przyczepności. Zastosowano też inny wzór bieżnika, odznaczający się większą powierzchnią styku z podłożem.

Test Goodyear eagle f1 supersport RS Porsche

© Goodyear

Ten model testowaliśmy na nieco bardziej wymagających odcinkach toru Ascari, za kierownicą Porsche GT3 RS (520 KM). Wyniki okazały się znakomite dzięki idealnej współpracy ogumienia z resztą pojazdu. Urzekła nas nadzwyczajna precyzja jazdy, wyjątkowa przyczepność poprzeczna oraz fantastyczna trakcja.

Po zaledwie kilku okrążeniach nie mamy żadnych złudzeń, że Supersport R to wschodząca gwiazda na rynku semi-slicków i poważny powód do obaw dla konkurencji.

Eagle F1 Supersport RS – do użytku głównie na torach wyścigowych

RS to najbardziej sportowa odmiana z nowej serii. Te rasowe semi-slicki zostały stworzone przede wszystkim do jazdy po torach wyścigowych, ale mogą być używane również na drogach publicznych. W takim przypadku należy liczyć się jednak z ograniczoną wydajnością na mokrej nawierzchni – miłość do sportu wymaga wyrzeczeń.

Opony RS produkowane są tylko w kilku rozmiarach pasujących do najpotężniejszych aut sportowych aktualnie dostępnych na rynku.

Są wykonane z jeszcze bardziej zaawansowanej mieszanki gumowej, a wzór bieżnika przypomina typowe slicki.

Niestety nie mieliśmy okazji samodzielnie przetestować tego modelu, ale za rekomendację niech posłuży fakt, że Porsche dopuścił go do użytku w 911 GT2 RS i GT3 RS.

Dostępność i przeznaczenie

Opony Goodyear Eagle F1 Supersport są dostępne w 37 rozmiarach pasujących do większości najnowszych aut sportowych (Porsche, Mercedes AMG itp.) o felgach o średnicy od 18 do 21 cali. 

Supersport R dostępne na daną chwilę w 10 rozmiarach do felg od 18 do 21 cali dedykowane są m.in. do BMW M4 CS i Seata Leon Cupra R.

Model Supersport RS dostępny jest wyłącznie w wymiarach 20 i 21 cali.

Test Goodyear Porsche 911 GT3 RS

© rezulteo

CZYTAJ TAKŻE

Jakie opony zimowe najlepiej sprawdzą się w kompaktowych SUV-ach? Test magazynu Auto Motor und Sport

Niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Motor und Sport opublikował ranking najlepszych opon zimowych do kompaktowych SUV-ów. W zestawieniu uwzględniono jedenaście modeli, które poddano testom na świeżym śniegu w północnej Finlandii. Ranking ma w założeniu ułatwić kierowcom SUV-ów wybór najbezpieczniejszego ogumienia.

Auto Express publikuje ranking opon do SUV-ów

Brytyjski magazyn motoryzacyjny Auto Express opublikował nowy test 8 modeli opon o rozmiarze 235 50 R18 przeznaczonych głównie do SUV-ów. W efekcie powstał ranking, który ułatwi wybór najlepszego ogumienia do jazdy po utwardzonej nawierzchni.

Test ogumienia Ultra High Performance 2019 – 7 najlepszych opon wg magazynu evo

Do tegorocznej edycji wybrano bardzo popularny rozmiar 225/40 R18, a wszystkie próby wykonano we Włoszech na Volkswagenie Golfie GTI. Wszystko po to, aby ustalić, który z siedmiu testowanych modeli klasy Ultra High Performance ma najlepsze i najlepiej zrównoważone parametry użytkowe.

Porównanie opon Ultra High Performance 2019 na stronie Tyre Reviews – pierwszy test ogumienia Goodyear Eagle F1 SuperSport

Tyre Reviews przetestował 8 modeli opon Ultra High Performance na BMW M2. W zestawieniu uwzględniono też zupełnie nowe ogumienie Goodyear Eagle F1 SuperSport.