Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Test ogumienia całorocznego do SUV-ów 2019 – najlepsze opony wielosezonowe wg magazynu Auto Bild

Specjaliści z magazynu Auto Bild przetestowali i porównali 7 modeli opon całorocznych w takich samych warunkach, w jakich sprawdzano ogumienie typowo letnie i zimowe. Do testów wybrano opony o rozmiarze 235/55 R19 przeznaczonym do SUV-ów.

Najlepsze opony wielosezonowe do SUV-ów na rok 2019 wg magazynu Auto Bild

Auto Bild przetestował i porównał 7 modeli opon całorocznych o rozmiarze 235/55 R19 © Auto Bild

Test sprawności opon całorocznych w warunkach letnich i zimowych

Czy ogumienie całoroczne naprawdę może zastąpić opony sezonowe? Na to pytanie próbuje odpowiedzieć Auto Bild w najnowszym teście ogumienia do SUV-ów. Specjaliści z Auto Bild wybrali do testów 7 modeli opon całorocznych o rozmiarze 235/55 R19:

Opony testowano w Audi Q5 na suchej, mokrej i zaśnieżonej nawierzchni.

Cena idzie w parze z jakością

Najtańsze opony z zestawienia – Gripmax Status Allclimate – zdecydowanie nie przypadły do gustu kierowcom z Auto Bild. Nie polecają oni tego modelu głównie z uwagi na niski poziom bezpieczeństwa na mokrych i zaśnieżonych odcinkach pochyłych. Wśród innych poważnych mankamentów wymieniono dość długą drogę hamowania oraz niestabilne zachowanie na suchej nawierzchni.

Mimo to Gripmax nieźle wypadł w testach hamowania na śniegu (28,5 m) w porównaniu z oponami typowo letnimi (ponad 62 m do całkowitego zatrzymania pojazdu). To potwierdza, że opony całoroczne w warunkach zimowych sprawdzają się znacznie lepiej od ogumienia letniego.

Uwaga na podsterowność

Opony Falken Euro All Season AS210 znakomicie spisały się w testach odporności na zjawisko akwaplanacji. Ostatecznie jednak uzyskały tylko ocenę dostateczną za pewne braki w szybkości reakcji na manewry kierownicą oraz tendencję do podsterowności. Nieco gorzej od konkurencji wypadły także pod względem drogi hamowania na mokrej nawierzchni.

Ocenę dostateczną uzyskały też opony Nokian Weatherproof SUV i to mimo znakomitej wydajności w warunkach zimowych oraz dobrej odporności na zjawisko akwaplanacji. Nie pomogły tu nawet dość wysoki komfort jazdy i cicha praca. O ostatecznym werdykcie przesądziły znaczne straty punktowe w testach hamowania oraz tendencja do podsterowności na suchej nawierzchni.

Goodyear Vector 4Seasons SUV Gen-2 AutoBild Allrad

© AutoBild Allrad

Goodyear Vector 4Seasons SUV Gen-2 znalazły się na tym samym miejscu rankingu, choć uzyskały lepszą notę. Opony amerykańskiego producenta otrzymały ocenę dobrą za krótką drogę hamowania w każdych warunkach. I pewnie ostateczna pozycja w rankingu byłaby nieco wyższa, gdyby nie podsterowność na suchej nawierzchni oraz słabsza przyczepność poprzeczna na śniegu.

Na lato? Na zimę? Na każdą porę roku!

Continental AllSeasonContact okazały się niezwykle wydajne i bezpieczne w warunkach zimowych. Wprawdzie nie zdołały rozwinąć takiej prędkości jak ogumienie sezonowe, ale zdobyły sporo punktów za krótką drogę hamowania na śniegu i dynamiczną jazdę na mokrej nawierzchni. Poza tym pobiły konkurencję na głowę pod względem oporu toczenia, zapewniając przy tym wysoki komfort jazdy i cichą pracę. Niestety trochę gorzej poradziły sobie w testach na suchej nawierzchni, gdzie daje się we znaki pewna tendencja do podsterowności.

Opona Continental AllSeasonContact

© rezulteo

Z kolei Michelin CrossClimate SUV nie miały sobie równych w warunkach letnich. Na suchej nawierzchni okazały się najszybsze spośród wszystkich testowanych modeli i zapewniały najlepszą zwrotność. Poza dość wysoką ceną Auto Bild dostrzega tu same zalety, m.in. uniwersalność, dynamikę, szybkość reakcji i nie tylko. Sporo punktów przyznano też za bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni oraz niski opór toczenia, co w sumie złożyło się na ocenę wzorową dla tego modelu.

Pierwsze miejsce w rankingu Auto Bild 2019 oraz zaszczytny tytuł najlepszych opon całorocznych do SUV-ów zdobyły Vredestein Quatrac 5. Ogumienie Vredestein, rzecz jasna również wyróżnione oceną wzorową, znakomicie spisało się w rozmaitych warunkach zimowych, gdzie wyraźnie widać doskonale zrównoważone parametry użytkowe. Niekwestionowane zwycięstwo w rankingu jest zasługą precyzyjnej jazdy oraz krótkiej drogi hamowania na mokrej czy zaśnieżonej nawierzchni w połączeniu z dość przystępną ceną.

Opony

Miejsce

Uwagi

Vredestein Quatrac 5

1

Wysoka wydajność w każdych warunkach

Michelin CrossClimate SUV

2

Uniwersalność i wydajność, wysoka cena

Continental AllSeasonContact

3

Wysoka wydajność w warunkach zimowych, podsterowność na suchej nawierzchni

Goodyear Vector 4Seasons SUV Gen-2

4=

Krótka droga hamowania, podsterowność na suchej nawierzchni

Nokian Weatherproof SUV

4=

Dobra wydajność na śniegu, nieco za długa droga hamowania

Falken Euro All Season AS210

6

Dobra odporność na zjawisko akwaplanacji, nieco za długa drogą hamowania

Gripmax Status Allclimate

7

Bardzo słaba wydajność, najniższa cena

CZYTAJ TAKŻE

Jakie opony zimowe najlepiej sprawdzą się w kompaktowych SUV-ach? Test magazynu Auto Motor und Sport

Niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Motor und Sport opublikował ranking najlepszych opon zimowych do kompaktowych SUV-ów. W zestawieniu uwzględniono jedenaście modeli, które poddano testom na świeżym śniegu w północnej Finlandii. Ranking ma w założeniu ułatwić kierowcom SUV-ów wybór najbezpieczniejszego ogumienia.

Auto Express publikuje ranking opon do SUV-ów

Brytyjski magazyn motoryzacyjny Auto Express opublikował nowy test 8 modeli opon o rozmiarze 235 50 R18 przeznaczonych głównie do SUV-ów. W efekcie powstał ranking, który ułatwi wybór najlepszego ogumienia do jazdy po utwardzonej nawierzchni.

Test ogumienia Ultra High Performance 2019 – 7 najlepszych opon wg magazynu evo

Do tegorocznej edycji wybrano bardzo popularny rozmiar 225/40 R18, a wszystkie próby wykonano we Włoszech na Volkswagenie Golfie GTI. Wszystko po to, aby ustalić, który z siedmiu testowanych modeli klasy Ultra High Performance ma najlepsze i najlepiej zrównoważone parametry użytkowe.

Porównanie opon Ultra High Performance 2019 na stronie Tyre Reviews – pierwszy test ogumienia Goodyear Eagle F1 SuperSport

Tyre Reviews przetestował 8 modeli opon Ultra High Performance na BMW M2. W zestawieniu uwzględniono też zupełnie nowe ogumienie Goodyear Eagle F1 SuperSport.