Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Test ogumienia całorocznego do SUV-ów 2019 – najlepsze opony wielosezonowe wg magazynu Auto Bild

Specjaliści z magazynu Auto Bild przetestowali i porównali 7 modeli opon całorocznych w takich samych warunkach, w jakich sprawdzano ogumienie typowo letnie i zimowe. Do testów wybrano opony o rozmiarze 235/55 R19 przeznaczonym do SUV-ów.

Najlepsze opony wielosezonowe do SUV-ów na rok 2019 wg magazynu Auto Bild

Auto Bild przetestował i porównał 7 modeli opon całorocznych o rozmiarze 235/55 R19 © Auto Bild

Test sprawności opon całorocznych w warunkach letnich i zimowych

Czy ogumienie całoroczne naprawdę może zastąpić opony sezonowe? Na to pytanie próbuje odpowiedzieć Auto Bild w najnowszym teście ogumienia do SUV-ów. Specjaliści z Auto Bild wybrali do testów 7 modeli opon całorocznych o rozmiarze 235/55 R19:

Opony testowano w Audi Q5 na suchej, mokrej i zaśnieżonej nawierzchni.

Cena idzie w parze z jakością

Najtańsze opony z zestawienia – Gripmax Status Allclimate – zdecydowanie nie przypadły do gustu kierowcom z Auto Bild. Nie polecają oni tego modelu głównie z uwagi na niski poziom bezpieczeństwa na mokrych i zaśnieżonych odcinkach pochyłych. Wśród innych poważnych mankamentów wymieniono dość długą drogę hamowania oraz niestabilne zachowanie na suchej nawierzchni.

Mimo to Gripmax nieźle wypadł w testach hamowania na śniegu (28,5 m) w porównaniu z oponami typowo letnimi (ponad 62 m do całkowitego zatrzymania pojazdu). To potwierdza, że opony całoroczne w warunkach zimowych sprawdzają się znacznie lepiej od ogumienia letniego.

Uwaga na podsterowność

Opony Falken Euro All Season AS210 znakomicie spisały się w testach odporności na zjawisko akwaplanacji. Ostatecznie jednak uzyskały tylko ocenę dostateczną za pewne braki w szybkości reakcji na manewry kierownicą oraz tendencję do podsterowności. Nieco gorzej od konkurencji wypadły także pod względem drogi hamowania na mokrej nawierzchni.

Ocenę dostateczną uzyskały też opony Nokian Weatherproof SUV i to mimo znakomitej wydajności w warunkach zimowych oraz dobrej odporności na zjawisko akwaplanacji. Nie pomogły tu nawet dość wysoki komfort jazdy i cicha praca. O ostatecznym werdykcie przesądziły znaczne straty punktowe w testach hamowania oraz tendencja do podsterowności na suchej nawierzchni.

Goodyear Vector 4Seasons SUV Gen-2 AutoBild Allrad

© AutoBild Allrad

Goodyear Vector 4Seasons SUV Gen-2 znalazły się na tym samym miejscu rankingu, choć uzyskały lepszą notę. Opony amerykańskiego producenta otrzymały ocenę dobrą za krótką drogę hamowania w każdych warunkach. I pewnie ostateczna pozycja w rankingu byłaby nieco wyższa, gdyby nie podsterowność na suchej nawierzchni oraz słabsza przyczepność poprzeczna na śniegu.

Na lato? Na zimę? Na każdą porę roku!

Continental AllSeasonContact okazały się niezwykle wydajne i bezpieczne w warunkach zimowych. Wprawdzie nie zdołały rozwinąć takiej prędkości jak ogumienie sezonowe, ale zdobyły sporo punktów za krótką drogę hamowania na śniegu i dynamiczną jazdę na mokrej nawierzchni. Poza tym pobiły konkurencję na głowę pod względem oporu toczenia, zapewniając przy tym wysoki komfort jazdy i cichą pracę. Niestety trochę gorzej poradziły sobie w testach na suchej nawierzchni, gdzie daje się we znaki pewna tendencja do podsterowności.

Opona Continental AllSeasonContact

© rezulteo

Z kolei Michelin CrossClimate SUV nie miały sobie równych w warunkach letnich. Na suchej nawierzchni okazały się najszybsze spośród wszystkich testowanych modeli i zapewniały najlepszą zwrotność. Poza dość wysoką ceną Auto Bild dostrzega tu same zalety, m.in. uniwersalność, dynamikę, szybkość reakcji i nie tylko. Sporo punktów przyznano też za bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni oraz niski opór toczenia, co w sumie złożyło się na ocenę wzorową dla tego modelu.

Pierwsze miejsce w rankingu Auto Bild 2019 oraz zaszczytny tytuł najlepszych opon całorocznych do SUV-ów zdobyły Vredestein Quatrac 5. Ogumienie Vredestein, rzecz jasna również wyróżnione oceną wzorową, znakomicie spisało się w rozmaitych warunkach zimowych, gdzie wyraźnie widać doskonale zrównoważone parametry użytkowe. Niekwestionowane zwycięstwo w rankingu jest zasługą precyzyjnej jazdy oraz krótkiej drogi hamowania na mokrej czy zaśnieżonej nawierzchni w połączeniu z dość przystępną ceną.

Opony

Miejsce

Uwagi

Vredestein Quatrac 5

1

Wysoka wydajność w każdych warunkach

Michelin CrossClimate SUV

2

Uniwersalność i wydajność, wysoka cena

Continental AllSeasonContact

3

Wysoka wydajność w warunkach zimowych, podsterowność na suchej nawierzchni

Goodyear Vector 4Seasons SUV Gen-2

4=

Krótka droga hamowania, podsterowność na suchej nawierzchni

Nokian Weatherproof SUV

4=

Dobra wydajność na śniegu, nieco za długa droga hamowania

Falken Euro All Season AS210

6

Dobra odporność na zjawisko akwaplanacji, nieco za długa drogą hamowania

Gripmax Status Allclimate

7

Bardzo słaba wydajność, najniższa cena

CZYTAJ TAKŻE

rezulteo testuje opony Goodyear Eagle F1 Supersport

Rok 2019 zapowiada się naprawdę ciekawie na rynku ogumienia sportowego. Goodyear podkreśla swoją pozycję w tym dynamicznie rozwijającym się sektorze, wprowadzając trzy nowe modele Eagle F1 z serii Supersport.

Test opon letnich do aut kompaktowych 2019 – najlepsze ogumienie według ACE Lenkrad

Niemiecki magazyn motoryzacyjny ACE Lenkrad właśnie opublikował wyniki najnowszego testu opon letnich na 2019 rok. W tegorocznej edycji porównano 9 modeli opon o rozmiarze 205/55 R16.

rezulteo testuje opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Goodyear szykuje prawdziwą rewolucję na rynku ogumienia sportowego, wprowadzając do sprzedaży cztery nowe modele opon. Największą popularnością będzie cieszył się zapewne Asymmetric 5, któremu już dziś wróżymy świetlaną karierę.

Najlepsze opony sportowe 2019 – test magazynu Sport Auto przeprowadzony na Hondzie Civic Type R

Specjaliści z niemieckiego magazynu Sport Auto przetestowali na Hondzie Civic Type R osiem modeli opon ultra high performance o wymiarze 245/30 R20. To wyjątkowo mocne auto pozwoliło ujawnić wszystkie zalety i wady testowanego ogumienia.