Rezulteo
Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

Nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Test opon 2020 na łamach Auto Motor und Sport – najlepsze ogumienie Ultra High Performance do sportowych sedanów

Niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Motor und Sport sprawdził i porównał 11 opon letnich o rozmiarze 225/45 R18 na BMW serii 3. W efekcie powstało zestawienie modeli zapewniających najlepszą wydajność i maksymalną przyjemność z jazdy.

Ranking opon Ultra High Performance wg testów Auto Motor und Sport – test opon letnich na BMW

© Auto Motor und Sport - Dino Eisele

Dynamika przede wszystkim

BMW to jedna z ulubionych marek prasy motoryzacyjnej, zwłaszcza jeżeli chodzi o testy na torach wyścigowych. Nie inaczej jest w przypadku dwumiesięcznika Auto Motor und Sport – niekwestionowanego specjalisty w dziedzinie pojazdów sportowych. Testy do najnowszego rankingu opon letnich przeprowadzono na BMW serii 3 330i z silnikiem o mocy 256 KM. To auto znane z dynamicznej jazdy, które jednak pełnię możliwości – jak twierdzi AMS – może osiągnąć wyłącznie we współpracy ze sprawdzonym ogumieniem.

Jedenaście wybranych modeli poddano zatem szeregowi prób na suchej i mokrej nawierzchni. Zgodnie z przyjętą metodologią, największy wpływ na ocenę końcową miały wyniki testów na mokrej drodze, a zwłaszcza bezpieczeństwo.

Ranking opon Ultra High Performance wg Auto Motor und Sport – test opon letnich w warsztacie

© Auto Motor und Sport - Dino Eisele

Najlepsze opony letnie Ultra High Performance wg magazynu Auto Motor und Sport

Najlepsze opony letnie UHP

+

-

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Hamowanie w każdych warunkach, amortyzacja na nierównej nawierzchni

Zużycie paliwa

Michelin Pilot Sport 4

Bezpieczeństwo i dynamika

Cena

Continental PremiumContact 6

Dynamiczna i precyzyjna jazda

Akwaplanacja

Pirelli P Zero PZ4

Najlepsze w testach jazdy na mokrej nawierzchni i stabilne na suchym podłożu

Opóźniona reakcja na suchej nawierzchni

Maxxis Victra Sport 5

Dobrze zrównoważone parametry na każdej nawierzchni

Opór toczenia

Bridgestone Turanza T005

Dynamika, oszczędność i komfort oraz dobre wyniki w testach jazdy na mokrej nawierzchni

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Nokian Powerproof

Bezpieczeństwo i pewne pokonywanie zakrętów z dużą prędkością

Precyzja i hamowanie na mokrej nawierzchni

Falken Azenis FK510

Hamowanie na suchej nawierzchni

Przyczepność na mokrej nawierzchni i stabilność przy szybkim pokonywaniu zakrętów

Nexen N’Fera Sport

Hamowanie na suchej nawierzchni

Hamowanie na mokrej nawierzchni i reakcja na manewry kierownicą

Toyo Proxes Sport

Zrównoważone parametry jazdy i szybka reakcja na manewry kierownicą

Stabilność tylnej osi i słabsze hamowanie na mokrej nawierzchni

Giti GitiSport S1

Dynamika na suchej nawierzchni

Hamowanie na każdym rodzaju podłoża i podsterowność na mokrej nawierzchni

Michelin, Goodyear i Continental w czołówce, Maxxis z dobrym wynikiem

Jak to zwykle bywa, najtańsze opony – mimo ogólnie poprawnej wydajności – znalazły się w dolnej partii zestawienia. W przypadku modeli Toyo, Giti, Nexen i Falken największą przeszkodą w uzyskaniu lepszego wyniku była niska skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni.

Niewiele lepiej w tych warunkach poradziły sobie opony Nokian Powerproof oraz Bridgestone Turanza T005, chociaż sporo nadrobiły straty wynikami na suchej jezdni.

Ranking opon Ultra High Performance wg Auto Motor und Sport – test opon letnich na mokrej nawierzchni

© Auto Motor und Sport - Dino Eisele

Z kolei Maxxis może świętować kolejny wielki sukces, po tym jak Auto Zeitung uznał Premitra 5 za model o najlepszym stosunku jakości do ceny. W tym rankingu bowiem Victra Sport 5 także otrzymały zaszczytny tytuł najlepszych opon budżetowych. Wprawdzie daleko im jeszcze do profesjonalnych produktów, ale w opinii redaktorów z niemieckiego magazynu odznaczają się godnym pochwały zrównoważeniem parametrów użytkowych.

Na czterech pierwszych miejscach rankingu opony Goodyear, Michelin, Continental i Pirelli. Pirelli P Zero PZ4 znakomicie radzą sobie na mokrej nawierzchni. Niestety na suchej drodze wykazują pewne opóźnienia w reakcji na manewry kierownicą, co może prowadzić do nadsterowności.

Continental PremiumContact 6 z kolei stracił kilka cennych punktów na mokrej nawierzchni za dłuższą od konkurencyjnych modeli drogę hamowania. Za to nie miał sobie równych pod względem precyzji na suchej drodze, zwłaszcza przy pokonywaniu zakrętów.

Ranking opon Ultra High Performance wg Auto Motor und Sport – test opon letnich na BMW na zakrętach

© Auto Motor und Sport - Dino Eisele

Michelin Pilot Sport 4 i Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 mogą pochwalić się niemal identycznymi wynikami we wszystkich kategoriach, a w szczególności znakomitą dynamiką i niewiarygodną precyzją. Oba modele charakteryzują się wysoką odpornością na zjawisko akwaplanacji i zapewniają niezrównany komfort jazdy. Niemniej jednak dzięki najkrótszej drodze hamowania Goodyear ostatecznie znalazł się na pierwszym miejscu rankingu, mimo że Michelin Pilot Sport 4 mają nieco bardziej sportowy charakter. Są to również najdroższe ze wszystkich testowanych przez Auto Motor und Sport modeli, ale w końcu za wydajność trzeba zapłacić.

CZYTAJ TAKŻE

Test opon letnich Auto Bild 2020 do SUV-ów i samochodów terenowych

Specjaliści z niemieckiego magazynu motoryzacyjnego Auto Bild przetestowali i porównali 10 modeli opon o rozmiarze 255/55 R18 do SUV-ów i samochodów terenowych. Poznaj najlepsze ogumienie do tego typu pojazdów na wszystkie rodzaje nawierzchni: suche i mokre, żwirowe, piaszczyste, drogi gruntowe itd.

Test ogumienia High Performance 2020 w Auto Zeitung: 20 modeli porównanych na BMW serii 3

Specjaliści z Auto Zeitung porównali wydajność 20 modeli opon letnich High Performance o rozmiarze 225/50 R17 do BMW serii 3 i podobnych samochodów Wyniki testu pokazują po raz kolejny, że za bezkompromisową jakość trzeba sporo zapłacić.

Test opon letnich 2020 – Auto Bild ogłasza ranking 20 najlepszych modeli UHP do sedanów

Spośród 50 modeli opon letnich Ultra High Performance o rozmiarze 245/45 R18 100 Y, poddanych wstępnym testom na suchej i mokrej nawierzchni, do dalszych prób zakwalifikowano 20 opon o najkrótszej drodze hamowania. Produkty renomowanych marek ponownie znalazły się na najwyższych miejscach.

ACE Lenkrad testuje opony letnie – najlepsze ogumienie klasy średniej

Ponieważ sezon rankingów ogumienia letniego już w pełni, magazyn wydawany przez Automobile Club Europa publikuje wyniki testów najpopularniejszych opon z tzw. średniej półki. Próbom poddano 9 modeli „alternatywnych” o rozmiarze 215/55 R17 pasującym do SUV-a Audi Q2.