Rezulteo
Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

Nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Test opon letnich 2020 – Auto Bild ogłasza ranking 20 najlepszych modeli UHP do sedanów

Spośród 50 modeli opon letnich Ultra High Performance o rozmiarze 245/45 R18 100 Y, poddanych wstępnym testom na suchej i mokrej nawierzchni, do dalszych prób zakwalifikowano 20 opon o najkrótszej drodze hamowania. Produkty renomowanych marek ponownie znalazły się na najwyższych miejscach.

Ranking sportowych opon letnich

© Auto Bild

Ranking letnich opon sportowych – jakie modele poddano testom?

Po testach hamowania nadszedł czas na dodatkowe próby! Aby wyłonić najlepszy model spośród 20 finalistów, Auto Bild skorzystał ze sprawdzonej formuły. Próby na różnych typach podłoża przeprowadzono na BMW Serii 5:

Przed ogłoszeniem wyników zwróćmy jeszcze uwagę na wielkiego nieobecnego w powyższym zestawieniu, a mianowicie Pirelli. Otóż model P Zero znalazł się dopiero na 25 miejscu w testach hamowania. Jest to o tyle zaskakujące, że ta sama wersja – czyli P Zero PZ4 – bez problemu zakwalifikowała się do finałowej dwudziestki w zeszłorocznej edycji rankingu ogumienia o takim samym rozmiarze. Prawdopodobnie zaszła pomyłka i specjaliści z niemieckiego magazynu kupili do testów stary, ale wciąż dostępny w sprzedaży model, pozbawiając tym samym Pirelli szansy na podium. Dlatego właśnie przy zakupie radzimy sprawdzać datę produkcji opon na podstawie oznaczenia DOT.

Jak odczytać datę produkcji opony z oznaczenia DOT?

Ranking najlepszych opon letnich Ultra High Performance według magazynu Auto Bild

Najlepsze ogumienie sportowe

+

-

Continental PremiumContact 6 (wzorowe)

Dynamiczna i oszczędna jazda

Brak

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (wzorowe)

Zrównoważone parametry sportowe

Brak

Michelin Pilot Sport 4 (wzorowe)

Bezpieczeństwo i precyzyjna kontrola nad pojazdem

Wysoka cena

Vredestein Ultrac Vorti (wzorowe

Znakomita przyczepność na każdej nawierzchni

Zużycie paliwa

Apollo Aspire XP (wzorowe)

Zwrotność i bardzo dobry stosunek jakości do ceny

Brak

Nexen N’Fera Sport (wzorowe)

Wydajność na suchej nawierzchni

Zużycie paliwa

Falken Azenis FK510 (wzorowe)

Bardzo dobry stosunek jakości do ceny

Brak

Nokian Powerproof (dobre)

Precyzyjna kontrola

Przebieg

Firestone Roadhawk (dobre)

Zrównoważone parametry jazdy

Przebieg

Fulda Sport Control 2 (dobre)

Zużycie paliwa

Przebieg

Bridgestone Potenza S001 (dostateczne)

Bardzo dobra wydajność

Przebieg i zużycie paliwa

Hankook Ventus S1 evo3 (dostateczne)

Droga hamowania na każdej nawierzchni

Przebieg

Laufenn S Fit EQ+ (dostateczne)

Hamowanie na suchej nawierzchni

Przebieg i podsterowność na mokrej nawierzchni

Dunlop SportMaxx RT2 (dostateczne)

Hamowanie na suchej nawierzchni

Przebieg i hamowanie na mokrej nawierzchni

Kleber Dynaxer UHP (dostateczne)

Przebieg i opór toczenia

Przyczepność poprzeczna na suchej i mokrej nawierzchni

Uniroyal RainSport 3 (dostateczne)

Przebieg i opór toczenia

Opóźniona reakcja na mokrej nawierzchni i podsterowność

Kumho Ecsta PS71 (polecane z zastrzeżeniami)

Jazda na mokrej nawierzchni

Podsterowność na suchej nawierzchni, przebieg i opór toczenia

Maxxis Victra Sport 5 (polecane z zastrzeżeniami)

Trzymanie się drogi

Przebieg i droga hamowania na mokrej nawierzchni

Toyo Proxes Sport (polecane z zastrzeżeniami)

Akwaplanacja

Przebieg i droga hamowania na mokrej nawierzchni

Zeetex HP 2000 vfm (polecane z zastrzeżeniami)

Krótka droga hamowania

Podsterowność na mokrej nawierzchni i przebieg

Bezproblemowe hamowanie

Wstępne testy, którym poddano wszystkie 50 modeli, pozwoliły odrzucić opony o najdłuższej drodze hamowania jako potencjalnie niebezpieczne dla pasażerów i innych użytkowników dróg. Dlatego właśnie żaden z 20 finalistów nie otrzymał znacznie obniżonej noty, np. za mało skuteczne hamowanie na mokrej nawierzchni. Jedynie modele Kumho, Maxxis, Toyo oraz Zeetex opatrzono adnotacją „polecane z zastrzeżeniami”, za sprawą słabszej wydajności na mokrych zakrętach, a przede wszystkim – niższej trwałości, której nie usprawiedliwia nawet umiarkowana cena.

Te same uwagi dotyczą modeli Bridgestone Potenza S001 oraz Hankook Ventus S1 evo 3, które jednak poprawiły ostateczną notę dzięki optymalnej wydajności na suchej i mokrej nawierzchni. Dlatego otrzymały ocenę dostateczną, podobnie jak 4 inne modele.

Opony Nokian Powerproof, Fulda SportControl 2 oraz Firestone Roadhawk nie załapały się w rankingu Auto Bild na najwyższe noty i ostatecznie muszą zadowolić się oceną dobrą. Przyczyną tego stanu rzeczy jest niski przebieg, którego w opinii twórców rankingu nie rekompensuje nawet znakomita wydajność tych modeli na mokrej nawierzchni.

Siedem wzorowych modeli

Siedem pierwszych modeli w rankingu Auto Bild otrzymało ocenę wzorową.

Opony Falken Azenis FK510 odznaczają się dobrym stosunkiem jakości do ceny przy całkiem niezłym przebiegu. Podobnie jest w przypadku Apollo Aspire XP oraz Vredestein Ultrac Vorti, który jednak stracił kilka cennych punktów za wysoki opór toczenia.

Na podium znalazły się trzy marki klasy premium: Michelin, Continental oraz Goodyear. Michelin Pilot Sport 4 nie ustępuje pozostałym dwóm konkurentom pod względem wydajności, ale jest niestety od nich dużo droższy.

W związku z tym prawdziwych zwycięzców wielkiego testu opon letnich Ultra High Performance Auto Bild 2020 mamy dwóch: Continental Premium Contact 6 i Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5.

Opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 zostały docenione za wyjątkowo sportowy charakter oraz przyczepność i dynamikę jazdy po suchej i mokrej nawierzchni. Wśród zalet wymieniono również precyzyjną kontrolę nad pojazdem, długi przebieg oraz rozsądną cenę.

Ogumienie Continental Premium Contact 6 ujmuje dynamiką i doskonale zrównoważonymi parametrami, a dzięki niezaprzeczalnym walorom ekonomicznym (przebieg, cena, opór toczenia) otrzymało również tytuł „lidera oszczędności”.

CZYTAJ TAKŻE

Test opon letnich Auto Bild 2020 do SUV-ów i samochodów terenowych

Specjaliści z niemieckiego magazynu motoryzacyjnego Auto Bild przetestowali i porównali 10 modeli opon o rozmiarze 255/55 R18 do SUV-ów i samochodów terenowych. Poznaj najlepsze ogumienie do tego typu pojazdów na wszystkie rodzaje nawierzchni: suche i mokre, żwirowe, piaszczyste, drogi gruntowe itd.

Test opon 2020 na łamach Auto Motor und Sport – najlepsze ogumienie Ultra High Performance do sportowych sedanów

Niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Motor und Sport sprawdził i porównał 11 opon letnich o rozmiarze 225/45 R18 na BMW serii 3. W efekcie powstało zestawienie modeli zapewniających najlepszą wydajność i maksymalną przyjemność z jazdy.


Test ogumienia High Performance 2020 w Auto Zeitung: 20 modeli porównanych na BMW serii 3

Specjaliści z Auto Zeitung porównali wydajność 20 modeli opon letnich High Performance o rozmiarze 225/50 R17 do BMW serii 3 i podobnych samochodów Wyniki testu pokazują po raz kolejny, że za bezkompromisową jakość trzeba sporo zapłacić.

ACE Lenkrad testuje opony letnie – najlepsze ogumienie klasy średniej

Ponieważ sezon rankingów ogumienia letniego już w pełni, magazyn wydawany przez Automobile Club Europa publikuje wyniki testów najpopularniejszych opon z tzw. średniej półki. Próbom poddano 9 modeli „alternatywnych” o rozmiarze 215/55 R17 pasującym do SUV-a Audi Q2.