Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Conti CARE – prototypowe opony Continental

Niemiecki producent ogumienia Continental zaprezentował na targach IAA we Frankfurcie innowacyjny prototyp opony zintegrowanej z felgą, która potrafi łączyć się z zewnętrzną aplikacją pozwalającą na lepsze zarządzanie mobilnością.

W jaki sposób prototypowe opony CARE firmy Continental mogą same się pompować?

Conti CARE – nowa technologia, która ma szansę odmienić przyszłość transportu, zaprezentowana na targach IAA we Frankfurcie © Continental

Trwałe opony z funkcją komunikacji

C.A.R.E. to skrót od angielskich słów connected, autonomous, reliable, electrified, czyli skomunikowane, autonomiczne, niezawodne, elektryczne. Nowy prototyp autorstwa Continental to więcej niż ogumienie. To opony zintegrowane z felgą, które odmienią przyszłość mobilności dzięki zastosowaniu technologii ContiSense zaprezentowanej na targach IAA Frankfurt w 2017 roku.

Chodzi o sieć umieszczonych wewnątrz opony czujników, które monitorują szereg parametrów roboczych i przekazują dane dotyczące ciśnienia, stanu, stopnia zużycia itp. do aplikacji internetowej ContiConnect Live umożliwiającej optymalne zarządzanie ogumieniem. Rozwiązanie to ma w założeniu poprawić wydajność i zoptymalizować koszty operacyjne flot zautomatyzowanych taksówek i innych autonomicznych pojazdów, jakie prawdopodobnie niedługo pojawią się na naszych drogach.

Opona Conti CARE z zamkniętą felgą

© rezulteo

Zapomnij o pompowaniu opon

Wielu producentów ogumienia proponowało już futurystyczne rozwiązania oparte na układzie z funkcją komunikacji, ale Continental idzie w tym kierunku o krok dalej. Conti CARE ma automatycznie regulować ciśnienie w oponach w zależności od warunków panujących na drodze. Umieszczone w feldze odśrodkowe pompki gromadzą powietrze sprężane podczas przyspieszania pojazdu. To innowacyjne rozwiązanie o nazwie „PressureProof” pozwala utrzymać optymalne ciśnienie w oponach, a w efekcie obniżyć zużycie paliwa i ograniczyć emisję CO2 do atmosfery.

Opona Conti CARE otwarta

© rezulteo

 

Dzięki zastosowaniu wciąż rozwijanej technologii SilentWheel, która pozwoli ograniczyć drgania wewnętrzne koła, opony Conti CARE mają pracować znacznie ciszej, co oznacza wyższy komfort jazdy.

CZYTAJ TAKŻE

Michelin dostarczy wirtualne ogumienie w grze Gran Turismo Sport

Francuski producent ogumienia Michelin poinformował o nawiązaniu porozumienia z Sony i PlayStation w sprawie oficjalnej współpracy w zakresie technologii opon dla gry wyścigowej Gran Turismo.

Toyo Tires wkrótce otworzy pierwszy ośrodek badawczo-rozwojowy w Europie

Japoński producent ogumienia Toyo Tires oficjalnie potwierdził zamiar otworzenia nowego ośrodka badawczo-rozwojowego w Niemczech, pierwszej tego typu placówki firmy w Europie.

Falken Tyre pracuje nad rozwiązaniem umożliwiającym gromadzenie energii elektrycznej generowanej przez opony

Japoński producent ogumienia Falken Tyre rozwija technologię, która pozwoli wykorzystać elektryczność statyczną powstającą w trakcie toczenia i odkształcania się opon.

Koncerny motoryzacyjne i stosowane przez nie oznaczenia opon

W niniejszym artykule przedstawimy wiodące koncerny samochodowe i opowiemy, jakie oznaczenia opon stosują niektóre z nich.