Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Conti CARE – prototypowe opony Continental

Niemiecki producent ogumienia Continental zaprezentował na targach IAA we Frankfurcie innowacyjny prototyp opony zintegrowanej z felgą, która potrafi łączyć się z zewnętrzną aplikacją pozwalającą na lepsze zarządzanie mobilnością.

W jaki sposób prototypowe opony CARE firmy Continental mogą same się pompować?

Conti CARE – nowa technologia, która ma szansę odmienić przyszłość transportu, zaprezentowana na targach IAA we Frankfurcie © Continental

Trwałe opony z funkcją komunikacji

C.A.R.E. to skrót od angielskich słów connected, autonomous, reliable, electrified, czyli skomunikowane, autonomiczne, niezawodne, elektryczne. Nowy prototyp autorstwa Continental to więcej niż ogumienie. To opony zintegrowane z felgą, które odmienią przyszłość mobilności dzięki zastosowaniu technologii ContiSense zaprezentowanej na targach IAA Frankfurt w 2017 roku.

Chodzi o sieć umieszczonych wewnątrz opony czujników, które monitorują szereg parametrów roboczych i przekazują dane dotyczące ciśnienia, stanu, stopnia zużycia itp. do aplikacji internetowej ContiConnect Live umożliwiającej optymalne zarządzanie ogumieniem. Rozwiązanie to ma w założeniu poprawić wydajność i zoptymalizować koszty operacyjne flot zautomatyzowanych taksówek i innych autonomicznych pojazdów, jakie prawdopodobnie niedługo pojawią się na naszych drogach.

Opona Conti CARE z zamkniętą felgą

© rezulteo

Zapomnij o pompowaniu opon

Wielu producentów ogumienia proponowało już futurystyczne rozwiązania oparte na układzie z funkcją komunikacji, ale Continental idzie w tym kierunku o krok dalej. Conti CARE ma automatycznie regulować ciśnienie w oponach w zależności od warunków panujących na drodze. Umieszczone w feldze odśrodkowe pompki gromadzą powietrze sprężane podczas przyspieszania pojazdu. To innowacyjne rozwiązanie o nazwie „PressureProof” pozwala utrzymać optymalne ciśnienie w oponach, a w efekcie obniżyć zużycie paliwa i ograniczyć emisję CO2 do atmosfery.

Opona Conti CARE otwarta

© rezulteo

 

Dzięki zastosowaniu wciąż rozwijanej technologii SilentWheel, która pozwoli ograniczyć drgania wewnętrzne koła, opony Conti CARE mają pracować znacznie ciszej, co oznacza wyższy komfort jazdy.

CZYTAJ TAKŻE

Nowo odkryty gatunek w rezerwacie Michelin Ouro Verde

Naukowcy z rezerwatu przyrodniczego Michelin Ouro Verde w brazylijskim stanie Bahia odkryli nieznany dotychczas gatunek owada. To wspaniała wiadomość w tak ponurych czasach dla bioróżnorodności naszej planety.

Michelin Uptis – obsypane nagrodami bezpowietrzne opony, których nie da się przebić

Na początku 2019 roku Michelin zaprezentował prototyp odpornych na przebicie opon Uptis (z ang. Unique Puncture-proof Tire System), które powstały dzięki dodatkowym nakładom francuskiego producenta na badania i rozwój. Efekt tych prac został doceniony prestiżowymi nagrodami za innowacyjne rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa, oszczędności i zrównoważonego transportu.


Kalendarz Pirelli 2020 „w poszukiwaniu Julii”

47. edycja kalendarza Pirelli „W poszukiwaniu Julii” przenosi nas w realia ponadczasowej tragedii szekspirowskiej „Romeo i Julia”. Kalendarz, po raz pierwszy w historii zrealizowany przez włoskiego fotografa Paolo Roversiego, zaprezentowano publiczności w Teatro Filarmonico w Weronie, czyli w mieście, w którym rozgrywa się historia dramatu.

Cyber Tyre – opony w technologii 5G od Pirelli

Na branżowej imprezie zorganizowanej przez stowarzyszenie 5GAA (Automotive Association), do którego należy m.in. firma Pirelli, Włosi pokazali możliwości zastosowania nowoczesnych usług opartych o technologię 5G. Chodzi o inteligentne ogumienie Cyber Tyre, które za pośrednictwem sieci może informować kierowcę i inne pojazdy w okolicy o warunkach panujących na drodze.