Rezulteo
Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

Nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Falken Tyre pracuje nad rozwiązaniem umożliwiającym gromadzenie energii elektrycznej generowanej przez opony

Japoński producent ogumienia Falken Tyre rozwija technologię, która pozwoli wykorzystać elektryczność statyczną powstającą w trakcie toczenia i odkształcania się opon.

Falken opony elektryczność

© rezulteo

Opony jako baterie przyszłości?

A gdyby tak można było zasilać samochód energią czerpaną z opon? To nowy i tylko pozornie szalony pomysł japońskiego giganta Sumitomo Rubber Industries – właściciela marki Falken. Przedsiębiorstwo opracowało układ, który gromadzi elektryczność statyczną powstającą w w wyniku poruszania się opon i przesyła ją do poszczególnych podzespołów samochodu. Zabudowany wewnątrz osnowy gumowy element o nazwie „Energy Harvester” (dosłownie zbieracz energii) powstał w ramach programu badawczo-rozwojowego Sumimoto, który miał na celu poprawę bezpieczeństwa na drodze i ograniczenie efektów oddziaływania produktów firmy na środowisko.

Dzięki współpracy z profesorem Hiroshim Tanem z Uniwersytetu Kansai w Osace prawdopodobnie uda się uzyskać taką sprawność energetyczną układu, aby mógł on samodzielnie zasilać niektóre urządzenia pokładowe, np. system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS). To znakomita wiadomość dla producentów aut elektrycznych, którzy nieustannie starają się zwiększyć zasięg pojazdów na jednym ładowaniu i być może wykorzystają to rozwiązanie jako zapasowe źródło energii.

Ta raczkująca technologia zapowiada się na tyle obiecująco, że Japońska Agencja ds. Nauki i Technologii właśnie zadeklarowała oficjalne wsparcie projektu oraz pomoc dla Sumitomo i Falken w jego rozwoju.

Falken energy harvester

© Falken

CZYTAJ TAKŻE

Covid-19 – Michelin zamierza produkować milion masek wielorazowego użytku tygodniowo

Giganci przemysłu mobilizują się do walki z koronawirusem. Michelin zapowiedział, że 10 jego zakładów w rożnych krajach Europy aktywnie włączy się do walki z pandemią, produkując maski klasy FFP1 i FFP2.

Goodyear w Lexusie LF-30 – opony chłodzące silnik w trakcie jazdy

Targi motoryzacyjne Genewa 2020 to znakomita okazja do zaprezentowania innowacyjnych pomysłów na transport przyszłości. Podczas imprezy zaprezentowano prototyp elektrycznego Lexusa LF-30 wyposażonego w komplet opon Goodyear zaprojektowanych z myślą o poprawie funkcjonalności tego luksusowego samochodu.

Samochodowy szyk Pirelli i Junya Watanabe na Tygodniu Mody w Paryżu

Ubrania spod znaku znanego producenta opon zaczynają być modne. Pirelii i kreator mody Junya Watanabe zaprezentowali na Tygodniu Mody w Paryżu nową, czteroczęściową kolekcję odzieży męskiej na sezon jesień/zima 2020. To odważna linia ubrań łączących modę vintage ze sportami motorowymi.

Jak producenci ogumienia walczą z globalnym ociepleniem?

W miarę wzrostu świadomości nadciągającej katastrofy ekologicznej, zarówno firmy jak i konsumenci poszukują zrównoważonych rozwiązań mających na celu ograniczenie możliwych szkód. Branża oponiarska nie jest pod tym względem wyjątkiem. Do produkcji opon potrzeba surowców naturalnych i rozmaitych chemikaliów. Zużyte ogumienie wymaga złożonego procesu recyklingu, o ile tylko nie zostało beztrosko porzucone w lesie. W jaki sposób producenci starają się ograniczać negatywny wpływ swojej działalności na środowisko? Jakie podejmują działania na rzecz ekologicznego rozwoju?