Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Sukces firmy Continental w segmencie oryginalnego wyposażenia

Wiodący europejscy producenci samochodów coraz chętniej sięgają po opony Continental.

Sukces Continental w segmencie OE

© Continental

Lider w segmencie oryginalnego wyposażenia

Około jednej trzeciej nowych samochodów w Europie trafia do salonów z ogumieniem niemieckiej firmy Continental. Liczba ta wzrasta trzykrotnie w przypadku najlepiej sprzedających się modeli, jak Volkswagen Golf, Renault Clio czy Ford Fiesta. Maksymalny komfort jazdy nawet przy wysokiej prędkości sprawia, że produkty potentata z Hanoweru znajdziemy też w prestiżowych autach sportowych, jak Porsche, Maserati, Maybach i Rolls-Royce. Producenci samochodów elektrycznych, m.in. Audi, Tesla i Renault, doceniają ogumienie Continental zwłaszcza za niskie opory toczenia. 

Portfel klientów Continental nie ogranicza się wyłącznie do europejskich koncernów motoryzacyjnych – dalekowschodnie firmy, jak np. Hyundai, również wykazują zainteresowanie know-how niemieckiego producenta opon.  

Przyczyn tego spektakularnego sukcesu należy upatrywać w ogromnym doświadczeniu inżynierów z Continental oraz w udanej współpracy z innymi spółkami grupy, zajmującymi się m.in. produkcją hamulców i podwozi. Wszystkie opony są drobiazgowo projektowane, a następnie poddawane rygorystycznym testom, aż do uzyskania parametrów wydajnościowych zgodnych ze specyfikacjami konkretnych producentów. Powstałe w ten sposób ogumienie jest specjalnie oznakowane celem potwierdzenia homologacji. Przykładowo oznaczenie „MO” znajdziemy na oponach przeznaczonych do Mercedesa, z kolei produkty dedykowane do BMW są sygnowane gwiazdką (*).

Perspektywy rozwoju

Continental podpisał niedawno kolejne umowy o współpracy w zakresie dostaw oryginalnego wyposażenia pojazdów. W ramach jednej z nich ma zaoferować opony letnie i zimowe do Audi e-tron i Q8/SQ8. Dostarczy również ogumienie do BMW X7, X3M, X3 i Z4 oraz do luksusowego modelu Rolls Royce’a Cullinan. Z kolei Porsche zamierza odtąd korzystać ze specjalistycznej wiedzy Continental w produkcji opon zimowych.

CZYTAJ TAKŻE

Conti CARE – prototypowe opony Continental

Niemiecki producent ogumienia Continental zaprezentował na targach IAA we Frankfurcie innowacyjny prototyp opony zintegrowanej z felgą, która potrafi łączyć się z zewnętrzną aplikacją pozwalającą na lepsze zarządzanie mobilnością.

Michelin dostarczy wirtualne ogumienie w grze Gran Turismo Sport

Francuski producent ogumienia Michelin poinformował o nawiązaniu porozumienia z Sony i PlayStation w sprawie oficjalnej współpracy w zakresie technologii opon dla gry wyścigowej Gran Turismo.

Toyo Tires wkrótce otworzy pierwszy ośrodek badawczo-rozwojowy w Europie

Japoński producent ogumienia Toyo Tires oficjalnie potwierdził zamiar otworzenia nowego ośrodka badawczo-rozwojowego w Niemczech, pierwszej tego typu placówki firmy w Europie.

Falken Tyre pracuje nad rozwiązaniem umożliwiającym gromadzenie energii elektrycznej generowanej przez opony

Japoński producent ogumienia Falken Tyre rozwija technologię, która pozwoli wykorzystać elektryczność statyczną powstającą w trakcie toczenia i odkształcania się opon.