1. Strona główna
  2. chevronMarki opon samochodowych
  3. chevronGoodyear
  4. chevronUltragrip 9
Ultragrip 9
Goodyear

Opony Goodyear Ultragrip 9

Zimowe
  • Opona zimowa dla samochodów miejskich i kompaktowych.
  • Skuteczne hamowanie na ośnieżonej nawierzchni.
  • Zmniejszone ryzyko aquaplaningu.
Ultragrip 9
Goodyear

Opony Goodyear Ultragrip 9

Zimowe
  • Opona zimowa dla samochodów miejskich i kompaktowych.
  • Skuteczne hamowanie na ośnieżonej nawierzchni.
  • Zmniejszone ryzyko aquaplaningu.
Premium
78
rezulteoSCORE
78
rezulteoSCORE
Premium
  • Opona zimowa dla samochodów miejskich i kompaktowych.
  • Skuteczne hamowanie na ośnieżonej nawierzchni.
  • Zmniejszone ryzyko aquaplaningu.
Czytaj więcej
Wpisz rozmiar opon
chevron

Wybierz rozmiar

Test

Bezpieczeństwo

Hamowanie na suchej nawierzchni
7.7 / 10
Hamowanie na mokrej nawierzchni
6.4 / 10
Przyczepność na mokrej nawierzchni
9.4 / 10
Akwaplaning
8.9 / 10

Oszczędność

Żywotność
7.3 / 10
Oszczędność paliwa
6.3 / 10

Komfort

Absorbowanie wstrząsów
8.4 / 10
Przyczepność
8.7 / 10
Hałas toczenia
9.8 / 10

Śnieg

Hamowanie na śniegu
9.3 / 10
Przyspieszanie na śniegu
8.9 / 10

Lód

Hamowanie na lodzie
8.5 / 10
Przyspieszanie na lodzie
5.3 / 10

Właściwości

Marka
Goodyear
Model
Ultragrip 9
Homologowana
N/A
Rodzaj pojazdu
Samochód osobowy
Styl jazdy
Oszczędny
Sezon
Na zimę
Kolcowane
nie
Do kolcowania
nie
3PMSF
tak
Runflat
nie
Ekologiczne
nie
Asymetryczne
nie
Kierunkowe
tak
Z rantem ochronnym
tak
Seal
nie

Opis produktu

Opona zimowa Goodyear Ultragrip 9 przeznaczona do aut miejskich i kompaktowych gwarantuje kontrolę nad autem podczas jazdy w trudnych warunkach meteorologicznych.

Bezpieczeństwo. Krótsza droga hamowania w warunkach zimowych w  porównaniu z modelem UltraGrip 8 za sprawą samoblokujących się lameli wykorzystujących technologię 3D-Bis. Ochrona przed aquaplaningiem dzięki głębokim rowkom w bieżniku kierunkowym. Stabilność zarówno w linii prostej jak i na zakręcie za sprawą równomiernego kontaktu z podłożem.

Śnieg. Trakcja na śniegu gwarantowana przez liczne ostre krawędzie lameli o zróżnicowanym ustawieniu. Stabilność toru jazdy podczas hamowania na mokrej lub ośnieżonej drodze za sprawą kompaktowych klocków bieżnika na barkach oraz samoblokujących lameli.

GOODYEAR ULTRAGRIP 9: LIDER WŚRÓD OPON ZIMOWYCH?

Z okazji wprowadzenia na rynek opony zimowej UltraGrip 9, firma Goodyear zaprosiła nas do swojego centrum badawczo-rozwojowego. Dzięki temu mogliśmy zobaczyć jak powstawał ten model.

Kariera opony UltraGrip jest długa i opona ta zdążyła wyrobić sobie bardzo dobre opinie, potwierdzone przez liczne testy i instytucje. W związku z tym, dziewiąta edycja modelu UltraGrip znajduje się pod bardzo silną presją: musi oferować więcej niż poprzednik oraz sprostać coraz ostrzejszej konkurencji.

Wyjątkowo zaawansowana technologia

Wizyta w centrum badawczo-rozwojowym producenta Goodyear w Luksemburgu pozwoliła nam zobaczyć jak wiele zainwestowano w opracowanie numeru 9.

Jeszcze przed rozpoczęciem prac nad oponą, firma Goodyear stworzyła odpowiednią dokumentację, by móc zaprojektować produkt całkowicie odpowiadający rzeczywistym warunkom użytkowania napotykanych przez kierowców: jeździe po suchej lub ośnieżonej nawierzchni, po mokrej drodze,  w trakcie gołoledzi... Nie zapomniano również o podstawowych osiągach, którymi musi dysponować nowoczesna opona, by móc zapewnić wymaganą trwałość, komfort i odpowiednie opory toczenia.

Rewolucyjna mieszanka gumowa

Firma Goodyear opracowała unikalną mieszankę gumową wykorzystującą zupełnie nowe elementy, np. substancję uplastyczniającą. Celem tego zabiegu była poprawa przyczepności w bardzo niskiej temperaturze, bez negatywnego wpływu na trwałość, czy też wydajność energetyczną.

Dwa różne bieżniki!

W przypadku Ultragrip 9, po raz pierwszy Goodyear wprowadza do sprzedaży oponę zimową w dwóch wersjach bieżnika. Wszystko to by zachować optymalne osiągi bez względu na rozmiar. Oznacza to, że w większych rozmiarach umieszczono dodatkowy rowek centralny.
Klocki gumowe zostały opracowane pod kątem zapewniania doskonałych właściwości trakcyjnych oraz optymalnej przyczepności. Są one połączone ze sobą poprzez samoblokujący system pozwalający uzyskać maksymalną sztywność przy hamowaniu bez szkody dla elastyczności, która jest kluczową cechą dla właściwości trakcyjnych. Dobre odprowadzanie wody również było istotne dla twórców.

Sprawdzenie osiągów

Aby sprawdzić skuteczność modelu UltraGrip 9 w terenie, wykonano aż 3000 prototypów oraz przetestowano 70 różnych mieszanek gumowych, które zostały z kolei zbadane pod kątem 50 różnych osiągów na dystansie testowym wynoszącym łącznie ponad 500 000 kilometrów.

Mieliśmy przywilej odbycia przedpremierowej jazdy na oponach Ultragrip 9, by móc ocenić je w zakresie przyczepności na mokrej drodze, komfortu,  reaktywności itp. Pomimo bardzo pozytywnych wrażeń, oczekujemy na wyniki pierwszych testów, by wiedzieć jak nowa opona sprawuje się na tle głównych konkurentów, ze szczególnym uwzględnieniem Michelin Alpin 5.

KrajeŹródłoDataNumer
  • GBAUTOEXPRESS11/2014N/A
  • FRL'ARGUS12/2014N/A
  • DETÜV SÜD02/2014N/A
  • DEAUTO ZEITUNG09/2014N/A
  • UAAUTOCENTRE10/2015N/A
  • DEAUTO BILD11/2015N/A
  • DEADAC09/2015N/A
  • DEAUTO BILD2015N/A
  • DEAUTO ZEITUNG201521
  • DEAUTO BILD10/2016N/A
  • CZAUTOKLUB CR10/2016N/A
  • ITQUATTRORUOTE11/2016N/A
  • DETÜV SÜD03/2017N/A
  • DEADAC09/2017N/A
  • UAAUTOCENTRE09/2017N/A
  • DEADAC10/2018N/A
  • UAAUTOCENTRE03/2018N/A
  • DEAUTO BILD09/2018N/A
  • DEAUTO MOTOR UND SPORT09/2018N/A
  • DEADAC10/2019N/A
  • FRL'ARGUS10/2019N/A
  • DEAUTO BILD201540

Co to jest rezulteo SCORE?

Podstawowe parametry użytkowe opon ocenia się w 3 kategoriach: oszczędność, komfort i bezpieczeństwo. Końcową ocenę (rezulteo SCORE) wylicza się przy użyciu stosownych współczynników. W przypadku opon zimowych, oprócz powyższych trzech kryteriów dodatkowo brane są pod uwagę oceny zachowania na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni. Współczynnik oblicza się w zależności od klasy opon: ekonomicznej, wysokowydajnej, sportowej.

Dowiedz się więcej