- AUTOEXPRESS11/2014N/A
- L'ARGUS12/2014N/A
- TÜV SÜD02/2014N/A
- AUTO ZEITUNG09/2014N/A
- AUTOCENTRE10/2015N/A
- AUTO BILD11/2015N/A
- ADAC09/2015N/A
- AUTO BILD2015N/A
- AUTO ZEITUNG201521
- AUTO BILD10/2016N/A
- AUTOKLUB CR10/2016N/A
- QUATTRORUOTE11/2016N/A
- TÜV SÜD03/2017N/A
- ADAC09/2017N/A
- AUTOCENTRE09/2017N/A
- ADAC10/2018N/A
- AUTOCENTRE03/2018N/A
- AUTO BILD09/2018N/A
- AUTO MOTOR UND SPORT09/2018N/A
- ADAC10/2019N/A
- L'ARGUS10/2019N/A
- AUTO BILD201540
Opony Goodyear Ultragrip 9
- Opona zimowa dla samochodów miejskich i kompaktowych.
- Skuteczne hamowanie na ośnieżonej nawierzchni.
- Zmniejszone ryzyko aquaplaningu.
Opony Goodyear Ultragrip 9
- Opona zimowa dla samochodów miejskich i kompaktowych.
- Skuteczne hamowanie na ośnieżonej nawierzchni.
- Zmniejszone ryzyko aquaplaningu.
- Opona zimowa dla samochodów miejskich i kompaktowych.
- Skuteczne hamowanie na ośnieżonej nawierzchni.
- Zmniejszone ryzyko aquaplaningu.
Popularne rozmiary opon
Wybierz rozmiar
- 155/65 R14 75TCena niedostępna
- 165/70 R14 81TCena niedostępna
- 165/70 R14 85TCena niedostępna
- 165/70 R14 89RCena niedostępna
- 175/65 R14 82TCena niedostępna
- 175/65 R14 86TCena niedostępna
- 175/65 R14 90TCena niedostępna
- 175/70 R14 84TCena niedostępna
- 175/70 R14 88TCena niedostępna
- 185/60 R14 82TCena niedostępna
- 185/65 R14 86TCena niedostępna
- 165/65 R15 81TCena od 325,00 zł
- 175/60 R15 81TCena niedostępna
- 175/65 R15 84HCena niedostępna
- 175/65 R15 84TCena niedostępna
- 175/65 R15 88TCena niedostępna
- 185/55 R15 82TCena niedostępna
- 185/60 R15 84TCena niedostępna
- 185/60 R15 88TCena niedostępna
- 185/65 R15 88TCena niedostępna
- 185/65 R15 92TCena niedostępna
- 195/60 R15 88TCena niedostępna
- 195/65 R15 91HCena niedostępna
- 195/65 R15 91TCena niedostępna
- 195/65 R15 95HCena niedostępna
- 195/65 R15 95TCena niedostępna
- 205/60 R15 91HCena niedostępna
- 205/60 R15 91TCena niedostępna
- 205/65 R15 94HCena niedostępna
- 205/65 R15 94TCena niedostępna
- 195/55 R16 87HCena niedostępna
- 195/55 R16 87TCena niedostępna
- 195/55 R16 91HCena niedostępna
- 195/60 R16 93HCena niedostępna
- 205/55 R16 91HCena niedostępna
- 205/55 R16 91TCena niedostępna
- 205/55 R16 94HCena niedostępna
- 205/60 R16 92HCena niedostępna
- 205/60 R16 96HCena niedostępna
- 205/60 R16 96VCena niedostępna
Test
Bezpieczeństwo
- Hamowanie na suchej nawierzchni
- 7.7 / 10
- Hamowanie na mokrej nawierzchni
- 6.4 / 10
- Przyczepność na mokrej nawierzchni
- 9.4 / 10
- Akwaplaning
- 8.9 / 10
Oszczędność
- Żywotność
- 7.3 / 10
- Oszczędność paliwa
- 6.3 / 10
Komfort
- Absorbowanie wstrząsów
- 8.4 / 10
- Przyczepność
- 8.7 / 10
- Hałas toczenia
- 9.8 / 10
Śnieg
- Hamowanie na śniegu
- 9.3 / 10
- Przyspieszanie na śniegu
- 8.9 / 10
Lód
- Hamowanie na lodzie
- 8.5 / 10
- Przyspieszanie na lodzie
- 5.3 / 10
Właściwości
- Marka
- Goodyear
- Model
- Ultragrip 9
- Homologowana
- N/A
- Rodzaj pojazdu
- Samochód osobowy
- Styl jazdy
- Oszczędny
- Sezon
- Na zimę
- Kolcowane
- nie
- Do kolcowania
- nie
- 3PMSF
- tak
- Runflat
- nie
- Ekologiczne
- nie
- Asymetryczne
- nie
- Kierunkowe
- tak
- Z rantem ochronnym
- tak
- Seal
- nie
Opis produktu
Opona zimowa Goodyear Ultragrip 9 przeznaczona do aut miejskich i kompaktowych gwarantuje kontrolę nad autem podczas jazdy w trudnych warunkach meteorologicznych.
Bezpieczeństwo. Krótsza droga hamowania w warunkach zimowych w porównaniu z modelem UltraGrip 8 za sprawą samoblokujących się lameli wykorzystujących technologię 3D-Bis. Ochrona przed aquaplaningiem dzięki głębokim rowkom w bieżniku kierunkowym. Stabilność zarówno w linii prostej jak i na zakręcie za sprawą równomiernego kontaktu z podłożem.
Śnieg. Trakcja na śniegu gwarantowana przez liczne ostre krawędzie lameli o zróżnicowanym ustawieniu. Stabilność toru jazdy podczas hamowania na mokrej lub ośnieżonej drodze za sprawą kompaktowych klocków bieżnika na barkach oraz samoblokujących lameli.
GOODYEAR ULTRAGRIP 9: LIDER WŚRÓD OPON ZIMOWYCH?
Z okazji wprowadzenia na rynek opony zimowej UltraGrip 9, firma Goodyear zaprosiła nas do swojego centrum badawczo-rozwojowego. Dzięki temu mogliśmy zobaczyć jak powstawał ten model.
Kariera opony UltraGrip jest długa i opona ta zdążyła wyrobić sobie bardzo dobre opinie, potwierdzone przez liczne testy i instytucje. W związku z tym, dziewiąta edycja modelu UltraGrip znajduje się pod bardzo silną presją: musi oferować więcej niż poprzednik oraz sprostać coraz ostrzejszej konkurencji.
Wyjątkowo zaawansowana technologia
Wizyta w centrum badawczo-rozwojowym producenta Goodyear w Luksemburgu pozwoliła nam zobaczyć jak wiele zainwestowano w opracowanie numeru 9.
Jeszcze przed rozpoczęciem prac nad oponą, firma Goodyear stworzyła odpowiednią dokumentację, by móc zaprojektować produkt całkowicie odpowiadający rzeczywistym warunkom użytkowania napotykanych przez kierowców: jeździe po suchej lub ośnieżonej nawierzchni, po mokrej drodze, w trakcie gołoledzi... Nie zapomniano również o podstawowych osiągach, którymi musi dysponować nowoczesna opona, by móc zapewnić wymaganą trwałość, komfort i odpowiednie opory toczenia.
Rewolucyjna mieszanka gumowa
Firma Goodyear opracowała unikalną mieszankę gumową wykorzystującą zupełnie nowe elementy, np. substancję uplastyczniającą. Celem tego zabiegu była poprawa przyczepności w bardzo niskiej temperaturze, bez negatywnego wpływu na trwałość, czy też wydajność energetyczną.
Dwa różne bieżniki!
W przypadku Ultragrip 9, po raz pierwszy Goodyear wprowadza do sprzedaży oponę zimową w dwóch wersjach bieżnika. Wszystko to by zachować optymalne osiągi bez względu na rozmiar. Oznacza to, że w większych rozmiarach umieszczono dodatkowy rowek centralny.
Klocki gumowe zostały opracowane pod kątem zapewniania doskonałych właściwości trakcyjnych oraz optymalnej przyczepności. Są one połączone ze sobą poprzez samoblokujący system pozwalający uzyskać maksymalną sztywność przy hamowaniu bez szkody dla elastyczności, która jest kluczową cechą dla właściwości trakcyjnych. Dobre odprowadzanie wody również było istotne dla twórców.
Sprawdzenie osiągów
Aby sprawdzić skuteczność modelu UltraGrip 9 w terenie, wykonano aż 3000 prototypów oraz przetestowano 70 różnych mieszanek gumowych, które zostały z kolei zbadane pod kątem 50 różnych osiągów na dystansie testowym wynoszącym łącznie ponad 500 000 kilometrów.
Mieliśmy przywilej odbycia przedpremierowej jazdy na oponach Ultragrip 9, by móc ocenić je w zakresie przyczepności na mokrej drodze, komfortu, reaktywności itp. Pomimo bardzo pozytywnych wrażeń, oczekujemy na wyniki pierwszych testów, by wiedzieć jak nowa opona sprawuje się na tle głównych konkurentów, ze szczególnym uwzględnieniem Michelin Alpin 5.
Co to jest rezulteo SCORE?
Podstawowe parametry użytkowe opon ocenia się w 3 kategoriach: oszczędność, komfort i bezpieczeństwo. Końcową ocenę (rezulteo SCORE) wylicza się przy użyciu stosownych współczynników. W przypadku opon zimowych, oprócz powyższych trzech kryteriów dodatkowo brane są pod uwagę oceny zachowania na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni. Współczynnik oblicza się w zależności od klasy opon: ekonomicznej, wysokowydajnej, sportowej.