1. Strona główna
  2. chevronMarki opon samochodowych
  3. chevronGoodyear
  4. chevronUltraGrip 9+
UltraGrip 9+
Goodyear

Opony Goodyear UltraGrip 9+

Zimowe
  • Opony zimowe do aut miejskich i kompaktowych.
  • Lepsza przyczepność w zimowych warunkach.
  • Dłuższy przebieg.
UltraGrip 9+
Goodyear

Opony Goodyear UltraGrip 9+

Zimowe
  • Opony zimowe do aut miejskich i kompaktowych.
  • Lepsza przyczepność w zimowych warunkach.
  • Dłuższy przebieg.
Premium
59
rezulteoSCORE
59
rezulteoSCORE
Premium
  • Opony zimowe do aut miejskich i kompaktowych.
  • Lepsza przyczepność w zimowych warunkach.
  • Dłuższy przebieg.
Czytaj więcej
Wpisz rozmiar opon
chevron

Wybierz rozmiar

Test

Bezpieczeństwo

Hamowanie na suchej nawierzchni
7.3 / 10
Hamowanie na mokrej nawierzchni
7.9 / 10
Przyczepność na mokrej nawierzchni
9.1 / 10
Akwaplaning
9.2 / 10

Oszczędność

Żywotność
8.1 / 10
Oszczędność paliwa
5.8 / 10

Komfort

Absorbowanie wstrząsów
9.6 / 10
Przyczepność
8.3 / 10
Hałas toczenia
6.6 / 10

Śnieg

Hamowanie na śniegu
9.5 / 10
Przyspieszanie na śniegu
9.5 / 10

Lód

Hamowanie na lodzie
Brak oceny
Przyspieszanie na lodzie
Brak oceny

Właściwości

Marka
Goodyear
Model
UltraGrip 9+
Homologowana
N/A
Rodzaj pojazdu
Samochód osobowy
Styl jazdy
Oszczędny
Sezon
Na zimę
Kolcowane
nie
Do kolcowania
nie
3PMSF
tak
Runflat
nie
Ekologiczne
nie
Asymetryczne
nie
Kierunkowe
tak
Z rantem ochronnym
nie
Seal
nie

Opis produktu

Goodyear Ultragrip 9+ to poprawiona wersja modelu zimowych opon Ultragrip 9 do aut o mniejszej pojemności silnika. Charakteryzuje się lepszą przyczepnością w warunkach zimowych oraz dłuższą żywotnością.

Trwałość. Szacowany przebieg wydłużono dzięki technologii Mileage Plus, która polega na zastosowaniu mieszanki gumowej odpornej na rozdarcia i inne uszkodzenia przydarzające się podczas jazdy po zimowych drogach.

Bezpieczeństwo zimą. Opony charakteryzują się lepszą przyczepnością do suchej i zimnej nawierzchni dzięki mieszance gumowej Winter Grip, która zachowuje elastyczność w niskich temperaturach. Samoblokujące się lamele zapewniają skuteczne hamowanie na śniegu i lodzie. Głębokie hydrodynamiczne rowki sprawnie odprowadzają wodę, ograniczając tym samym ryzyko akwaplanacji i poprawiając przyczepność na błocie pośniegowym.

Śnieg. Rozmieszczone pod różnymi kątami lamele o zróżnicowanej wielkości ułatwiają poruszanie się po śniegu.

GOODYEAR ULTRAGRIP 9: LIDER WŚRÓD OPON ZIMOWYCH?

Z okazji wprowadzenia na rynek opony zimowej UltraGrip 9, firma Goodyear zaprosiła nas do swojego centrum badawczo-rozwojowego. Dzięki temu mogliśmy zobaczyć jak powstawał ten model.

Kariera opony UltraGrip jest długa i opona ta zdążyła wyrobić sobie bardzo dobre opinie, potwierdzone przez liczne testy i instytucje. W związku z tym, dziewiąta edycja modelu UltraGrip znajduje się pod bardzo silną presją: musi oferować więcej niż poprzednik oraz sprostać coraz ostrzejszej konkurencji.

Wyjątkowo zaawansowana technologia

Wizyta w centrum badawczo-rozwojowym producenta Goodyear w Luksemburgu pozwoliła nam zobaczyć jak wiele zainwestowano w opracowanie numeru 9.

Jeszcze przed rozpoczęciem prac nad oponą, firma Goodyear stworzyła odpowiednią dokumentację, by móc zaprojektować produkt całkowicie odpowiadający rzeczywistym warunkom użytkowania napotykanych przez kierowców: jeździe po suchej lub ośnieżonej nawierzchni, po mokrej drodze,  w trakcie gołoledzi... Nie zapomniano również o podstawowych osiągach, którymi musi dysponować nowoczesna opona, by móc zapewnić wymaganą trwałość, komfort i odpowiednie opory toczenia.

Rewolucyjna mieszanka gumowa

Firma Goodyear opracowała unikalną mieszankę gumową wykorzystującą zupełnie nowe elementy, np. substancję uplastyczniającą. Celem tego zabiegu była poprawa przyczepności w bardzo niskiej temperaturze, bez negatywnego wpływu na trwałość, czy też wydajność energetyczną.

Dwa różne bieżniki!

W przypadku Ultragrip 9, po raz pierwszy Goodyear wprowadza do sprzedaży oponę zimową w dwóch wersjach bieżnika. Wszystko to by zachować optymalne osiągi bez względu na rozmiar. Oznacza to, że w większych rozmiarach umieszczono dodatkowy rowek centralny.
Klocki gumowe zostały opracowane pod kątem zapewniania doskonałych właściwości trakcyjnych oraz optymalnej przyczepności. Są one połączone ze sobą poprzez samoblokujący system pozwalający uzyskać maksymalną sztywność przy hamowaniu bez szkody dla elastyczności, która jest kluczową cechą dla właściwości trakcyjnych. Dobre odprowadzanie wody również było istotne dla twórców.

Sprawdzenie osiągów

Aby sprawdzić skuteczność modelu UltraGrip 9 w terenie, wykonano aż 3000 prototypów oraz przetestowano 70 różnych mieszanek gumowych, które zostały z kolei zbadane pod kątem 50 różnych osiągów na dystansie testowym wynoszącym łącznie ponad 500 000 kilometrów.

Mieliśmy przywilej odbycia przedpremierowej jazdy na oponach Ultragrip 9, by móc ocenić je w zakresie przyczepności na mokrej drodze, komfortu,  reaktywności itp. Pomimo bardzo pozytywnych wrażeń, oczekujemy na wyniki pierwszych testów, by wiedzieć jak nowa opona sprawuje się na tle głównych konkurentów, ze szczególnym uwzględnieniem Michelin Alpin 5.

KrajeŹródłoDataNumer
  • DEAUTO ZEITUNG11/2020N/A
  • DEADAC09/2020N/A
  • DEADAC09/2021N/A
  • DEAUTO MOTOR UND SPORT09/2021N/A
  • DEADAC09/2022N/A

Co to jest rezulteo SCORE?

Podstawowe parametry użytkowe opon ocenia się w 3 kategoriach: oszczędność, komfort i bezpieczeństwo. Końcową ocenę (rezulteo SCORE) wylicza się przy użyciu stosownych współczynników. W przypadku opon zimowych, oprócz powyższych trzech kryteriów dodatkowo brane są pod uwagę oceny zachowania na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni. Współczynnik oblicza się w zależności od klasy opon: ekonomicznej, wysokowydajnej, sportowej.

Dowiedz się więcej