AUTO ZEITUNG11/2020N/A
ADAC09/2020N/A
ADAC09/2021N/A
AUTO MOTOR UND SPORT09/2021N/A
ADAC09/2022N/A


Opony Goodyear UltraGrip 9+
- Opony zimowe do aut miejskich i kompaktowych.
- Lepsza przyczepność w zimowych warunkach.
- Dłuższy przebieg.


Opony Goodyear UltraGrip 9+
- Opony zimowe do aut miejskich i kompaktowych.
- Lepsza przyczepność w zimowych warunkach.
- Dłuższy przebieg.
- Opony zimowe do aut miejskich i kompaktowych.
- Lepsza przyczepność w zimowych warunkach.
- Dłuższy przebieg.
Popularne rozmiary opon
Wybierz rozmiar
- 155/65 R14 75TCena od 339,00 zł
- 165/70 R14 81TCena od 351,76 zł
- 165/70 R14 89RCena od 641,00 zł
- 175/65 R14 82TCena od 323,00 zł
- 175/65 R14 86TCena od 381,00 zł
- 175/65 R14 90TCena od 539,00 zł
- 175/70 R14 84TCena od 410,07 zł
- 175/70 R14 88TCena od 439,00 zł
- 185/60 R14 82TCena od 382,20 zł
- 185/65 R14 86TCena od 392,22 zł
- 175/60 R15 81TCena od 418,73 zł
- 175/65 R15 84HCena od 350,99 zł
- 175/65 R15 84TCena od 339,98 zł
- 175/65 R15 88TCena od 355,00 zł
- 185/55 R15 82TCena od 489,00 zł
- 185/60 R15 84TCena od 363,01 zł
- 185/60 R15 88TCena od 374,00 zł
- 185/65 R15 88TCena od 330,75 zł
- 185/65 R15 92TCena od 429,00 zł
- 195/60 R15 88TCena od 376,00 zł
- 195/65 R15 91HCena od 404,00 zł
- 195/65 R15 91TCena od 307,38 zł
- 195/65 R15 95HCena od 434,25 zł
- 195/65 R15 95TCena od 402,00 zł
- 205/65 R15 94HCena niedostępna
- 205/65 R15 94TCena od 539,00 zł
- 185/60 R16 86HCena od 519,00 zł
- 195/55 R16 87HCena od 509,00 zł
- 195/55 R16 87TCena od 544,07 zł
- 195/55 R16 91HCena od 549,00 zł
- 195/60 R16 93HCena od 483,00 zł
- 205/55 R16 91HCena od 410,57 zł
- 205/55 R16 91TCena od 394,44 zł
- 205/55 R16 94HCena od 519,00 zł
- 205/60 R16 92HCena od 479,00 zł
- 205/60 R16 96HCena od 585,00 zł
Test
Bezpieczeństwo
- Hamowanie na suchej nawierzchni
- 7.3 / 10
- Hamowanie na mokrej nawierzchni
- 7.9 / 10
- Przyczepność na mokrej nawierzchni
- 9.1 / 10
- Akwaplaning
- 9.2 / 10
Oszczędność
- Żywotność
- 8.1 / 10
- Oszczędność paliwa
- 5.8 / 10
Komfort
- Absorbowanie wstrząsów
- 9.6 / 10
- Przyczepność
- 8.3 / 10
- Hałas toczenia
- 6.6 / 10
Śnieg
- Hamowanie na śniegu
- 9.5 / 10
- Przyspieszanie na śniegu
- 9.5 / 10
Lód
- Hamowanie na lodzie
- Brak oceny
- Przyspieszanie na lodzie
- Brak oceny
Właściwości
- Marka
- Goodyear
- Model
- UltraGrip 9+
- Homologowana
- N/A
- Rodzaj pojazdu
- Samochód osobowy
- Styl jazdy
- Oszczędny
- Sezon
- Na zimę
- Kolcowane
- nie
- Do kolcowania
- nie
- 3PMSF
- tak
- Runflat
- nie
- Ekologiczne
- nie
- Asymetryczne
- nie
- Kierunkowe
- tak
- Z rantem ochronnym
- nie
- Seal
- nie
Opis produktu
Goodyear Ultragrip 9+ to poprawiona wersja modelu zimowych opon Ultragrip 9 do aut o mniejszej pojemności silnika. Charakteryzuje się lepszą przyczepnością w warunkach zimowych oraz dłuższą żywotnością.
Trwałość. Szacowany przebieg wydłużono dzięki technologii Mileage Plus, która polega na zastosowaniu mieszanki gumowej odpornej na rozdarcia i inne uszkodzenia przydarzające się podczas jazdy po zimowych drogach.
Bezpieczeństwo zimą. Opony charakteryzują się lepszą przyczepnością do suchej i zimnej nawierzchni dzięki mieszance gumowej Winter Grip, która zachowuje elastyczność w niskich temperaturach. Samoblokujące się lamele zapewniają skuteczne hamowanie na śniegu i lodzie. Głębokie hydrodynamiczne rowki sprawnie odprowadzają wodę, ograniczając tym samym ryzyko akwaplanacji i poprawiając przyczepność na błocie pośniegowym.
Śnieg. Rozmieszczone pod różnymi kątami lamele o zróżnicowanej wielkości ułatwiają poruszanie się po śniegu.
GOODYEAR ULTRAGRIP 9: LIDER WŚRÓD OPON ZIMOWYCH?
Z okazji wprowadzenia na rynek opony zimowej UltraGrip 9, firma Goodyear zaprosiła nas do swojego centrum badawczo-rozwojowego. Dzięki temu mogliśmy zobaczyć jak powstawał ten model.
Kariera opony UltraGrip jest długa i opona ta zdążyła wyrobić sobie bardzo dobre opinie, potwierdzone przez liczne testy i instytucje. W związku z tym, dziewiąta edycja modelu UltraGrip znajduje się pod bardzo silną presją: musi oferować więcej niż poprzednik oraz sprostać coraz ostrzejszej konkurencji.
Wyjątkowo zaawansowana technologia
Wizyta w centrum badawczo-rozwojowym producenta Goodyear w Luksemburgu pozwoliła nam zobaczyć jak wiele zainwestowano w opracowanie numeru 9.
Jeszcze przed rozpoczęciem prac nad oponą, firma Goodyear stworzyła odpowiednią dokumentację, by móc zaprojektować produkt całkowicie odpowiadający rzeczywistym warunkom użytkowania napotykanych przez kierowców: jeździe po suchej lub ośnieżonej nawierzchni, po mokrej drodze, w trakcie gołoledzi... Nie zapomniano również o podstawowych osiągach, którymi musi dysponować nowoczesna opona, by móc zapewnić wymaganą trwałość, komfort i odpowiednie opory toczenia.
Rewolucyjna mieszanka gumowa
Firma Goodyear opracowała unikalną mieszankę gumową wykorzystującą zupełnie nowe elementy, np. substancję uplastyczniającą. Celem tego zabiegu była poprawa przyczepności w bardzo niskiej temperaturze, bez negatywnego wpływu na trwałość, czy też wydajność energetyczną.
Dwa różne bieżniki!
W przypadku Ultragrip 9, po raz pierwszy Goodyear wprowadza do sprzedaży oponę zimową w dwóch wersjach bieżnika. Wszystko to by zachować optymalne osiągi bez względu na rozmiar. Oznacza to, że w większych rozmiarach umieszczono dodatkowy rowek centralny.
Klocki gumowe zostały opracowane pod kątem zapewniania doskonałych właściwości trakcyjnych oraz optymalnej przyczepności. Są one połączone ze sobą poprzez samoblokujący system pozwalający uzyskać maksymalną sztywność przy hamowaniu bez szkody dla elastyczności, która jest kluczową cechą dla właściwości trakcyjnych. Dobre odprowadzanie wody również było istotne dla twórców.
Sprawdzenie osiągów
Aby sprawdzić skuteczność modelu UltraGrip 9 w terenie, wykonano aż 3000 prototypów oraz przetestowano 70 różnych mieszanek gumowych, które zostały z kolei zbadane pod kątem 50 różnych osiągów na dystansie testowym wynoszącym łącznie ponad 500 000 kilometrów.
Mieliśmy przywilej odbycia przedpremierowej jazdy na oponach Ultragrip 9, by móc ocenić je w zakresie przyczepności na mokrej drodze, komfortu, reaktywności itp. Pomimo bardzo pozytywnych wrażeń, oczekujemy na wyniki pierwszych testów, by wiedzieć jak nowa opona sprawuje się na tle głównych konkurentów, ze szczególnym uwzględnieniem Michelin Alpin 5.
Co to jest rezulteo SCORE?
Podstawowe parametry użytkowe opon ocenia się w 3 kategoriach: oszczędność, komfort i bezpieczeństwo. Końcową ocenę (rezulteo SCORE) wylicza się przy użyciu stosownych współczynników. W przypadku opon zimowych, oprócz powyższych trzech kryteriów dodatkowo brane są pod uwagę oceny zachowania na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni. Współczynnik oblicza się w zależności od klasy opon: ekonomicznej, wysokowydajnej, sportowej.