1. Strona główna
  2. chevronMarki opon samochodowych
  3. chevronMichelin
  4. chevronAgilis Crossclimate
Agilis Crossclimate
Michelin

Opony Michelin Agilis Crossclimate

Całoroczne
  • Opony do vanów, które sprawdzą się zarówno latem, jak i zimą.
  • Dobra przyczepność na mokrej lub zaśnieżonej nawierzchni.
  • Optymalna trwałość.
Agilis Crossclimate
Michelin

Opony Michelin Agilis Crossclimate

Całoroczne
  • Opony do vanów, które sprawdzą się zarówno latem, jak i zimą.
  • Dobra przyczepność na mokrej lub zaśnieżonej nawierzchni.
  • Optymalna trwałość.
Premium
52
rezulteoSCORE
52
rezulteoSCORE
Premium
  • Opony do vanów, które sprawdzą się zarówno latem, jak i zimą.
  • Dobra przyczepność na mokrej lub zaśnieżonej nawierzchni.
  • Optymalna trwałość.
Czytaj więcej
Wpisz rozmiar opon
chevron

Wybierz rozmiar

Zobacz więcej opon Michelin
chevron

Test

Bezpieczeństwo

Hamowanie na suchej nawierzchni
10 / 10
Hamowanie na mokrej nawierzchni
10 / 10
Przyczepność na mokrej nawierzchni
7 / 10
Akwaplaning
9 / 10

Oszczędność

Brak oceny
Żywotność
Brak oceny
Oszczędność paliwa
6.5 / 10

Komfort

Absorbowanie wstrząsów
7 / 10
Przyczepność
8 / 10
Hałas toczenia
6.6 / 10

Właściwości

Marka
Michelin
Model
Agilis Crossclimate
Homologowana
N/A
Rodzaj pojazdu
Dostawczy
Styl jazdy
Nie dotyczy
Sezon
Całoroczne
Kolcowane
nie
Do kolcowania
nie
3PMSF
tak
Runflat
nie
Ekologiczne
nie
Asymetryczne
nie
Kierunkowe
tak
Z rantem ochronnym
nie
Seal
nie

Opis produktu

Opony letnie Michelin Agilis CrossClimate, przeznaczone do samochodów użytkowych, to niezawodne, całoroczne i ekonomiczne rozwiązanie dla profesjonalistów.

Opony letnie, które sprawdzą się również na śniegu. Bieżnik w kształcie litery V z dwukierunkowymi, samoblokującymi się lamelami zapewnia wysoki komfort jazdy w trudnych warunkach zimowych. Oznaczenie 3PMSF.

Bezpieczeństwo przez cały rok. Optymalna przyczepność latem i zimą dzięki zaawansowanej technologii wykorzystującej trzy rodzaje gumy – jeden dostosowany do niskich temperatur, jeden przeznaczony do jazdy po mokrej i jeden po suchej drodze. Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni potwierdzona oceną A na etykiecie EU.

Opłacalne rozwiązanie. Trwałość o około 35% wyższa w porównaniu do konkurencyjnych produktów. Odporność na uderzenia o krawężniki i inne przeszkody dzięki dodatkowym, solidnym klockom w kształcie trapezu wokół barków i w górnej części ścian bocznych, jak w terenowych oponach do pojazdów wojskowych.

Innowacyjność. Wskaźnik zużycia z podziałką od 0 do 75% ułatwia ocenę stanu bieżnika.

MICHELIN AGILIS: MODEL Z RODZINY CROSSCLIMATE

Opony CrossClimate do furgonetek i pojazdów dostawczych

W okresie rozkwitu dostaw na małą odległość i rozwoju segmentu małych pojazdów dostawczych, Michelin wprowadził na rynek opony do małych aut dostawczych, które radzą sobie w każdych warunkach klimatycznych. Model z bardzo popularnej gamy CrossClimate, Agilis CrossClimate, jest owocem pięciu lat badań konsumentów unijnych i tureckich. W jakim celu Michelin stworzył Agilis? Firma chciała wyprodukować bardzo trwałe opony o znakomitej przyczepności, niezawodne przy każdej pogodzie i na dowolnej nawierzchni.

Innowacyjna technologia bazująca na know-how firmy Michelin

Tworząc Agilis CrossClimate, Michelin nie zmienił swojego przepisu na sukces. Opony bazują na pokrewnym modelu CrossClimate + przeznaczonym do aut osobowych, który został wybrany jako najlepsza opona całoroczna przez magazyny AutoExpress i AutoBild. Wykorzystuje ona wzór bieżnika w kształcie litery V charakterystyczny dla całej gamy.

Agilis wyróżnia się jednak dzięki nowej mieszance gumy na bazie trzech syntetycznych elastomerów, które uaktywniają się w zależności od warunków. Przy niskiej temperaturze dominuje mieszanka „zimowa”. Przy słabej przyczepności pierwsze skrzypce odgrywa mieszanka „na mokrą nawierzchnię”. Mieszanka „na suchą nawierzchnię” wkracza do gry, gdy jest sucho i ciepło.

Agilis CrossClimate wprowadza również innowacje w zakresie struktury bieżnika. Zdaniem Michelin połączenie zaawansowanych technologicznie klocków i samoblokujących się lameli 3D zwiększa przyczepność opon. Trwałość ogumienia niezmiennie należy do priorytetów francuskiego producenta, dlatego też obiecuje on w nowym produkcie bieżnik o głębokości 9,2 mm. Nowy wskaźnik zużycia bieżnika precyzyjnie określa ilość pozostałej gumy, od 0 (czyli określonej przepisami granicy 1,6 mm) do 7,6 mm, gdy opona jest nowa. Według producenta trwałość tych opon przewyższa o 35% średnią wartość wśród konkurencji. Opony Michelin Agilis CrossClimate posiadają również boki wzmocnione trapezoidalnymi klockami na wysokości barków. Technologia ta jest zainspirowana oponami marki Michelin dla ciężarówek wojskowych i terenowych.

Testy przeprowadzone na najbardziej wymagających drogach

Aby wypróbować nowe opony, Michelin udał się do Ivalo – „fińskiego białego piekła” – oraz na jedną z najwyżej położonych dróg Europy, Col de la Bonette we francuskich Alpach. Ta ostatnia jest tak zaśnieżona, że władze zamykają ją z nadejściem zimy. Ten właśnie moment wybrał Michelin, aby przetestować swoje nowe opony letnie przystosowane do warunków zimowych. Testy w ekstremalnych warunkach pozwoliły francuskiemu producentowi sprawdzić, jakie są granice ich możliwości. Michelin podkreśla fakt, że są to opony przeznaczone przede wszystkim do jazdy latem. Tym niemniej, opony Agilis CrossClimate nieźle radzą sobie w trudnych warunkach zimowych, jak zauważył francuski producent: „Jeśli potrafią przetrwać testy firmy Michelin w tych warunkach, nie ma wątpliwości, że hydraulik, który ma naprawić ogrzewanie, czy też dostawca wiozący zamówienie, dojadą na czas!”.

Dostępność

Opony Michelin Agilis CrossClimate są dostępne od maja 2018 roku.

KrajeŹródłoDataNumer
  • DEPROMOBIL10/2020N/A

Co to jest rezulteo SCORE?

Podstawowe parametry użytkowe opon ocenia się w 3 kategoriach: oszczędność, komfort i bezpieczeństwo. Końcową ocenę (rezulteo SCORE) wylicza się przy użyciu stosownych współczynników. W przypadku opon zimowych, oprócz powyższych trzech kryteriów dodatkowo brane są pod uwagę oceny zachowania na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni. Współczynnik oblicza się w zależności od klasy opon: ekonomicznej, wysokowydajnej, sportowej.

Dowiedz się więcej