- L'ARGUS12/2014N/A
- TÜV SÜD12/2014N/A
- ADAC09/2014N/A
- AUTOCENTRE10/2015N/A
- AUTOEXPRESS10/2015N/A
- ADAC09/2015N/A
- AUTO BILD ALLRAD201511
- L'ARGUS20154474
- AUTO BILD10/2016N/A
- AUTOKLUB CR10/2016N/A
- QUATTRORUOTE11/2016N/A
- AUTO BILD10/2017N/A
- AUTO BILD ALLRAD11/2017N/A
- TÜV SÜD03/2017N/A
- ADAC09/2017N/A
- AUTOEXPRESS20171491
- ADAC10/2018N/A
- AUTOCENTRE03/2018N/A
- AUTO BILD09/2018N/A
- AUTO ZEITUNG10/2019N/A
Opony Michelin Alpin 5
- Opona zimowa zarówno do samochodów miejskich, jak i klasy wyższej.
- Zoptymalizowana przyczepność na zimowych drogach.
- Trakcja na śniegu.
Opony Michelin Alpin 5
- Opona zimowa zarówno do samochodów miejskich, jak i klasy wyższej.
- Zoptymalizowana przyczepność na zimowych drogach.
- Trakcja na śniegu.
- Opona zimowa zarówno do samochodów miejskich, jak i klasy wyższej.
- Zoptymalizowana przyczepność na zimowych drogach.
- Trakcja na śniegu.
Popularne rozmiary opon
Wybierz rozmiar
- 185/50 R16 81HCena niedostępna
- 195/45 R16 84HCena niedostępna
- 195/50 R16 88HCena niedostępna
- 195/55 R16 91HCena niedostępna
- 195/55 R16 91TCena niedostępna
- 195/60 R16 89HCena niedostępna
- 195/60 R16 89TCena niedostępna
- 205/45 R16 87HCena niedostępna
- 205/50 R16 87HCena niedostępna
- 205/55 R16 91HCena niedostępna
- 205/55 R16 91TCena niedostępna
- 205/55 R16 94HCena niedostępna
- 205/55 R16 94VCena niedostępna
- 205/60 R16 92TCena niedostępna
- 205/60 R16 96HCena niedostępna
- 215/45 R16 90HCena niedostępna
- 215/45 R16 90VCena niedostępna
- 215/55 R16 97HCena niedostępna
- 215/55 R16 97VCena niedostępna
- 215/60 R16 95HCena niedostępna
- 215/60 R16 99HCena niedostępna
- 215/60 R16 99TCena niedostępna
- 215/65 R16 98HCena niedostępna
- 225/50 R16 96HCena niedostępna
- 225/55 R16 99HCena niedostępna
- 225/55 R16 99VCena niedostępna
- 225/60 R16 102HCena niedostępna
- 225/60 R16 102VCena niedostępna
- 205/45 R17 88HCena niedostępna
- 205/45 R17 88VCena niedostępna
- 205/50 R17 93HCena od 622,00 zł
- 205/50 R17 93VCena niedostępna
- 205/55 R17 95HCena niedostępna
- 205/55 R17 95VCena niedostępna
- 215/40 R17 87VCena niedostępna
- 215/45 R17 91HCena niedostępna
- 215/45 R17 91VCena niedostępna
- 215/50 R17 95HCena niedostępna
- 215/50 R17 95VCena niedostępna
- 215/55 R17 94HCena niedostępna
- 215/55 R17 98VCena niedostępna
- 215/60 R17 100HCena niedostępna
- 215/65 R17 103HCena od 628,45 zł
- 215/65 R17 99HCena od 623,54 zł
- 225/45 R17 91HCena niedostępna
- 225/45 R17 94HCena niedostępna
- 225/45 R17 94VCena niedostępna
- 225/50 R17 94HCena niedostępna
- 225/50 R17 98HCena niedostępna
- 225/50 R17 98VCena niedostępna
- 225/55 R17 101VCena niedostępna
- 225/55 R17 97HCena niedostępna
Test
Bezpieczeństwo
- Hamowanie na suchej nawierzchni
- 7.5 / 10
- Hamowanie na mokrej nawierzchni
- 8 / 10
- Przyczepność na mokrej nawierzchni
- 8.9 / 10
- Akwaplaning
- 8.9 / 10
Oszczędność
- Żywotność
- 8.9 / 10
- Oszczędność paliwa
- 5.2 / 10
Komfort
- Absorbowanie wstrząsów
- 8.2 / 10
- Przyczepność
- 9 / 10
- Hałas toczenia
- 8.4 / 10
Śnieg
- Hamowanie na śniegu
- 8.5 / 10
- Przyspieszanie na śniegu
- 7.8 / 10
Lód
- Hamowanie na lodzie
- 8.9 / 10
- Przyspieszanie na lodzie
- 6.5 / 10
Właściwości
- Marka
- Michelin
- Model
- Alpin 5
- Homologowana
- N/A
- Rodzaj pojazdu
- Samochód osobowy
- Styl jazdy
- UHP
- Sezon
- Na zimę
- Kolcowane
- nie
- Do kolcowania
- nie
- 3PMSF
- tak
- Runflat
- nie
- Ekologiczne
- nie
- Asymetryczne
- nie
- Kierunkowe
- tak
- Z rantem ochronnym
- nie
- Seal
- nie
Opis produktu
Opona zimowa zaprojektowana do aut miejskich, kompaktowych oraz rodzinnych, Michelin Alpin 5 jest synonimem bezpieczeństwa zimą na suchych, mokrych lub ośnieżonych drogach.
Bezpieczeństwo. Przyczepność na mokrej nawierzchni i zimnej nawierzchni została zoptymalizowana za sprawą mieszanki „Hélio Compound 4G” zawierającej olej słonecznikowy, a także duże ilości krzemionki z elastomerami dla większej jednorodności mieszanki gumowej. Odpowiednie ułożenie kanałów bocznych pozwala szybko odprowadzać wodę, co zapewnia ochronę przed aquaplaningiem.
Trakcja. Lepsza trakcja na ośnieżonej drodze za sprawą licznych „gryzących” krawędzi oraz dużego zagęszczenia lameli. Większa przyczepność na śniegu dzięki głębokiej rzeźbie i dużej ilości nacięć na bieżniku kierunkowym.
Właściwości jezdne. Precyzja jazdy gwarantowana przez technologię „StabiliGrip” : samoblokujące się klocki z lamelami 3D.
MICHELIN ALPIN 5, PODWYŻSZONE OSIĄGI, WIĘKSZA WSZECHSTRONNOŚĆ
Michelin Total Performance to nazwa kierunku rozwoju technologicznego, w wyniku którego powstał szereg nowych produktów firmy z Clermont-Ferrand.
Pod tą nazwą kryje się dążenie do udoskonalenia wszystkich parametrów opon jednocześnie, także tych wzajemnie wykluczających się. Innymi słowy, model Alpin 5 jest co najmniej równie dobry jak Alpin A4 w tych aspektach, w których nie ma nad nim zdecydowanej przewagi. To pozytywna zapowiedź dla wszystkich, którzy mieli okazję poznać opony A4.
Opona zaprojektowana do użytku od października do kwietnia
Dane statystyczne wykazują, że opona zimowa stosowana w nieskandynawskich krajach Europy jest głównie wykorzystywana do jazdy po „czarnej nawierzchni”. Dane liczbowe uzyskane podczas badań przeprowadzonych przez Instytut do badania wypadków drogowych (VUFO) przy Uniwersytecie Technicznym w Dreźnie wskazują, że do 57% wypadków drogowych zimą dochodzi na suchej nawierzchni.
Dane te zachęciły firmę Michelin do opracowania opony zaspokajającej rzeczywiste potrzeby użytkowników, która zaoferuje optymalny poziom bezpieczeństwa na wszystkich rodzajach nawierzchni w niskich temperaturach.
Bezkompromisowy projekt
Podczas opracowywania opony, specjaliści firmy Michelin zoptymalizowali mieszankę gumową, konstrukcję i bieżnik opony, aby uzyskać optymalną przyczepność w każdych warunkach, opona zimowa może napotkać, a więc: jazda po śniegu, lodzie, suchej i mokrej nawierzchni etc.
Bieżnik przypomina kształtem literę V i jest mocniej wyrzeźbiony niż w poprzednim modelu. Zastosowana technologia Stabiligrip sprzyja doskonałym właściwościom trakcyjnym na zaśnieżonej nawierzchni oraz umożliwia skuteczniejsze odprowadzanie wody.
W porównaniu z modelem Alpin 4, model Alpin 5 dysponuje o 17% bardziej rozbudowanym układem rowków, który zapewnia utrzymanie przyczepności na ośnieżonej nawierzchni.
Zastosowana mieszanka Helio Compound 4G (4. generacji) pozwala osiągnąć większą elastyczność i wynikającą z niej lepszą przyczepność.
Pierwszy kontakt
Test rozpoczął się od przypomnienia argumentów o korzyściach płynących z zastosowania opon zimowych w każdych warunkach, gdy tylko słupek rtęci termometru zbliży się do 0°C, za pomocą danych liczbowych:
„ Na suchej nawierzchni, przy temperaturze otoczenia pomiędzy 4 a 6°C, droga hamowania pojazdu, wyposażonego w opony zimowe i przechodzącego z prędkości 80 km/h do 0, jest o 4 metry krótsza niż przy użyciu opon letnich. Różnica ta wynosi 1,5m na korzyść opon zimowychprzy prędkości 50 km/h”.
Obrany od samego początku kierunek świadczy o tym, jak bardzo firmie Michelin zależało na prezentacji ogólnej opony,a nie tylko w warunkach zaśnieżonych dróg. Producent opon dał nam w ten sposób okazję do sprawdzenia różnych samochodów klasy średniej (Audi A3, Volvo V40, BMW 320d GT) na krętych i zróżnicowanych trasach Tyrolu.
Wymagające próby pozwoliły wykazać zrównoważone osiągi tej bardzo uniwersalnej opony. Jazda krętymi drogami biegnącymi przez austriackie przełęcze oraz odśnieżone autostrady udowodniła, że opona dobrze dopasowuje się do zaprezentowanych pojazdów.
Na zakończenie serii prób, firma Michelin umożliwiła nam porównanie opon Alpin 5 z ich letnim odpowiednikiem (Primacy 3) na trudnych trasach, aby ocenić przyczepność boczną, trakcję oraz drogę hamowania. W tych warunkach nowa opona zimowa z łatwością udowodniła swoją wyższość, wykazując wysoką skuteczność bieżnika oraz niezaprzeczalnie wyższy poziom zapewnianego bezpieczeństwa .
Opona Alpin 5 jest przeznaczona do samochodów kompaktowych, sedanów klasy średniej i wyższej. Od lata 2014 roku jest ona dostępna w rozmiarach od 195/65 R15 91T do 225/55 R17 101V.
Co to jest rezulteo SCORE?
Podstawowe parametry użytkowe opon ocenia się w 3 kategoriach: oszczędność, komfort i bezpieczeństwo. Końcową ocenę (rezulteo SCORE) wylicza się przy użyciu stosownych współczynników. W przypadku opon zimowych, oprócz powyższych trzech kryteriów dodatkowo brane są pod uwagę oceny zachowania na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni. Współczynnik oblicza się w zależności od klasy opon: ekonomicznej, wysokowydajnej, sportowej.