1. Strona główna
  2. chevronMarki opon samochodowych
  3. chevronMichelin
  4. chevronAlpin 5
Alpin 5
Michelin

Opony Michelin Alpin 5

Zimowe
  • Opona zimowa zarówno do samochodów miejskich, jak i klasy wyższej.
  • Zoptymalizowana przyczepność na zimowych drogach.
  • Trakcja na śniegu.
Alpin 5
Michelin

Opony Michelin Alpin 5

Zimowe
  • Opona zimowa zarówno do samochodów miejskich, jak i klasy wyższej.
  • Zoptymalizowana przyczepność na zimowych drogach.
  • Trakcja na śniegu.
Premium
80
rezulteoSCORE
80
rezulteoSCORE
Premium
  • Opona zimowa zarówno do samochodów miejskich, jak i klasy wyższej.
  • Zoptymalizowana przyczepność na zimowych drogach.
  • Trakcja na śniegu.
Czytaj więcej
Wpisz rozmiar opon
chevron

Wybierz rozmiar

Zobacz więcej opon Michelin
chevron

Test

Bezpieczeństwo

Hamowanie na suchej nawierzchni
7.5 / 10
Hamowanie na mokrej nawierzchni
8 / 10
Przyczepność na mokrej nawierzchni
8.9 / 10
Akwaplaning
8.9 / 10

Oszczędność

Żywotność
8.9 / 10
Oszczędność paliwa
5.2 / 10

Komfort

Absorbowanie wstrząsów
8.2 / 10
Przyczepność
9 / 10
Hałas toczenia
8.4 / 10

Śnieg

Hamowanie na śniegu
8.5 / 10
Przyspieszanie na śniegu
7.8 / 10

Lód

Hamowanie na lodzie
8.9 / 10
Przyspieszanie na lodzie
6.5 / 10

Właściwości

Marka
Michelin
Model
Alpin 5
Homologowana
N/A
Rodzaj pojazdu
Samochód osobowy
Styl jazdy
UHP
Sezon
Na zimę
Kolcowane
nie
Do kolcowania
nie
3PMSF
tak
Runflat
nie
Ekologiczne
nie
Asymetryczne
nie
Kierunkowe
tak
Z rantem ochronnym
nie
Seal
nie

Opis produktu

Opona zimowa zaprojektowana do aut miejskich, kompaktowych oraz rodzinnych, Michelin Alpin 5 jest synonimem bezpieczeństwa zimą na suchych, mokrych lub ośnieżonych drogach.

Bezpieczeństwo. Przyczepność na mokrej nawierzchni i zimnej nawierzchni została zoptymalizowana za sprawą mieszanki „Hélio Compound 4G” zawierającej olej słonecznikowy, a także duże ilości krzemionki z elastomerami dla większej jednorodności mieszanki gumowej. Odpowiednie ułożenie kanałów bocznych pozwala szybko odprowadzać wodę, co zapewnia ochronę przed aquaplaningiem.

Trakcja. Lepsza trakcja na ośnieżonej drodze za sprawą licznych „gryzących” krawędzi oraz dużego zagęszczenia lameli. Większa przyczepność na śniegu dzięki głębokiej rzeźbie i dużej ilości nacięć na bieżniku kierunkowym.

Właściwości jezdne. Precyzja jazdy gwarantowana przez technologię „StabiliGrip” : samoblokujące się klocki z lamelami 3D.

MICHELIN ALPIN 5, PODWYŻSZONE OSIĄGI, WIĘKSZA WSZECHSTRONNOŚĆ

Michelin Total Performance to nazwa kierunku rozwoju technologicznego, w wyniku którego powstał szereg nowych produktów firmy z Clermont-Ferrand.

Pod tą nazwą kryje się dążenie do udoskonalenia wszystkich parametrów opon jednocześnie, także tych wzajemnie wykluczających się. Innymi słowy, model Alpin 5 jest co najmniej równie dobry jak Alpin A4 w tych aspektach, w których nie ma nad nim zdecydowanej przewagi. To pozytywna zapowiedź dla wszystkich, którzy mieli okazję poznać opony A4.

Opona zaprojektowana do użytku od października do kwietnia  

Dane statystyczne wykazują, że opona zimowa stosowana w nieskandynawskich krajach Europy jest głównie wykorzystywana do jazdy po „czarnej nawierzchni”. Dane liczbowe uzyskane podczas badań przeprowadzonych przez Instytut do badania wypadków drogowych (VUFO) przy Uniwersytecie Technicznym w Dreźnie wskazują, że do 57% wypadków drogowych zimą dochodzi na suchej nawierzchni. 

Dane te zachęciły firmę Michelin do opracowania opony zaspokajającej rzeczywiste potrzeby użytkowników, która zaoferuje optymalny poziom bezpieczeństwa na wszystkich rodzajach nawierzchni w niskich temperaturach.

Bezkompromisowy projekt

Podczas opracowywania opony, specjaliści firmy Michelin zoptymalizowali mieszankę gumową, konstrukcję i bieżnik opony, aby uzyskać optymalną przyczepność w każdych warunkach, opona zimowa może napotkać, a więc:  jazda po śniegu, lodzie, suchej i mokrej nawierzchni etc. 

Bieżnik przypomina kształtem literę V i jest mocniej wyrzeźbiony niż w poprzednim modelu. Zastosowana technologia Stabiligrip sprzyja doskonałym właściwościom trakcyjnym na zaśnieżonej nawierzchni oraz umożliwia skuteczniejsze odprowadzanie wody.

W porównaniu z modelem Alpin 4, model Alpin 5 dysponuje o 17% bardziej rozbudowanym układem rowków, który zapewnia utrzymanie przyczepności na ośnieżonej nawierzchni.

Zastosowana mieszanka Helio Compound 4G (4. generacji)  pozwala osiągnąć większą elastyczność i wynikającą z niej lepszą przyczepność.

Pierwszy kontakt

Test rozpoczął się od przypomnienia argumentów o korzyściach płynących z zastosowania opon zimowych w każdych warunkach, gdy tylko słupek rtęci termometru zbliży się do 0°C, za pomocą danych liczbowych:

 Na suchej nawierzchni, przy temperaturze otoczenia pomiędzy 4 a 6°C, droga hamowania pojazdu, wyposażonego w opony zimowe i przechodzącego z prędkości 80 km/h do 0, jest o 4 metry krótsza niż przy użyciu opon letnich. Różnica ta wynosi 1,5m na korzyść opon zimowychprzy prędkości 50 km/h”.

Obrany od samego początku kierunek świadczy o tym, jak bardzo firmie Michelin zależało na prezentacji ogólnej opony,a nie tylko w warunkach zaśnieżonych dróg. Producent opon dał nam w ten sposób okazję do sprawdzenia różnych samochodów klasy średniej (Audi A3, Volvo V40, BMW 320d GT) na krętych i zróżnicowanych trasach Tyrolu.

Wymagające próby pozwoliły wykazać zrównoważone osiągi tej bardzo uniwersalnej opony. Jazda krętymi drogami biegnącymi przez austriackie przełęcze oraz odśnieżone autostrady udowodniła, że opona dobrze dopasowuje się do zaprezentowanych pojazdów.

Na zakończenie serii prób, firma Michelin umożliwiła nam porównanie opon Alpin 5 z ich letnim odpowiednikiem (Primacy 3) na trudnych trasach, aby ocenić przyczepność boczną, trakcję oraz drogę hamowania. W tych warunkach nowa opona zimowa z łatwością udowodniła swoją wyższość, wykazując wysoką skuteczność bieżnika oraz niezaprzeczalnie wyższy poziom zapewnianego bezpieczeństwa .

Opona Alpin 5 jest przeznaczona do samochodów kompaktowych, sedanów klasy średniej i wyższej. Od lata 2014 roku jest ona dostępna w rozmiarach od 195/65 R15 91T do 225/55 R17 101V.

KrajeŹródłoDataNumer
  • FRL'ARGUS12/2014N/A
  • DETÜV SÜD12/2014N/A
  • DEADAC09/2014N/A
  • UAAUTOCENTRE10/2015N/A
  • GBAUTOEXPRESS10/2015N/A
  • DEADAC09/2015N/A
  • DEAUTO BILD ALLRAD201511
  • FRL'ARGUS20154474
  • DEAUTO BILD10/2016N/A
  • CZAUTOKLUB CR10/2016N/A
  • ITQUATTRORUOTE11/2016N/A
  • DEAUTO BILD10/2017N/A
  • DEAUTO BILD ALLRAD11/2017N/A
  • DETÜV SÜD03/2017N/A
  • DEADAC09/2017N/A
  • GBAUTOEXPRESS20171491
  • DEADAC10/2018N/A
  • UAAUTOCENTRE03/2018N/A
  • DEAUTO BILD09/2018N/A
  • DEAUTO ZEITUNG10/2019N/A

Co to jest rezulteo SCORE?

Podstawowe parametry użytkowe opon ocenia się w 3 kategoriach: oszczędność, komfort i bezpieczeństwo. Końcową ocenę (rezulteo SCORE) wylicza się przy użyciu stosownych współczynników. W przypadku opon zimowych, oprócz powyższych trzech kryteriów dodatkowo brane są pod uwagę oceny zachowania na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni. Współczynnik oblicza się w zależności od klasy opon: ekonomicznej, wysokowydajnej, sportowej.

Dowiedz się więcej