1. Strona główna
  2. chevronMarki opon samochodowych
  3. chevronMichelin
  4. chevronAlpin A3
  5. chevron195/50 R15 82T

Test

Bezpieczeństwo

Hamowanie na suchej nawierzchni
8.1 / 10
Hamowanie na mokrej nawierzchni
6 / 10
Przyczepność na mokrej nawierzchni
7.7 / 10
Akwaplaning
8.2 / 10

Oszczędność

Żywotność
10 / 10
Oszczędność paliwa
4.7 / 10

Komfort

Absorbowanie wstrząsów
9 / 10
Przyczepność
9.5 / 10
Hałas toczenia
6.6 / 10

Śnieg

Hamowanie na śniegu
6.5 / 10
Przyspieszanie na śniegu
6.5 / 10

Lód

Hamowanie na lodzie
8.2 / 10
Przyspieszanie na lodzie
8.7 / 10

Właściwości

Marka
Michelin
Model
Alpin A3
Homologowana
N/A
Rodzaj pojazdu
Samochód osobowy
Styl jazdy
Oszczędny
Sezon
Na zimę
Kolcowane
nie
Do kolcowania
nie
3PMSF
tak
Runflat
nie
Ekologiczne
tak
Asymetryczne
nie
Kierunkowe
tak
Z rantem ochronnym
nie
Seal
nie

Opis produktu

  • Opona zimowa do samochodów miejskich, kompaktowych i rodzinnych.
  • Bezpieczeństwo na nawierzchni mokrej.
  • Wysoki przebieg.

Opona Michelin Alpin A3 przeznaczona do samochodów kompaktowych, rodzinnych i miejskich to opona zimowa o niespotykanych parametrach.

Śnieg. Dobra przyczepność przy ruszaniu: opona Michelin Alpin 3 pozwala na jazdę na nawierzchni zaśnieżonej* z prędkością o 9% większą niż jej poprzedniczka. Rzeźba jej bieżnika, posiadająca o 47% więcej nacięć lamelkowych niż w oponach konkurencyjnych**, zapewnia wyjątkowe właściwości jezdne na śniegu.

Bezpieczeństwo. W przypadku opony Michelin Alpin 3 droga hamowania na nawierzchni mokrej jest za sprawą składu mieszanki co najmniej o 5% krótsza niż jej poprzedniczki*. Opona charakteryzuje się dużą gęstością nacięć lamelkowych, co zapewnia jej optymalną przyczepność na śniegu, na nawierzchni mokrej i w warunkach gołoledzi aż do wskaźnika zimowego.

Trwałość. Opona Michelin Alpin A3 może przejechać średnio o 40% kilometrów więcej niż jej główne konkurentki**. 

* Michelin Alpin A3 na lodzie, śniegu i nawierzchni mokrej w porównaniu z Michelin Alpin A2.

** Średnio w porównaniu z analogicznymi produktami najważniejszych konkurentów. Na podstawie wyników testów przeprowadzonych w roku 2006 przez TUV Sud Automotive i TUV UVMV na oponach 195/65 R 15 T.

KrajeŹródłoDataNumer
  • DEADAC10/2006N/A
  • DEAUTO ZEITUNG200720
  • DETÜV SÜD03/2008N/A
  • DEADAC10/2008N/A
  • DEADAC11/2008N/A
  • DEAUTO ZEITUNG200822

Co to jest rezulteo SCORE?

Podstawowe parametry użytkowe opon ocenia się w 3 kategoriach: oszczędność, komfort i bezpieczeństwo. Końcową ocenę (rezulteo SCORE) wylicza się przy użyciu stosownych współczynników. W przypadku opon zimowych, oprócz powyższych trzech kryteriów dodatkowo brane są pod uwagę oceny zachowania na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni. Współczynnik oblicza się w zależności od klasy opon: ekonomicznej, wysokowydajnej, sportowej.

Dowiedz się więcej