- ADAC03/2004N/A
- AFTONBLADET03/2005N/A
- TEKNIIKAN MAAILMA20055
- AUTO MOTOR UND SPORT20056
- GUTE FAHRT03/2006N/A
- AFTONBLADET04/2007N/A
- AUTO BILD SPORTSCARS20074
- TEKNIIKAN MAAILMA20075
- AUTO BILD TUNING20081
- AUTO BILD SPORTSCARS20084
- GUTE FAHRT03/2009N/A
- TÜV SÜD07/2009N/A
Test
Bezpieczeństwo
- Hamowanie na suchej nawierzchni
- 7.7 / 10
- Hamowanie na mokrej nawierzchni
- 8.7 / 10
- Przyczepność na mokrej nawierzchni
- 8.2 / 10
- Akwaplaning
- 8.4 / 10
Oszczędność
- Żywotność
- 8.6 / 10
- Oszczędność paliwa
- 3.9 / 10
Komfort
- Absorbowanie wstrząsów
- 8.6 / 10
- Przyczepność
- 9.2 / 10
- Hałas toczenia
- 4.8 / 10
Właściwości
- Marka
- Michelin
- Model
- Pilot Exalto PE2
- Homologowana
- N/A
- Rodzaj pojazdu
- Samochód osobowy
- Styl jazdy
- UHP
- Sezon
- Na lato
- Kolcowane
- nie
- Do kolcowania
- nie
- 3PMSF
- nie
- Runflat
- nie
- Ekologiczne
- nie
- Asymetryczne
- tak
- Kierunkowe
- nie
- Z rantem ochronnym
- nie
- Seal
- nie
Opis produktu
- Opona letnia do samochodów sportowych.
- Doskonałe trzymanie się drogi w zakręcie.
- Krótka droga hamowania.
Opona Michelin Pilot Exalto przeznaczona do samochodów o charakterze sportowym i rekreacyjnym zapewnia doskonałe trzymanie się drogi w zakręcie i bardzo krótką drogę hamowania.
Trzymanie się drogi. W teście na mokrym torze (1 600 m) opona Michelin Pilot Exalto 2 jest szybsza średnio o 1,8 s w porównaniu z jej wiodącymi konkurentkami*.
Bezpieczeństwo. Test hamowania z 80 km/h na mokrej nawierzchni wykazał, że podczas gdy samochód wyposażony w opony Michelin Pilot Exalto 2 zatrzymuje się , auta na oponach konkurencji wciąż jadą z prędkością 17 km/h**.
*: Na podstawie wyników testów porównawczych przeprowadzonych w 2005 roku przez niezależny ośrodek badawczy (TUV Automotive) na oponach 195/50 R 15 V zakupionych na rynku europejskim.
**: Na podstawie wyników testów porównawczych przeprowadzonych w 2006 roku przez niezależny ośrodek badawczy (TUV Automotive) na oponach 205/55 R 16 V zakupionych na rynku europejskim.
Co to jest rezulteo SCORE?
Podstawowe parametry użytkowe opon ocenia się w 3 kategoriach: oszczędność, komfort i bezpieczeństwo. Końcową ocenę (rezulteo SCORE) wylicza się przy użyciu stosownych współczynników. W przypadku opon zimowych, oprócz powyższych trzech kryteriów dodatkowo brane są pod uwagę oceny zachowania na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni. Współczynnik oblicza się w zależności od klasy opon: ekonomicznej, wysokowydajnej, sportowej.