- AUTOCENTRE10/2014N/A
- AUTOCENTRE11/2014N/A
- TEKNIIKAN MAAILMA10/2016N/A
Test
Bezpieczeństwo
- Hamowanie na suchej nawierzchni
- 8.3 / 10
- Hamowanie na mokrej nawierzchni
- 2 / 10
- Przyczepność na mokrej nawierzchni
- 7 / 10
- Akwaplaning
- 4.9 / 10
Oszczędność
- Żywotność
- Brak oceny
- Oszczędność paliwa
- 7.7 / 10
Komfort
- Absorbowanie wstrząsów
- 8 / 10
- Przyczepność
- 8.5 / 10
- Hałas toczenia
- 6.6 / 10
Śnieg
- Hamowanie na śniegu
- 8.2 / 10
- Przyspieszanie na śniegu
- 9.7 / 10
Lód
- Hamowanie na lodzie
- 6.6 / 10
- Przyspieszanie na lodzie
- 5.6 / 10
Właściwości
- Marka
- Nokian
- Model
- Hakkapeliitta R2 SUV
- Homologowana
- N/A
- Rodzaj pojazdu
- 4x4
- Styl jazdy
- UHP
- Sezon
- Nordyckie
- Kolcowane
- nie
- Do kolcowania
- nie
- 3PMSF
- tak
- Runflat
- nie
- Ekologiczne
- nie
- Asymetryczne
- nie
- Kierunkowe
- tak
- Z rantem ochronnym
- tak
- Seal
- nie
Opis produktu
- Opona nordycka do SUV-ów.
- Przyczepność na śniegu i oblodzonej drodze.
- Stabilne prowadzenie.
Opona nordycka stworzona dla SUV-ów jeżdżących w trudnych warunkach pogodowych, Nokian Hakkapeliitta R2 SUV jest synonimem przyczepności zarówno na śniegu, jak i na lodzie.
Przyczepność. Optymalna przyczepność na oblodzonej drodze dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu Nokian Cryo Crystal, polegającemu na dodaniu do mieszanki gumowej twardych cząsteczek działających jak kolce. Zwiększona przyczepność w ekstremalnych warunkach dzięki mieszance gumowej na bazie krzemionki, naturalnego kauczuku i oleju rzepakowego oraz aktywatorom lameli. Zapewniające przyczepność kolce w rowkach ułatwiają hamowanie oraz przyspieszanie na śniegu i lodzie. Poprawiona przyczepność na mokrej drodze dzięki licznym specjalnym lamelom absorbującym wodę.
Prowadzenie. Stabilność i precyzja jazdy dzięki centralnemu żebru oraz klockom o dużym zagęszczeniu lameli.
Co to jest rezulteo SCORE?
Podstawowe parametry użytkowe opon ocenia się w 3 kategoriach: oszczędność, komfort i bezpieczeństwo. Końcową ocenę (rezulteo SCORE) wylicza się przy użyciu stosownych współczynników. W przypadku opon zimowych, oprócz powyższych trzech kryteriów dodatkowo brane są pod uwagę oceny zachowania na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni. Współczynnik oblicza się w zależności od klasy opon: ekonomicznej, wysokowydajnej, sportowej.