Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Wszystko, co trzeba wiedzieć o konserwacji systemu TPMS

System TPMS, obowiązkowo montowany we wszystkich nowych pojazdach od 1 listopada 2014 roku, na bieżąco monitoruje ciśnienie w oponach i sygnalizuje ewentualny spadek na desce rozdzielczej pojazdu. Prosty i praktyczny, nie wymaga szczególnych zabiegów konserwacyjnych. Oto najważniejsze informacje, które zapewnią sprawne działanie Twojego systemu TPMS.

Copyright © rezulteo

Co należy wiedzieć o konserwacji TPMS

Aby zapewnić sprawne działanie systemu TPMS, wystarczy przestrzegać trzech prostych zasad:

  1. Przy każdej wizycie w warsztacie poinformuj personel, że Twoje auto wyposażone jest w TPMS.
  2. Sprawdź, jakiego rodzaju system posiadasz – pośredni czy bezpośredni. W tym celu wystarczy obejrzeć zawór do pompowania opon:
    • Giętki zawór (zwykle z czarnego tworzywa) – pośredni TPMS.
    • Sztywny zawór (z tworzywa lub aluminium) – bezpośredni TPMS.
  3. Jeżeli masz bezpośredni TPMS, zachowaj szczególną ostrożność w następujących sytuacjach:
    • Podczas wymiany opon lub kół (z zimowych na letnie i odwrotnie) – konieczne jest sprawdzenie i regulacja przez wykwalifikowanego specjalistę.
    • W razie przebicia opony – w żadnym wypadku nie używaj tzw. koła zapasowego w sprayu, ponieważ grozi to uszkodzeniem czujnika TPMS.

Obowiązki mechanika podczas konserwacji

Pośredni TPMS nie wymaga żadnych szczególnych zabiegów.

Natomiast w przypadku bezpośredniego systemu TPMS mechanik powinien wykonać następujące czynności:

Przy wymianie samych opon (bez felg)

  • Kontrola stanu technicznego czujników
  • Wymiana uszczelek
  • Regulacja zaworów i odbiornika (zależnie od modelu pojazdu i typu czujników)
  • Kontrola prawidłowości przesyłu danych z czujników do odbiornika

 Przy wymianie całych kół (opony i felgi)

  • Sprawdzenie kompatybilności czujników i odbiornika
  • Pozostałe standardowe czynności realizowane podczas wymiany opon

Wskazówka rezulteo: Przybliżona żywotność czujników ciśnienia wynosi od 5 do 7 lat.

TPMS - co musisz wiedzieć?

© rezulteo

Czy ta informacja była pomocna?

Więcej na ten temat

Podobne tematy

Przebita opona

Przebita lub uszkodzona opona

Co robić w przypadku przebicia opony? W tym dziale dowiesz się wszystkiego o kole zapasowym i jego konserwacji, poznasz różne sposoby naprawy przebitych opon (zestaw naprawczy itd.) oraz środki ostrożności, jakie należy zachować podczas jazdy z naprawianą oponą. Dowiesz się również, jak rozpoznać uszkodzenia opon: nadmierne zużycie, wybrzuszenia, pęknięcia itp. Wszystko to dla własnego bezpieczeństwa!

TPMS – czujniki ciśnienia

TPMS – system kontroli ciśnienia w oponach
Z mojej opony uszło powietrze

Z mojej opony uszło powietrze

Słabo napompowana opona zagraża Twojemu bezpieczeństwu! Naucz się rozpoznawać alarmy czujnika ciśnienia i wykrywać ewentualne nieszczelności. Poznaj różne metody naprawy opon. W tym dziale znajdziesz wszystkie istotne wskazówki dotyczące utrzymania prawidłowego ciśnienia w oponach.