Jak zamontować koło zapasowe?
Jeżeli przebita opona nie nadaje się do naprawy lub nie masz pod ręką zestawu do łatania dziur, pozostaje Ci stare i skuteczne rozwiązanie, czyli montaż koła zapasowego. Wbrew pozorom, nie jest to wcale takie trudne.
Wystarczy postępować zgodnie z poniższą instrukcją:
1. Zadbaj o bezpieczeństwo:
- Przestaw samochód w bezpieczne miejsce, aby nie stwarzać zagrożenia dla innych użytkowników drogi. Zaciągnij hamulec ręczny i wrzuć pierwszy bieg.
- Załóż kamizelkę odblaskową i ustaw trójkąt ostrzegawczy co najmniej 30 metrów za samochodem.
2. Przygotuj niezbędny sprzęt:
- Lewarek.
- Koło zapasowe (może być w bagażniku, pod autem albo w innym miejscu – sprawdź w instrukcji obsługi samochodu).
- Klucz krzyżak.
3. Przygotuj koło:
- W razie konieczności zdejmij pokrywę lub kołpak.
- Poluzuj wszystkie nakrętki (ok. 2 obroty klucza w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara). W razie potrzeby możesz nacisnąć klucz nogą.
4. Ustaw lewarek
- Umieść lewarek w przewidzianym do tego celu miejscu.
- Podnieś auto na taką wysokość, aby koło przestało stykać się z podłożem.
5. Zdemontuj koło
- Wykręć wszystkie nakrętki i odłóż w bezpieczne miejsce, aby ich nie zgubić.
- Ściągnij koło.
6. Zamontuj koło zapasowe
- Umieść koło na osi.
- Załóż i dokręć wszystkie nakrętki, obracając kluczem zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
7. Opuść samochód
- Przy użyciu lewarka opuść auto na ziemię.
- Złóż lewarek.
8. Dokręć koło
- Nie przesadzaj z siłą dokręcania nakrętek, jeżeli koło trzeba będzie wkrótce ponownie zdemontować.
- W razie potrzeby zamontuj kołpak.
9. Pozbieraj narzędzia
- Umieść przebite koło na miejscu koła zapasowego.
- Schowaj lewarek, klucz i pozostałe narzędzia.

© rezulteo