Segment opon typu semi-slick przeżywa obecnie okres dynamicznego rozwoju. Wydajność ogumienia w coraz większym stopniu wpływa na osiągi super i hipersamochodów. Poznaj nasz wybór najlepszych semi-slicków, w którym uwzględniliśmy zarówno największe hity w tej kategorii ogumienia, jak i produkty przeznaczone dla osób ze skromniejszym budżetem.

Przez Opublikowano dnia: 2 czerwca, 2021Kategorie: Testy i rankingi696 słowa3.9 minut na przeczytanie
8 najlepszych opon wyścigowych
Poznaj 8 najlepszych opon wyścigowych z homologacją do jazdy po drogach publicznych! ! © rezulteo

Pośród wszystkich opon dostępnych na rynku semi-slicki to ogumienie o najwyższych osiągach i wyraźnie sportowym charakterze. Przeznaczone są dla wąskiej grupy fanów ekstremalnych doznań za kierownicą, którzy oczekują przede wszystkim maksymalnej wydajności. Ten wymóg trudno jednak pogodzić z przydatnością do codziennego użytku.

Na przykład płytsze rowki bieżnika słabiej odprowadzają wodę, przez co jazda na mokrej nawierzchni wymaga sporej ostrożności i rozwagi. Innym poważnym ograniczeniem tego typu opon jest stosunkowo niska żywotność.

Semi-slicki to opony przeznaczone głównie do jazdy sportowej, w szczególności po torach wyścigowych.

Ten jeszcze do niedawna zupełnie niszowy segment rynku zyskuje coraz większą popularność, co widać na przykładzie wyposażenia licznych aut sportowych. Od kiedy rekordy torowe stały się poważnym argumentem marketingowym w promocji aut sportowych, producenci coraz chętniej oferują ogumienie typu semi-slick w standardzie. Takie opony o bezkompromisowej przyczepności znajdziemy m.in. na wyposażeniu Mégane 3 RS Trophy R, Ferrari 488 Pista czy Lamborghini Huracan Performante.

Poznaj nasz wybór najlepszych dostępnych na rynku modeli. Są to opony przeznaczone do jazdy typowo sportowej, a jednocześnie nadające się do użytku drogowego.

Modele przedstawiliśmy w kolejności alfabetycznej, tak więc pozycja na liście w żaden sposób nie odzwierciedla wydajności.

Dunlop Sport Maxx Race 2

W porównaniu do konkurencji to dość niszowy model, który jednak cieszy się sporym zainteresowaniem. Opracowany w oparciu o nowoczesną, ale sprawdzoną technologię, przeznaczony jest do ekskluzywnych aut sportowych (Porsche, Mercedes AMG itp.)

© Dunlop

Porównaj ceny opon Dunlop Sport Maxx Race 2

Federal 595 RS-R

Te opony uważane są za podstawowe ogumienie w swojej kategorii. Zwłaszcza mniejsze rozmiary cieszą się sporą popularnością podczas dni otwartych na torach wyścigowych, a bardzo atrakcyjna cena pozwala wybaczyć nieco słabszą wydajność w porównaniu do liderów segmentu.

© Federal

Porównaj ceny opon Federal 595 RS-R

Goodyear Eagle F1 Supersport RS

Debiutujące w 2019 roku opony Goodyear Eagle F1 Supersport RS zapowiadają się na przyszłego lidera w swojej kategorii. Opracowane w oparciu o nowoczesną, autorską technologię, będą przeznaczone głównie do ekskluzywnych aut sportowych, co łatwo stwierdzić po rozmiarach, które jako pierwsze pojawią się w sprzedaży (265/35 ZR 20 oraz 325/30 ZR 21). Pasują one między innymi do Porsche 911 991 GT2RS i GT3 RS.

© Goodyear

Michelin Pilot Sport Cup 2

Opony Michelin Pilot Sport Cup 2, bez wątpienia jedne z najlepszych w swojej klasie, znajdziemy na wyposażeniu kilku najpotężniejszych aut sportowych na świecie. Na tle konkurencji wyróżniają się przede wszystkim znakomitą trwałością. Niedawno wprowadzona do sprzedaży odmiana R oferuje jeszcze lepsze osiągi.

© Lizeo

Porównaj ceny opon Michelin Pilot Sport Cup 2 

Nankang NS-2R

To opony odpowiednie dla początkujących amatorów wyścigów torowych i osób dysponujących nieco skromniejszym budżetem. NS-2R raczej nie pozwolą wygrać wyścigu rzutem na taśmę, ale też nie rozczarują przy pierwszym kontakcie.

© Lizeo

Porównaj ceny opon Nankang NS-2R

Pirelli Pzero Trofeo R

Jedne z najlepszych opon dostępnych na rynku! Trofeo R doceniane są przede wszystkim za wyjątkową przyczepność. Bardzo możliwe, że rekord Lamborghini Huracan Performante na torze Nürburgring jest w dużej mierze zasługą właśnie tych opon.

© Lizeo

Porównaj ceny opon Pirelli Pzero Trofeo R

Toyo R888 R

Trudno wyobrazić sobie dni otwarte na torze wyścigowym bez marki Toyo. Swego czasu szturmem zdobyła rynek flagowym modelem R888, a teraz wypuszcza nową wersję z oznaczeniem R do popularniejszych samochodów, opracowaną przede wszystkim z myślą o kierowcach, którzy poszukują dobrej wydajności za przystępną cenę.

© Toyo

Porównaj ceny opon Toyo R888 R

Yokohama Advan A052

Ogumienie sportowe to specjalność marki Yokohama. Wszystko wskazuje na to, że model A052 będzie godnym następcą legendarnych opon A048. Ogumienie dostępne w dość popularnych rozmiarach (od 16 do 18 cali) zapewnia całkiem przyzwoite osiągi za rozsądną cenę.

© Lizeo

Porównaj ceny opon Yokohama Advan A052

Udostępnij ten artykuł, gdziekolwiek chcesz!

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

  • Przeczytaj artykuł
  • Przeczytaj artykuł
  • Przeczytaj artykuł
  • Przeczytaj artykuł