Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Continental VikingContact 7: nowy specjalista od warunków nordyckich

Niemiecki producent Continental zaprezentował nowy model niekolcowanej opony nordyckiej zapewniającej zrównoważone osiągi na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach: Continental VikingContact 7.

Continental_VikingContact_7_przentacja

Continental VikingContact 7 to nowa niekolcowana opona nordycka. © Continental

Opona o wyważonych osiągach, która poradzi sobie nawet w najbardziej wymagających warunkach

Mówiąc: surowa zima, myślisz: dobre opony. Poruszając się po śniegu i lodzie często trudno jest zachować wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy. Właśnie dlatego marka Continental opracowała nowy model opony nordyckiej o zrównoważonych osiągach, przystosowanej do jazdy zarówno po odśnieżonych drogach, jak i po śniegu: Continental VikingContact 7.

Opona przystosowana do jazdy po śniegu i lodzie

Mieszanka gumowa w oponie VikingContact 7 została zaprojektowana tak, aby zachowywać elastyczność nawet w ujemnych temperaturach. Opona została wykonana w technologii wykorzystującej krzemionkę aktywowaną i olej rzepakowy, co zapewnia lepszą przyczepność na zaśnieżonych lub oblodzonych nawierzchniach.

Kombinacja wzajemnie połączonych rowków sprzyja szybkiemu odprowadzaniu nadmiaru wody i stopionego śniegu. Niewielkie „mostki” w głębi rowków łączą masywne bloki ze sobą, gwarantując lepszą ogólną stabilność opony, zwłaszcza na zakrętach.

Continental VikingContact 7

© Continental

Liczne lamele zostały rozmieszczone w taki sposób, aby tworzyły małe kieszonki na śnieg podczas jazdy po zaśnieżonej drodze. Dzięki temu opona odznacza się lepszą przyczepnością na tego rodzaju nawierzchniach. Trójwymiarowe lamele działają również jak małe kolce na lodzie, zapewniając lepsze właściwości czepne, dzięki czemu opona z łatwością trzyma się drogi.

Według marki Continental model VikingContact 7 – w kategorii odporności na aquaplaning oraz skrócenia drogi hamowania na mokrej nawierzchni – wyróżnia się o 7% lepszymi osiągami w porównaniu do poprzedniego modelu. Pod względem precyzji jazdy na nawierzchni pokrytej stopionym śniegiem i lodem jest o 4% bardziej skuteczna, a na zaśnieżonej i suchej drodze – o 2%. Opór toczenia także został obniżony o 3%.

Dostępność

Opona Continental VikingContact 7 będzie dostępna od jesieni 2018 roku w 112 rozmiarach, umożliwiając montaż na felgach o średnicy od 14 do 21 cali. Naturalnie będzie oznaczona symbolem 3PMSF (three-peak mountain snowflake), świadczącym o jej przystosowaniu do warunków zimowych.

Niektóre rozmiary będą dostępne z technologią ContiSeal, która umożliwia oponie samodzielną naprawę po przebiciu. Inne warianty zostaną wyposażone w opcję Runflat, z których część zostanie wykonana w technologii ContiSilent redukującej poziom hałasu toczenia opony.

CZYTAJ TAKŻE

Continental EcoContact 6: nowy standard opon letnich od niemieckiego producenta

Continental zapowiada wprowadzenie na rynek modelu EcoContact 6, nowej opony do samochodów osobowych. Jego motto: oszczędność przede wszystkim!

Dębica wprowadza na rynek nową oponę zimową Frigo SUV2

Dębica przedstawiła swoją nową oponę Frigo SUV 2. Według producenta jest ona przystosowana do jazdy w każdych warunkach zimowych.

Hankook odświeża gamę opon UHP wypuszczając na rynek nowy model Ventus S1 evo 3

Hankook przedstawia nową oponę przeznaczoną do samochodów osobowych i SUV-ów. Model Ventus S1 evo 3 chce zająć pozycję lidera na rynku opon UHP.

10 najlepszych modeli opon całorocznych na sezon 2018/2019: wybór naszych ekspertów

Szukasz opon wielosezonowych ale nie wiesz jaki model wybrać? Aby pomóc Ci w podjęciu decyzji, nasi eksperci przygotowali listę najlepszych opon całorocznych na sezon 2018/2019.