Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Nokian WR Snowproof – poczucie bezpieczeństwa w warunkach zimowych

Fiński producent ogumienia Nokian Tyres prezentuje zupełnie nowe opony WR Snowproof przystosowane do środkowoeuropejskich zim. Zapewniają one maksymalny poziom bezpieczeństwa w każdych warunkach pogodowych, jakie można zimą napotkać w Europie.

Nowe opony zimowe – Nokian WR Snowproof

Nokian wprowadza nowe technologie i parametry użytkowe do najnowszej generacji opon zimowych Nokian WR Snowproof. © Nokian Tyres

Poczucie bezpieczeństwa w najtrudniejszych warunkach zimowych

Po modelach Powerproof i Wetproof nadeszła pora na Snowproof! Nokian prezentuje nowe opony zimowe premium przeznaczone na rynki środkowoeuropejskie – Nokian WR Snowproof. To ogumienie skierowane przede wszystkim do amatorów górskich wycieczek zapewnia optymalny poziom bezpieczeństwa. Choć opracowane głównie z myślą o najtrudniejszych warunkach zimowych, doskonale sprawdza się również w łagodniejszym klimacie.

Nokian WR Snowproof – znakomita wydajność na śniegu

© Nokian Tyres

 

Najnowocześniejsza technologia zimowa

Najnowsze opony Nokian powstały w oparciu o innowacyjną technologię Alpine Sense Grip. Specjalna mieszanka gumowa zastosowana po raz pierwszy w modelu WR Snowproof odznacza się znakomitą przyczepnością na zaśnieżonej, śliskiej i mokrej nawierzchni. Dzięki temu auto zachowuje się w sposób wyważony i przewidywalny, zapewniając wysoki komfort jazdy nawet przy gwałtownych i nieoczekiwanych zmianach pogody. Według Marko Rantonena, dyrektora ds. rozwoju produktów w Nokian Tyres, opony WR Snowproof reagują skutecznie „i to jeszcze przed zadziałaniem elektronicznych systemów bezpieczeństwa”. Nowoczesną mieszankę gumową, z powodzeniem zastosowaną już w oponach Nokian Hakkapeliitta, które odznaczają się znakomitą wydajnością w najtrudniejszych warunkach zimowych, wzbogacono o dodatkowy składnik zapewniający wysoką sprawność także przy łagodniejszej pogodzie. Pozwoliło to znacznie poszerzyć zakres temperatur, w którym opony zachowują pełne właściwości użytkowe. Mieszanka naturalnego kauczuku z dodatkiem krzemionki i polimerów zapewnia optymalną przyczepność na różnych rodzajach nawierzchni. Ponadto charakteryzuje się niskim oporem toczenia dzięki dopracowanej rzeźbie bieżnika.

Nokian WR Snowproof opracowane w oparciu o technologię Alpine Sense Grip

© Nokian Tyres

W symetrycznym wzorze na powierzchni tocznej opon poprawiono m.in. kształt rowków, lamelek i klocków. Bieżnik z charakterystyczną dla serii Hakkapeliitta strzałką doskonale radzi sobie na grubym śniegu i sprawnie odprowadza błoto pośniegowe spod kół. Rowki o zróżnicowanych obrysach i głębokościach tworzą gęstą sieć, która zapewnia dobrą przyczepność wzdłużną i poprzeczną na różnych rodzajach śniegu. Zoptymalizowana konstrukcja opony umożliwia lepszy kontakt z podłożem oraz szybsze reagowanie na manewry kierownicą. Bardziej stabilne, a zarazem wyjątkowo dynamiczne opony WR Snowproof zapewniają lepszą przyczepność i trwałość w każdych warunkach pogodowych.

Nokian WR Snowproof – opony zimowe z połączonymi rowkami

© Nokian Tyres

Podwójne żłobienia wzdłużne po obu stronach środkowego żebra bieżnika sprawnie zbierają wodę spod kół i odprowadzają ją na zewnątrz, ograniczając tym samym do minimum ryzyko akwaplanacji. Wyjątkową odporność na surowe warunki zimowe, a w szczególności błoto pośniegowe, powszechnie uważane za zmorę kierowców, udało się uzyskać dzięki trzymanym w ścisłej tajemnicy procedurom testowym stosowanym w ośrodku technologicznym w Ivalo na północy Finlandii. W tej placówce o wdzięcznej nazwie „White Hell” (białe piekło) fiński producent od przeszło czterech lat prowadził szeroko zakrojone testy ogumienia na różnych nawierzchniach w arktycznych warunkach Laponii.

Nowe opony zimowe Nokian WR Snowproof z podwójnymi żłobieniami

© Nokian Tyres

Wykorzystana przy produkcji opon Nokian WR Snowproof technologia „Silent Sidewall” polega na zastosowaniu specjalnej mieszanki kauczuku między ścianą boczną a bieżnikiem. Rozwiązanie to pozwala skutecznie tłumić hałas i drgania, zwiększając tym samym komfort jazdy. Dodatkowe ograniczenie hałasu toczenia uzyskano dzięki zastosowaniu innowacyjnej mieszanki „Clinch” w stopce opony.

Nokian przetestował swoje nowe opony WR Snowproof we własnym ośrodku badawczym „White Hell”

© Nokian Tyres

Parametry, które widać na etykiecie

Znakomite parametry wydajnościowe opon Nokian WR Snowproof znajdują odzwierciedlenie na obowiązkowej etykiecie europejskiej. Wszystkie dostępne rozmiary otrzymały notę B w kategorii hamowanie na mokrej nawierzchni. Opór toczenia oceniono na B lub C w zależności od rozmiaru.

W trosce o wygodę i bezpieczeństwo użytkowników Nokian, oprócz przepisowego wskaźnika zużycia o wysokości 1,6 mm, zastosował dodatkowy 4-milimetrowy wskaźnik w kształcie płatka śniegu, który sygnalizuje osiągnięcie minimalnej głębokości bieżnika zalecanej przez producenta. Po jego wytarciu Nokian zaleca wymianę opon zimowych na nowe.

Ponadto na bocznej ścianie opony znajduje się tzw. strefa informacyjna. Zamieszczono tam różne przydatne wskazówki, m.in. prawidłową wartość ciśnienia i miejsce montażu przy wymianie, a także wolne pole, w którym można zanotować moment dokręcenia kół.

Bieżnik nowej opony Nokian WR Snowproof

© Nokian Tyres

Dostępność

Opony zimowe Nokian WR Snowproof będą dostępne w sprzedaży w całej Europie od jesieni 2019 roku w 55 rozmiarach pasujących do felg o średnicach od 14 do 20 cali.

CZYTAJ TAKŻE

Goodyear rozszerza linię UltraGrip o trzy nowe modele opon zimowych

Amerykański producent ogumienia Goodyear zapowiedział rozszerzenie oferty opon zimowych o trzy nowe modele.

Bridgestone Blizzak Ice – ogumienie na najcięższe zimy

Japoński producent ogumienia Bridgestone zaprezentował najnowszy model opon przeznaczonych do użytku w północnej Europie – Blizzak Ice.

Vredestein Quatrac Pro – pierwsze opony całoroczne do samochodów o wysokich osiągach

Holenderski producent ogumienia Vredestein zaprezentował nowe opony całoroczne Quatrac Pro – to pierwszy na rynku europejskim model pasujący do felg o średnicy od 17 do 21 cali.

Opony Bridgestone do prototypu miejskiego kompaktu elektrycznego Seat Minimó

Japoński producent ogumienia Bridgestone pojawił się na międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Genewie w ramach współpracy z hiszpańskim Seatem, który zaprezentował ciekawy prototyp elektrycznego miejskiego kompaktu.