- AFTONBLADET10/2015N/A
- ZA RULEM09/2015N/A
- ZA RULEM201510
- VI BILAGARE201513
- TEKNIIKAN MAAILMA201517
- AUTOREVIEW201518
- AFTONBLADET10/2016N/A
- AUTOREVIEW10/2016N/A
- TEKNIIKAN MAAILMA10/2016N/A
- TEKNIIKAN MAAILMA09/2016N/A
- TEKNIKENS VARLD09/2016N/A
- ZA RULEM09/2016N/A
- AFTONBLADET10/2017N/A
- TEKNIKENS VARLD10/2017N/A
- AUTOCENTRE09/2017N/A
- TEKNIKENS VARLD10/2018N/A
Test
Bezpieczeństwo
- Hamowanie na suchej nawierzchni
- 7.2 / 10
- Hamowanie na mokrej nawierzchni
- 7.4 / 10
- Przyczepność na mokrej nawierzchni
- 8.2 / 10
- Akwaplaning
- 7.7 / 10
Oszczędność
- Żywotność
- Brak oceny
- Oszczędność paliwa
- 6.3 / 10
Komfort
- Absorbowanie wstrząsów
- 8.5 / 10
- Przyczepność
- 7.4 / 10
- Hałas toczenia
- 6.1 / 10
Śnieg
- Hamowanie na śniegu
- 9.4 / 10
- Przyspieszanie na śniegu
- 9 / 10
Lód
- Hamowanie na lodzie
- 6.6 / 10
- Przyspieszanie na lodzie
- 5.6 / 10
Właściwości
- Marka
- Continental
- Model
- IceContact 2
- Homologowana
- N/A
- Rodzaj pojazdu
- Samochód osobowy
- Styl jazdy
- Sportowy
- Sezon
- Nordyckie
- Kolcowane
- nie
- Do kolcowania
- tak
- 3PMSF
- tak
- Runflat
- nie
- Ekologiczne
- nie
- Asymetryczne
- tak
- Kierunkowe
- nie
- Z rantem ochronnym
- tak
- Seal
- nie
Opis produktu
- Opona nordycka kolcowana pasująca do większości samochodów.
- Zoptymalizowany kształt, mocowanie, liczba i rozmieszczenie kolców.
- Bezpieczeństwo na oblodzonej lub zaśnieżonej drodze.
Kolcowanie. Właściwości jezdne i hamowanie na oblodzonej drodze zostały zoptymalizowane przy użyciu technologii kolcowania, opracowanej przez Uniwersytet w Karlsruhe i zapewniającej najlepsze przenoszenie sił między kolcami a lodem. Przyczepność na lodzie wspierana przez optymalne ułożenie kolców. Zgodność z przepisami dotyczącymi kolcowania. Ograniczona utrata kolców dzięki zastosowaniu systemu mocowania Continental StudOn Retention technology.
Bezpieczeństwo w warunkach zimowych. Skrócona droga hamowania na oblodzonej nawierzchni za sprawą absorbujących lód zbiorniczków znajdujących się przy kolcach. Przyczepność na wszystkich zimowych nawierzchniach zapewniona przez sinusoidalne lamele na zewnętrznej części asymetrycznej rzeźby. Trakcja na zaśnieżonej drodze ułatwiona przez zygzakowate lamele na części wewnętrznej. Wyższy poziom bezpieczeństwa dzięki mieszance gumowej przystosowanej do bardzo niskich temperatur.
Co to jest rezulteo SCORE?
Podstawowe parametry użytkowe opon ocenia się w 3 kategoriach: oszczędność, komfort i bezpieczeństwo. Końcową ocenę (rezulteo SCORE) wylicza się przy użyciu stosownych współczynników. W przypadku opon zimowych, oprócz powyższych trzech kryteriów dodatkowo brane są pod uwagę oceny zachowania na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni. Współczynnik oblicza się w zależności od klasy opon: ekonomicznej, wysokowydajnej, sportowej.