AUTO BILD ALLRAD11/2018N/A
AUTO BILD ALLRAD11/2021N/A


Opony Nokian WR SUV 4
- Solidne opony zimowe przeznaczone do SUV-ów i crossoverów.
- Optymalna przyczepność na śniegu.
- Stabilność kierunkowa i zwrotność.
Popularne rozmiary opon
Wybierz rozmiar
- 215/60 R17 100HCena od 639,00 zł
- 215/65 R17 103HCena od 675,00 zł
- 225/60 R17 103HCena od 540,60 zł
- 225/65 R17 106HCena od 729,00 zł
- 235/55 R17 103HCena od 707,22 zł
- 235/60 R17 106HCena od 555,00 zł
- 235/65 R17 108HCena od 712,70 zł
- 245/65 R17 111HCena niedostępna
- 255/60 R17 106HCena od 767,00 zł
- 255/65 R17 114HCena od 851,07 zł
- 265/65 R17 116HCena niedostępna
- 215/55 R18 95HCena od 692,24 zł
- 225/55 R18 102HCena od 722,38 zł
- 225/60 R18 104HCena od 739,00 zł
- 235/50 R18 101VCena od 794,85 zł
- 235/55 R18 104HCena od 785,00 zł
- 235/60 R18 107VCena od 758,43 zł
- 235/65 R18 110HCena od 770,26 zł
- 245/60 R18 105HCena niedostępna
- 255/55 R18 109VCena od 733,41 zł
- 255/60 R18 112HCena od 775,24 zł
- 265/60 R18 114HCena od 867,05 zł
- 225/55 R19 103VCena od 907,00 zł
- 235/50 R19 103VCena od 976,00 zł
- 235/50 R19 99VCena niedostępna
- 235/55 R19 105VCena od 893,21 zł
- 245/50 R19 105VCena od 898,97 zł
- 255/45 R19 104VCena od 1014,43 zł
- 255/50 R19 107VCena od 808,02 zł
- 255/55 R19 111VCena od 1063,06 zł
- 265/50 R19 110VCena od 791,10 zł
- 265/55 R19 109VCena od 1051,55 zł
- 275/55 R19 111VCena od 1129,90 zł
- 285/45 R19 111VCena od 1037,00 zł
- 235/45 R20 100VCena od 1157,73 zł
- 235/50 R20 104VCena od 1190,72 zł
- 235/55 R20 105HCena od 1416,00 zł
- 245/45 R20 103VCena od 1068,55 zł
- 245/50 R20 102VCena od 790,00 zł
- 255/40 R20 101VCena od 1260,16 zł
- 255/45 R20 105VCena od 1063,00 zł
- 255/50 R20 109VCena od 1129,00 zł
- 255/55 R20 110VCena od 1246,39 zł
- 265/45 R20 108VCena od 1221,03 zł
- 265/50 R20 111VCena od 1210,31 zł
- 275/40 R20 106VCena od 1197,96 zł
- 275/45 R20 110VCena od 1203,09 zł
- 275/50 R20 109HCena niedostępna
- 275/50 R20 113VCena niedostępna
- 275/60 R20 116HCena od 1177,70 zł
- 285/45 R20 112VCena od 1277,32 zł
- 315/35 R20 110VCena od 1518,00 zł
- 255/40 R21 102VCena od 1297,23 zł
- 265/40 R21 105VCena od 1312,37 zł
- 265/45 R21 108VCena od 1295,00 zł
- 275/40 R21 107VCena od 1257,34 zł
- 275/45 R21 110WCena od 1382,58 zł
- 275/50 R21 113WCena od 1479,38 zł
- 285/40 R21 109VCena od 1375,00 zł
- 295/35 R21 107VCena od 1301,23 zł
- 295/40 R21 111VCena od 1028,00 zł
- 315/40 R21 115WCena od 1415,93 zł
Test
Bezpieczeństwo
- Hamowanie na suchej nawierzchni
- 7.2 / 10
- Hamowanie na mokrej nawierzchni
- 6.2 / 10
- Przyczepność na mokrej nawierzchni
- 8.3 / 10
- Akwaplaning
- 6.3 / 10
Oszczędność
- Żywotność
- Brak oceny
- Oszczędność paliwa
- 7 / 10
Komfort
- Absorbowanie wstrząsów
- 7 / 10
- Przyczepność
- 9 / 10
- Hałas toczenia
- 6.6 / 10
Śnieg
- Hamowanie na śniegu
- 6.8 / 10
- Przyspieszanie na śniegu
- 5.9 / 10
Właściwości
- Marka
- Nokian
- Model
- WR SUV 4
- Homologowana
- N/A
- Rodzaj pojazdu
- 4x4
- Styl jazdy
- Sportowy
- Sezon
- Na zimę
- Kolcowane
- nie
- Do kolcowania
- nie
- 3PMSF
- tak
- Runflat
- nie
- Ekologiczne
- nie
- Asymetryczne
- nie
- Kierunkowe
- tak
- Z rantem ochronnym
- nie
- Seal
- nie
Opis produktu
Opony zimowe Nokian WR SUV 4 przeznaczone do szerokiej gamy SUV-ów oferują wysoki poziom bezpieczeństwa podczas jazdy na świeżym śniegu i błocie pośniegowym.
Bezpieczeństwo. Opony WR SUV 4 odznaczają się optymalną przyczepnością na mokrej nawierzchni oraz drogach pokrytych świeżym śniegiem lub błotem pośniegowym dzięki zastosowaniu innowacyjnej sieci zróżnicowanych lameli, bieżnika kierunkowego oraz mieszanki gumowej, która zachowuje elastyczność w niskich temperaturach. Jeszcze lepsza przyczepność na śniegu dzięki specjalnym elementom umieszczonym w prostych rowkach (technologia „Snow Claws”). Sprawne odprowadzanie wody i błota pośniegowego poprzez gładkie rowki bieżnika zapobiega poślizgom.
Prowadzenie. Środkowe żebro zapewnia dobre trzymanie się drogi podczas jazdy z większą prędkością. Jeszcze lepsza stabilność dzięki licznym lamelom na klockach w strefie barkowej. Głębsze rzeźbienia znacznie poprawiają zwrotność pojazdu.
Solidność. Boki z wytrzymałych włókien aramidowych charakteryzują się dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne.
NOKIAN WR SUV 4: PRZYGOTUJ SIĘ NA ZIMĘ!
Nokian prezentuje szczegółowe osiągi modelu WR SUV 4. Producent obiecuje, że te przeznaczone do SUV-ów zimówki zapewnią optymalną przyczepność w każdych warunkach.
Opona opracowana w najtrudniejszych warunkach zimowych
Następca modelu WR SUV 3, czyli Nokian WR SUV 4, stawia na koncepcję „przyczepności w każdych warunkach klimatycznych”. – Bez względu na to, czy jedziesz po autostradzie, w mieście, czy też po malowniczej trasie w Alpach, masz taką samą kontrolę nad autem, a jego zachowanie jest w pełni przewidywalne – wyjaśnia fiński producent. Opona zaliczyła tournée po ośrodkach testowych, by móc zaoferować wysoki poziom osiągów na każdej nawierzchni.
W słynnym „białym piekle” w Ivalo model WR SUV 4 został poddany najcięższym próbom na śniegu i lodzie. Z kolei osiągi na stopionym śniegu zweryfikowano nieco bliżej południowej granicy Finlandii. Następnie opona trafiła do Niemiec i Hiszpanii, gdzie zoptymalizowano jej parametry na suchej i mokrej drodze oraz w łagodniejszych warunkach klimatycznych.
Opona skuteczna na ośnieżonej, mokrej i suchej drodze
„Przyczepność w każdych warunkach klimatycznych”. To najlepsza definicja koncepcji WR SUV 4 i najnowszych technologii wykorzystanych w tym modelu. Mieszanka gumowa została zoptymalizowana, by zachowywać elastyczność i przyczepność nawet wtedy, gdy temperatura spadnie poniżej zera. Wysoka zawartość krzemionki zwiększa skuteczność opony na mokrej drodze dzięki szybkiemu reagowaniu na zmiany temperatury. Ta innowacja zwiększa też trwałość opony.
Firma Nokian opracowała nowy rysunek bieżnika kierunkowego WR SUV 4. Ułożenie lameli zostało zoptymalizowane komputerowo, dzięki czemu środkowa część opony zapewnia większą stabilność na każdej nawierzchni, szczególnie przy wysokich prędkościach.
Lamele pod klockami zewnętrznymi działają jako stabilizatory, a ich zygzakowate krawędzie mogą się otwierać i zamykać podczas przyspieszania i hamowania. Zdaniem firmy Nokian pozwalają one szybko odprowadzać wodę, zapewniając lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni i drogach pokrytych śnieżnym błotem. Inne, głębsze lamele, umieszczone na klockach barkowych w celu ich usztywnienia, umożliwiają bardziej precyzyjne prowadzenie i szybsze odpowiedzi na ruchy kierownicą. Rowki boczne zostały wygładzone, by zapewnić oponie bardziej nowoczesny wygląd, a jednocześnie sprawnie odprowadzać wodę, zapobiegając aquaplaningowi.
Pomiędzy barkami w strefie centralnej WR SUV 4 można dostrzec liczne „pazurki” na dnie bieżnika. Ta nowa technologia nazwana „Snow Claws”, czyli „śnieżne szpony”, zwiększa przyczepność na śniegu oraz stabilność przy wysokiej prędkości. Głębokie „pazury” umożliwiają lepsze trzymanie się drogi na roztopionym śniegu lub każdej innej miękkiej nawierzchni, takiej jak choćby błoto.
Podobnie, jak ma to miejsce w przypadku wielu opon do SUV-ów, firma Nokian wzmocniła boki WR SUV 4 aramidem, by chronić je przed przecięciem i innymi uszkodzeniami mechanicznymi. Kolejną cechą, która zwiększa trwałość ogumienia, jest łatwa możliwość weryfikacji zużycia dzięki wskaźnikom głębokości gumy w postaci symbolu płatka śniegu.
Co to jest rezulteo SCORE?
Podstawowe parametry użytkowe opon ocenia się w 3 kategoriach: oszczędność, komfort i bezpieczeństwo. Końcową ocenę (rezulteo SCORE) wylicza się przy użyciu stosownych współczynników. W przypadku opon zimowych, oprócz powyższych trzech kryteriów dodatkowo brane są pod uwagę oceny zachowania na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni. Współczynnik oblicza się w zależności od klasy opon: ekonomicznej, wysokowydajnej, sportowej.