1. Strona główna
  2. chevronMarki opon samochodowych
  3. chevronNokian
  4. chevronWR SUV 4
WR SUV 4
Nokian

Opony Nokian WR SUV 4

Zimowe
50
rezulteoSCORE
50
rezulteoSCORE
Premium
  • Solidne opony zimowe przeznaczone do SUV-ów i crossoverów.
  • Optymalna przyczepność na śniegu.
  • Stabilność kierunkowa i zwrotność.
Czytaj więcej

Wybierz rozmiar

Opis produktu

Opony zimowe Nokian WR SUV 4 przeznaczone do szerokiej gamy SUV-ów oferują wysoki poziom bezpieczeństwa podczas jazdy na świeżym śniegu i błocie pośniegowym.

Bezpieczeństwo. Opony WR SUV 4 odznaczają się optymalną przyczepnością na mokrej nawierzchni oraz drogach pokrytych świeżym śniegiem lub błotem pośniegowym dzięki zastosowaniu innowacyjnej sieci zróżnicowanych lameli, bieżnika kierunkowego oraz mieszanki gumowej, która zachowuje elastyczność w niskich temperaturach. Jeszcze lepsza przyczepność na śniegu dzięki specjalnym elementom umieszczonym w prostych rowkach (technologia „Snow Claws”). Sprawne odprowadzanie wody i błota pośniegowego poprzez gładkie rowki bieżnika zapobiega poślizgom.

Prowadzenie. Środkowe żebro zapewnia dobre trzymanie się drogi podczas jazdy z większą prędkością. Jeszcze lepsza stabilność dzięki licznym lamelom na klockach w strefie barkowej. Głębsze rzeźbienia znacznie poprawiają zwrotność pojazdu.

Solidność. Boki z wytrzymałych włókien aramidowych charakteryzują się dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne.

NOKIAN WR SUV 4: PRZYGOTUJ SIĘ NA ZIMĘ!

Nokian prezentuje szczegółowe osiągi modelu WR SUV 4. Producent obiecuje, że te przeznaczone do SUV-ów zimówki zapewnią optymalną przyczepność w każdych warunkach.

Opona opracowana w najtrudniejszych warunkach zimowych

Następca modelu WR SUV 3, czyli Nokian WR SUV 4, stawia na koncepcję „przyczepności w każdych warunkach klimatycznych”. – Bez względu na to, czy jedziesz po autostradzie, w mieście, czy też po malowniczej trasie w Alpach, masz taką samą kontrolę nad autem, a jego zachowanie jest w pełni przewidywalne – wyjaśnia fiński producent. Opona zaliczyła tournée po ośrodkach testowych, by móc zaoferować wysoki poziom osiągów na każdej nawierzchni.

W słynnym „białym piekle” w Ivalo model WR SUV 4 został poddany najcięższym próbom na śniegu i lodzie. Z kolei osiągi na stopionym śniegu zweryfikowano nieco bliżej południowej granicy Finlandii. Następnie opona trafiła do Niemiec i Hiszpanii, gdzie zoptymalizowano jej parametry na suchej i mokrej drodze oraz w łagodniejszych warunkach klimatycznych.

Opona skuteczna na ośnieżonej, mokrej i suchej drodze

„Przyczepność w każdych warunkach klimatycznych”. To najlepsza definicja koncepcji WR SUV 4 i najnowszych technologii wykorzystanych w tym modelu. Mieszanka gumowa została zoptymalizowana, by zachowywać elastyczność i przyczepność nawet wtedy, gdy temperatura spadnie poniżej zera. Wysoka zawartość krzemionki zwiększa skuteczność opony na mokrej drodze dzięki szybkiemu reagowaniu na zmiany temperatury. Ta innowacja zwiększa też trwałość opony.

Firma Nokian opracowała nowy rysunek bieżnika kierunkowego WR SUV 4. Ułożenie lameli zostało zoptymalizowane komputerowo, dzięki czemu środkowa część opony zapewnia większą stabilność na każdej nawierzchni, szczególnie przy wysokich prędkościach. 

Lamele pod klockami zewnętrznymi działają jako stabilizatory, a ich zygzakowate krawędzie mogą się otwierać i zamykać podczas przyspieszania i hamowania. Zdaniem firmy Nokian pozwalają one szybko odprowadzać wodę, zapewniając lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni i drogach pokrytych śnieżnym błotem. Inne, głębsze lamele, umieszczone na klockach barkowych w celu ich usztywnienia, umożliwiają bardziej precyzyjne prowadzenie i szybsze odpowiedzi na ruchy kierownicą. Rowki boczne zostały wygładzone, by zapewnić oponie bardziej nowoczesny wygląd, a jednocześnie sprawnie odprowadzać wodę, zapobiegając aquaplaningowi. 

Pomiędzy barkami w strefie centralnej WR SUV 4 można dostrzec liczne „pazurki” na dnie bieżnika. Ta nowa technologia nazwana „Snow Claws”, czyli „śnieżne szpony”, zwiększa przyczepność na śniegu oraz stabilność przy wysokiej prędkości. Głębokie „pazury” umożliwiają lepsze trzymanie się drogi na roztopionym śniegu lub każdej innej miękkiej nawierzchni, takiej jak choćby błoto.

Podobnie, jak ma to miejsce w przypadku wielu opon do SUV-ów, firma Nokian wzmocniła boki WR SUV 4 aramidem, by chronić je przed przecięciem i innymi uszkodzeniami mechanicznymi. Kolejną cechą, która zwiększa trwałość ogumienia, jest łatwa możliwość weryfikacji zużycia dzięki wskaźnikom głębokości gumy w postaci symbolu płatka śniegu.

Właściwości

Marka
Nokian
Model
WR SUV 4
Homologowana
N/A
Rodzaj pojazdu
4x4
Styl jazdy
Sportowy
Sezon
Na zimę
Kolcowane
nie
Do kolcowania
nie
3PMSF
tak
Runflat
nie
Ekologiczne
nie
Asymetryczne
nie
Kierunkowe
tak
Z rantem ochronnym
nie
Seal
nie

Test

Bezpieczeństwo

Hamowanie na suchej nawierzchni
6.3 / 10
Hamowanie na mokrej nawierzchni
6.2 / 10
Przyczepność na mokrej nawierzchni
7.4 / 10
Akwaplaning
8.2 / 10

Oszczędność

Brak oceny
Żywotność
Brak oceny
Oszczędność paliwa
7 / 10

Komfort

Absorbowanie wstrząsów
7 / 10
Przyczepność
9.4 / 10
Hałas toczenia
6.6 / 10

Śnieg

Hamowanie na śniegu
8.1 / 10
Przyspieszanie na śniegu
7.8 / 10
KrajeŹródłoDataNumer
  • DEAUTO BILD ALLRAD11/2018N/A

Co to jest rezulteo SCORE?

Podstawowe parametry użytkowe opon ocenia się w 3 kategoriach: oszczędność, komfort i bezpieczeństwo. Końcową ocenę (rezulteo SCORE) wylicza się przy użyciu stosownych współczynników. W przypadku opon zimowych, oprócz powyższych trzech kryteriów dodatkowo brane są pod uwagę oceny zachowania na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni. Współczynnik oblicza się w zależności od klasy opon: ekonomicznej, wysokowydajnej, sportowej.

Dowiedz się więcej

Kontynuując nawigację na stronie akceptujesz, że będziemy wykorzystywać pliki Cookies do udoskonalania doświadczeń użytkownika oraz statystyk. Więcej informacji na temat naszej polityki prywatności znajdziesz w regulaminie.