- AFTONBLADET10/2008N/A
- ZA RULEM10/2008N/A
- AUTOREVIEW200818
- TEKNIKENS VARLD200822
- AUTOCENTRE200842
- AFTONBLADET11/2009N/A
- TEKNIIKAN MAAILMA200917
- TEKNIKENS VARLD200922
- AUTOCENTRE200942
- AUTOCENTRE200943
- ZA RULEM10/2010N/A
- VI BILAGARE201013
- TEKNIIKAN MAAILMA201017
- AUTOREVIEW201018
- AUTOREVIEW201019
- TEKNIKENS VARLD201022
- AUTOCENTRE201042
- ZA RULEM09/2011N/A
- AFTONBLADET10/2011N/A
- VI BILAGARE11/2011N/A
- TEKNIIKAN MAAILMA201117
- AUTOREVIEW201120
- TEKNIKENS VARLD201120
- AUTOCENTRE201144
- AFTONBLADET10/2012N/A
- AUTOREVIEW10/2012N/A
- ZA RULEM10/2012N/A
- VI BILAGARE09/2012N/A
- TEKNIIKAN MAAILMA201217
- AUTOCENTRE201241
- AUTOREVIEW201321
Test
Bezpieczeństwo
- Hamowanie na suchej nawierzchni
- 8.2 / 10
- Hamowanie na mokrej nawierzchni
- 2 / 10
- Przyczepność na mokrej nawierzchni
- 7.3 / 10
- Akwaplaning
- 7 / 10
Oszczędność
- Żywotność
- Brak oceny
- Oszczędność paliwa
- 6.1 / 10
Komfort
- Absorbowanie wstrząsów
- 7.5 / 10
- Przyczepność
- 6.3 / 10
- Hałas toczenia
- 6.6 / 10
Śnieg
- Hamowanie na śniegu
- 8.8 / 10
- Przyspieszanie na śniegu
- 9.4 / 10
Lód
- Hamowanie na lodzie
- 7.8 / 10
- Przyspieszanie na lodzie
- 7.6 / 10
Właściwości
- Marka
- Nokian
- Model
- Hakkapeliitta R
- Homologowana
- N/A
- Rodzaj pojazdu
- Samochód osobowy
- Styl jazdy
- UHP
- Sezon
- Nordyckie
- Kolcowane
- nie
- Do kolcowania
- nie
- 3PMSF
- tak
- Runflat
- nie
- Ekologiczne
- nie
- Asymetryczne
- nie
- Kierunkowe
- tak
- Z rantem ochronnym
- nie
- Seal
- nie
Opis produktu
- Opona nordycka do jazdy w ekstremalnych warunkach pogodowych.
- Doskonała przyczepność na lodzie i śniegu.
- Dobra stabilność boczna.
Opona Nokian Hakkapeliitta R to opona bez kolców do szerokiej gamy samochodów osobowych, przystosowana do klimatu krajów Północy, pozwala stawić czoła ekstremalnym warunkom pogodowym.
Przyczepność. Opona Nokian Hakkapeliitta R oferuje doskonałą chwytność na mokrym lodzie i na śniegu dzięki zastosowaniu zasysających nacięć lamelkowych, które „osuszają” lód, umożliwiając bezpośredni kontakt opony z drogą.
Właściwości jezdne. Stabilność boczna uzyskana przez zastosowanie kanciastego barku.
Środowisko. Równomierne zużywanie się opony dzięki wielowarstwowej strukturze bieżnika. Niskie opory toczenia dzięki zastosowaniu nowej mieszanki.
Co to jest rezulteo SCORE?
Podstawowe parametry użytkowe opon ocenia się w 3 kategoriach: oszczędność, komfort i bezpieczeństwo. Końcową ocenę (rezulteo SCORE) wylicza się przy użyciu stosownych współczynników. W przypadku opon zimowych, oprócz powyższych trzech kryteriów dodatkowo brane są pod uwagę oceny zachowania na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni. Współczynnik oblicza się w zależności od klasy opon: ekonomicznej, wysokowydajnej, sportowej.