Model SportContact 6 to nowe sportowe ogumienie marki Continental, ale zapowiadające się już jako lider w swojej kategorii. Sławę przyniósł mu rekord ustanowiony przez Hondę Civic Type R na torze w Nürbugring, gdzie SportContact 6 był na wyposażeniu zwycięskiego pojazdu.

Przez Opublikowano dnia: 8 czerwca, 2021Kategorie: Testy i rankingi792 słowa4.2 minut na przeczytanie
Porsche w czasie testu opony Continental SportContact 6
Mieliśmy okazję przetestować na torze nową oponę Continental SportContact 6, która sprawiła nam miłą niespodziankę, jeśli chodzi o parametry © Continental

Nowa sportowa opona Continental zmienia nazwę, jak przystało na szóstą generację produktu. Z ContiSportContact zmienia się w SportContact. Prostsza nazwa nie oznacza bynajmniej uproszczenia zaawansowanego procesu technologicznego, który doprowadził do powstania tego wspaniałego produktu.

Od wielu lat gama sportowych opon tego niemieckiego producenta służy jako punkt odniesienia, czy to w przypadku modelu 5, czy też bardziej bezkompromisowego 5P. W konsekwencji na barkach modelu „SC6“spoczywała ogromna odpowiedzialność, jednak jego prezentacja świadczy o ogromnym potencjale. 
Opona trafiła na koła Hondy Civic Type R, samochodu z najpotężniejszym przednim napędem na świecie, osiągając najlepszy czas w swojej kategorii na torze w Nürburgring (7’50”63). Nic dziwnego zatem, że będzie stanowić seryjne wyposażenie tego auta. To wyczyn, który świadczy o jej niezaprzeczalnej skuteczności.

Nowa opona Continental SportContact 6
© Continental

Jeszcze bardziej sportowa!

Tak jak zapowiadał Continental: nowy model SportContact 6 jest jeszcze bardziej sportowyod swojego poprzednika i i przypomina bardziej model 5P.

Wyraźnie przeznaczona do samochodów o bardzo wysokich osiągach, takich jak Audi R8 lub Porsche 911, opona ta została stworzona, aby zaoferować nieopisane wrażenia z jazdy, nie rezygnując przy tym z bardzo wysokiego poziomu bezpieczeństwa. 

Zaawansowana technologicznie

Aby móc rozwijać się we wszystkich dziedzinach, nowa SC6 została nie tyle ulepszoną wersją swojej starszej siostry, co raczej zupełnie nowym produktem, w którym zastosowano wyjątkowo starannie dobrane rozwiązania technologiczne dotyczące różnych aspektów działania: 

  • Bieżnik został zoptymalizowany tak, aby poprawić przenoszenie sił, a co za tym idzie – efektywność i reaktywność opony. 
  • Mieszanka gumowa przystosowuje się do nawierzchni, tworząc efekt przyssawki.

W porównaniu do poprzedniego modelu, ten cieszy się znacznie wyższymi osiągami. W niektórych dziedzinach nawet o 14% przewyższa poprzednika.  

Obejrzyj film z oponą SportContact 6 w akcji:

https://youtu.be/CAlixkQjehE

Test na torze Bilster Berg…

Continental zdecydował się na wprowadzenie swojej nowej opony na tym niemieckim torze, zwanym „mini-Nürburgringiem“: o zróżnicowanych wysokościach, zmianach rytmu… Im więcej trudności, tym bardziej miarodajna próba.

… Na suchej drodze…

Ze swoim sześciocylindrowym silnikiem o mocy 340 koni, Cayman GTS był idealnym kandydatem do przetestowania i ocenienia opony SportContact 6. Jego idealnie zrównoważone podwozie jest świetnym wyznacznikiem jakości opon.

Już pierwsze chwile na szybkiej części toru pozwalają na pozytywną ocenę postępów w stosunku do ContiSportContact 5 w kwestii czysto sportowego charakteru opony. Opona natychmiast daje wrażenie doskonałej stabilności samochodu w momencie wchodzenia w nawet najciaśniejsze zakręty. Wyraźne zmiany kierunku i hamowania ukazują jej precyzyjny i reaktywny charakter. Doznania w czasie jazdy plasują się pomiędzy tymi odczuwanymi podczas jazdy na klasycznej oponie sportowej i tymi na semi-slicku.

Test opony SportContact 6 na zakrętach
© Continental

… I w czasie deszczu!

Pierwsze okrążenia na torze ujawniły charakter typowy dla opon przeznaczonych na suchy asfalt. Dlatego też, gdy Continental zapowiedział znakomity poziom osiągów na mokrej nawierzchni, byliśmy bardzo ciekawi i nie mogliśmy się doczekać możliwości sprawdzenia tych antagonistycznych właściwości opony. W związku tym gwałtowna ulewa, która spadła na tor, okazała się wspaniałą nowiną. 

Przyszedł czas na zmianę samochodu i zaatakowanie krętej części toru. Do tego zadania wytypowaliśmy trzy sportowe auta, wyposażone w napęd na wszystkie osie: Audi RS3 (340 koni), Mercedes Klasy A45 AMG (360 koni), Volkswagen Golf 7 R (300 koni). 

Pierwsze zakręty zostały wykonane z należytą ostrożnością ze względu na potężne strumienie wody spływające po asfalcie, co mogło grozić utratą przyczepności w takich warunkach. Mimo niesprzyjających warunków pogodowych, SportContact 6 wyszedł zwycięsko z tej próby w każdym z trzech testujących go samochodów. Imponujący wyczyn, nawet biorąc pod uwagę fakt, że należy do elity wśród opon.

Nowy model okazuje się bardzo stabilny przy wchodzeniu w zakręt przy dużych prędkościach, pozwala bardzo łatwo zmienić kierunek, a przy tym nie traci znacznie na przyczepności. Nawet na granicy poślizgu udowadnia dynamiczne  oraz przewidywalne zachowanie. 

Test opony Continental SportContact 6 na torze

© Continental

Podsumowując, model SportContact 6 dowiódł, że należy do najlepszych z najlepszych. Przeznaczony jest głównie dla kierowców szukających produktu o bardzo wysokich osiągach, który nie zaniedbuje przy tym kwestii bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy. 

Dostępne rozmiary: 

SportContact 6 jest obecnie dostępny w 41 rozmiarach od 19 do 23 cali. Inne rozmiary będą wprowadzane na rynek w nadchodzących miesiącach.

Obejrzyj inne zdjęcia z testu na torze: https://www.flickr.com/photos/rezulteo/sets/72157657676292449/player

Udostępnij ten artykuł, gdziekolwiek chcesz!

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

  • Przeczytaj artykuł
  • Przeczytaj artykuł
  • Przeczytaj artykuł
  • Przeczytaj artykuł