Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Najlepsze ogumienie sportowe 2019 wg Auto Bild – test opon letnich Ultra High Performance

W tegorocznym teście ogumienia letniego Auto Bild porównał 11 modeli opon sportowych o rozmiarze 245/45 R18. Próby na różnych typach nawierzchni ujawniły mocne i słabe strony poszczególnych opon.

Test opon sportowych 2019 magazynu Auto Bild

Niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Bild przetestował i porównał 11 modeli opon sportowych do felg o średnicy 18 cali. © Auto Bild

Opony do wyścigów na torach

Po oponach do samochodów osobowych i SUV-ów wreszcie pora na ogumienie sportowe. Auto Bild sprawdził najlepsze opony letnie Ultra High Performance o popularnym rozmiarze 245/45 R18. W tym roku specjaliści z niemieckiego magazynu porównali 11 modeli opon, z czego aż czterech debiutantów (Bridgestone, Goodyear, Nokian i Pirelli):

Te 11 sportowych modeli poddano typowym próbom na austriackim torze wyścigowym Wachauring.

Żadnych przykrych niespodzianek

Zazwyczaj w testach porównawczych kilka modeli wypada fatalnie w większości kategorii i zamyka stawkę z oceną niedostateczną. Tym razem jednak nic takiego nie miało miejsca. Nawet opony, które znalazły się na ostatnim miejscu rankingu, otrzymały ocenę dostateczną.

 Fulda Sport Control 2 odznaczają się bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny głównie za sprawą małego oporu toczenia. Ich niskie miejsce w rankingu wynika ze słabszej przyczepności i dłuższej drogi hamowania na mokrej nawierzchni.

Nieco lepiej na mokrej nawierzchni sprawują się Toyo Proxes Sport, docenione za odporność na zjawisko akwaplanacji oraz dobre trzymanie się drogi w różnych warunkach. Przystępna cena nie równoważy niestety wysokiego oporu toczenia. Wśród wad zaobserwowano również tendencję do znoszenia tyłu pojazdu na zakrętach oraz nieco dłuższą drogę hamowania na mokrej nawierzchni.

Toyo Proxes CF2

© Toyo

W kategorii budżetowej opony Maxxis Premitra 5 pozytywnie zaskoczyły wydajnością na suchej nawierzchni, krótką drogą hamowania i niskim oporem toczenia. Gorzej jednak wypadły w testach na mokrej nawierzchni z wyraźnie wolniejszą reakcją na manewry kierownicą, tendencją do znoszenia tyłu pojazdu i nieco dłuższą drogą hamowania.

Podobny wynik końcowy uzyskały o wiele droższe od tajwańskiego modelu opony Bridgestone Turanza T005 i to mimo wysokiej odporności na zjawisko akwaplanacji, stosunkowo krótkiej drogi hamowania na suchej nawierzchni i dobrej oceny za komfort jazdy.

Wysokie miejsce w rankingu zajęły niedawno wprowadzone na rynek opony Nokian Powerproof. Pozytywnie oceniono je za sterowność i bezpieczeństwo, krótką drogę hamowania na suchej nawierzchni oraz niskie zużycie paliwa. Za największe wady Auto Bild uznał słabą przyczepność na mokrej nawierzchni, tendencję do znoszenia tyłu pojazdu i nieco dłuższą drogę hamowania.

Hankook Ventus S1 evo2 K 117 flanc

Crédits photo © : Hankook

Hankook Ventus S1 evo2, które doczekały się już następcy z oznaczeniem evo3, zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa i optymalną zwrotność na suchej i mokrej jezdni. Odznaczają się również dość krótką drogą hamowania na suchej nawierzchni. Mimo nieco słabszych wyników w testach na mokrej drodze ostatecznie uzyskały w teście Auto Bild ocenę dobrą.

Pięć wzorcowych modeli

Opony Vredestein Ultrac Vorti zostały docenione przez Auto Bild za bardzo dobry stosunek jakości do ceny mimo dość dużego oporu toczenia. Pozytywnie oceniono też zwrotność oraz dynamikę i precyzyjne trzymanie się drogi. Dodatkowe atuty to wysoki komfort jazdy i krótka droga hamowania.

Podobną punktację w rankingu zyskały droższe Michelin Pilot Sport 4 o znakomitych osiągach sportowych. Ich doskonała przyczepność poprzeczna zapewnia optymalny poziom bezpieczeństwa w każdych warunkach pogodowych, nie ujmując jednocześnie nic ze sportowego charakteru jazdy. Opony te okazały się ponadto bezkonkurencyjne pod względem odporności na zjawisko akwaplanacji.

Bieżnik nowej opony Michelin Pilot Sport 4 SUV zaprezentowanej na targach motoryzacyjnych 2019 w Genewie

© Michelin

Continental PremiumContact 6 dobrze trzymają się drogi w każdych warunkach pogodowych i zapewniają optymalną zwrotność zarówno na suchej, jak i mokrej drodze. Wysoka precyzja kierowania na różnych typach nawierzchni oraz krótka droga hamowania rekompensują w opinii Auto Bild nieco wyższy hałas toczenia.

Nowe opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, wprowadzone na rynek pod koniec zeszłego roku, szturmem zdobyły w rankingu znakomite drugie miejsce. Zapewniają wyjątkowo precyzyjną i dynamiczną jazdę zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Są też dość odporne na zjawisko akwaplanacji i charakteryzują się krótką drogą hamowania na każdym podłożu. Jedynym ich mankamentem jest nieco zbyt wysoki opór toczenia.

Le nouveau pneu Ultra Haute Performance Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

La nouvelle génération de pneus UHP arrive avec le Eagle F1 Asymmetric 5. © Goodyear

Pierwsze miejsce w rankingu Auto Bild i zaszczytny tytuł najlepszych opon sportowych 2019 zdobyły Pirelli P Zero PZ4. Wśród najważniejszych zalet należy wymienić doskonałą zwrotność na suchej i mokrej nawierzchni. Na uwagę zasługuje też szybka i precyzyjna reakcja na manewry kierownicą. Wysoka odporność na zjawisko akwaplanacji oraz krótka droga hamowania na różnych rodzajach nawierzchni zapewniają optymalny poziom bezpieczeństwa.

Opony

Miejsce

Uwagi

Pirelli P Zero PZ4

1

Niekwestionowany zwycięzca

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

2

Wzorowa jazda, nieco wyższy opór toczenia

Continental PremiumContact 6

3

Wysoka precyzja i dobra sterowność na każdej nawierzchni, nieco za duży hałas

Michelin Pilot Sport 4

4=

Sportowa wydajność i bezpieczeństwo, najdroższy model w rankingu

Vredestein Ultrac Vorti

4=

Najlepszy stosunek jakości do ceny, nieco za wysoki opór toczenia

Hankook Ventus S1 evo2

6

Sterowność w każdych warunkach, nieco dłuższa droga hamowania na mokrej nawierzchni

Nokian Powerproof

7

Bezpieczeństwo na suchej jezdni, nieco dłuższa droga hamowania na mokrej nawierzchni

Bridgestone Turanza T005

8=

Dobrze radzą sobie na suchej nawierzchni, nieco słabiej na mokrej drodze

Maxxis Premitra 5

8=

Najtańszy model, wolniejsza reakcja na manewry kierownicą

Toyo Proxes Sport

8=

Dobra odporność na zjawisko akwaplanacji, wyraźne znoszenie tyłu pojazdu

Fulda Sport Control 2

11

Przystępna cena, nieco dłuższa droga hamowania na mokrej nawierzchni

CZYTAJ TAKŻE

Test rezulteo 2019 – niebezpieczne zużycie opon i zobowiązanie Michelin

Michelin zaprosił nas do Wiednia, gdzie mogliśmy docenić zaangażowanie firmy w produkcję ogumienia, które zachowuje pełnię właściwości użytkowych aż do ostatniego milimetra dopuszczalnej grubości bieżnika. W perspektywie nadchodzących zmian w przepisach francuski producent ogumienia postanowił wesprzeć władze w zdecydowanych działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa jazdy na zużytych oponach na mokrej nawierzchni.

rezulteo testuje opony Goodyear Eagle F1 Supersport

Rok 2019 zapowiada się naprawdę ciekawie na rynku ogumienia sportowego. Goodyear podkreśla swoją pozycję w tym dynamicznie rozwijającym się sektorze, wprowadzając trzy nowe modele Eagle F1 z serii Supersport.

Test ogumienia całorocznego do SUV-ów 2019 – najlepsze opony wielosezonowe wg magazynu Auto Bild

Specjaliści z magazynu Auto Bild przetestowali i porównali 7 modeli opon całorocznych w takich samych warunkach, w jakich sprawdzano ogumienie typowo letnie i zimowe. Do testów wybrano opony o rozmiarze 235/55 R19 przeznaczonym do SUV-ów.

Test opon letnich do aut kompaktowych 2019 – najlepsze ogumienie według ACE Lenkrad

Niemiecki magazyn motoryzacyjny ACE Lenkrad właśnie opublikował wyniki najnowszego testu opon letnich na 2019 rok. W tegorocznej edycji porównano 9 modeli opon o rozmiarze 205/55 R16.