Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Najlepsze opony sportowe 2019 – test magazynu Sport Auto przeprowadzony na Hondzie Civic Type R

Specjaliści z niemieckiego magazynu Sport Auto przetestowali na Hondzie Civic Type R osiem modeli opon ultra high performance o wymiarze 245/30 R20. To wyjątkowo mocne auto pozwoliło ujawnić wszystkie zalety i wady testowanego ogumienia.

Test opon UHP Sport Auto Honda Civic Type R

Sport Auto przetestował osiem modeli opon na Hondzie Civic Type R © Sport Auto

Nietypowy rozmiar

Moc 320 koni mechanicznych i moment obrotowy 400 Nm na przedniej osi. Te parametry jasno wskazują, że Honda Civic Type R to więcej niż zwyczajny kompakt. To dlatego niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Sport wybrał właśnie to auto do testowania opon sportowych o niecodziennym rozmiarze 245/30 R20:

Ponieważ model Goodyear Eagle F1 SuperSport nie był jeszcze dostępny w sprzedaży, zdecydowano się przetestować Asymmetric 2, mimo że swoją premierę miał już dobrych kilka lat temu. 

Chociaż na rynku dostępnych jest wiele modeli opon o tym rozmiarze z homologacją do Audi, Sport Auto zdecydowanie odradza ich zakup, tłumacząc to tym, że ogumienie dostosowane do specyfiki różnych modeli Audi może zachowywać się w sposób nieprzewidywalny w samochodach innych producentów.

Test opon UHP Sport Auto Honda Civic Type R mokra nawierzchnia

© Sport Auto

Sześć modeli zalecanych, ale z zastrzeżeniami

Mimo że prawie wszystkie opony przetestowane przez Sport Auto okazały się dosyć wydajne, to jednak w większości modeli stwierdzono drobne mankamenty. Dlatego niemiecki magazyn może je polecić tylko pod pewnymi warunkami.

Mimo wysokiej odporności na zjawisko akwaplanacji i znakomitego komfortu jazdy Toyo Proxes Sport znalazły się na ostatnim miejscu rankingu. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest najdłuższa droga hamowania – na suchej nawierzchni 3 metry więcej od lidera w kategorii, a na mokrej ponad 4 metry. Ponadto na suchej nawierzchni opony te nie za dobrze radziły sobie przy dużych prędkościach, a na mokrej miały spore problemy z precyzją jazdy (wyraźna tendencja do podsterowności).

Z kolei Falken Azenis FK510 nieźle sprawdziły się na mokrych drogach – drugie miejsce w teście hamowania i trzecie w teście jazdy, ale niestety wykazywały wyraźną tendencję do nadsterowności na takiej nawierzchni. W testach na suchej jezdni wypadły za to poniżej przeciętnej dla całej stawki, głównie za sprawą długiej drogi hamowania. 

Vredestein Ultrac Vorti R bardzo dobrze spisały się na suchej nawierzchni – trzecie miejsce w testach hamowania (tylko metr gorzej od zwycięskiego modelu) i drugie w testach jazdy. Sport Auto docenił zwłaszcza dynamikę, która pozytywnie wpływa na zrównoważenie parametrów. Niestety, na mokrej nawierzchni poradziły sobie znacznie gorzej zarówno w teście prędkości, jak i w próbie hamowania. 

Bridgestone Potenza S001 sprawiły przykrą niespodziankę najdłuższą drogą hamowania na mokrej nawierzchni (ponad 5,5 metra za liderem w kategorii). Zebrały też najmniej punktów za opór toczenia i generowany hałas. Nieco jednak nadrobiły te straty wydajnością jazdy, krótką drogą hamowania na suchej nawierzchni i ogólnym poczuciem bezpieczeństwa.

Hankook Ventus S1 evo 3 uzyskały dobrze zrównoważone wyniki, zwłaszcza w testach hamowania. Nie zdołały jednak przekonać kierowców ze Sport Auto w próbach jazdy, nawet mimo najniższego oporu toczenia spośród wszystkich testowanych modeli. Wśród największych wad wymieniono tendencję do nadsterowności i wolniejszą reakcję na manewry kierownicą na mokrej nawierzchni oraz niedostateczną przyczepność.

Nie pierwszej już młodości Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 rzutem na taśmę dostały się na podium rankingu. Z racji zaawansowanego wieku trochę im zabrakło do najlepszych w testach hamowania. Okazały się też nieco mniej reaktywne i precyzyjne na suchej nawierzchni, ale z powodzeniem odrobiły te straty w testach na torze wyścigowym. Uzyskały najlepszy czas w wyścigu na mokrej nawierzchni i zajęły 2. miejsce na suchym torze. Kierowcy ze Sport Auto przyznali im też najwięcej punktów za subiektywnie odczuwany komfort jazdy, który w pełni ujawnia się jednak dopiero po okresie docierania.

Test opon UHP Sport Auto Honda Civic Type R hamowanie

© Sport Auto

W czołówce bez niespodzianek

Michelin Pilot Sport 4S miały najkrótszą drogę hamowania na suchej jezdni. Kierowcy ze Sport Auto zwrócili również uwagę na znakomity komfort jazdy na takiej nawierzchni. Na mokrej drodze też nieźle wypadły w testach hamowania, ale niestety zabrakło im kilkudziesięciu centymetrów do lidera.

Tytuł najlepszego ogumienia ultra high performance 2019 w rankingu Sport Auto zdobyły Continental SportContact 6. Wyposażona w te opony testowa Honda Civic Type R miała najkrótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni. W tej samej konkurencji na suchej jezdni opony Goodyear uplasowały się na drugim miejscu (40 cm za zwycięskim modelem). Ponadto uzyskały najlepszy czas okrążenia w wyścigu na suchym torze i zdobyły sporo punktów za bardzo niski opór toczenia. W testach jazdy kierowcy ze Sport Auto docenili znakomitą precyzję, stabilność i dynamikę oraz niebywałą szybkość reakcji na manewry kierownicą w każdych warunkach. Wobec powyższych zalet trudno dziwić się, że Honda podjęła decyzję o fabrycznym wyposażeniu swojego auta w to właśnie ogumienie.

Test opon UHP Sport Auto Honda Civic Type R Continental

(©) Sport Auto

Opony

Miejsce

Uwagi

Continental SportContact 6

1

Idealne opony do Hondy Civic Type R

Michelin Pilot Sport 4S

2

Najkrótsza droga hamowania na suchej nawierzchni, średni komfort

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

3

Dobre czasy w wyścigach, słabsze hamowanie

Hankook Ventus S1 evo 3

4

Zrównoważone wyniki w testach hamowania, słabsze wyniki na mokrym torze

Bridgestone Potenza S001

5

Poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy, długa droga hamowania na mokrej nawierzchni

Vredestein Ultrac Vorti R

6

Krótka droga hamowania na suchej nawierzchni, słabsza wydajność na mokrej jezdni

Falken Azenis FK510

7

Dobre na suchej nawierzchni, wolna reakcja na manewry kierownicą

Toyo Proxes Sport

8

Dobra odporność na zjawisko akwaplanacji, długa droga hamowania

CZYTAJ TAKŻE

Test ogumienia całorocznego do SUV-ów 2019 – najlepsze opony wielosezonowe wg magazynu Auto Bild

Specjaliści z magazynu Auto Bild przetestowali i porównali 7 modeli opon całorocznych w takich samych warunkach, w jakich sprawdzano ogumienie typowo letnie i zimowe. Do testów wybrano opony o rozmiarze 235/55 R19 przeznaczonym do SUV-ów.

Test opon letnich do aut kompaktowych 2019 – najlepsze ogumienie według ACE Lenkrad

Niemiecki magazyn motoryzacyjny ACE Lenkrad właśnie opublikował wyniki najnowszego testu opon letnich na 2019 rok. W tegorocznej edycji porównano 9 modeli opon o rozmiarze 205/55 R16.

rezulteo testuje opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Goodyear szykuje prawdziwą rewolucję na rynku ogumienia sportowego, wprowadzając do sprzedaży cztery nowe modele opon. Największą popularnością będzie cieszył się zapewne Asymmetric 5, któremu już dziś wróżymy świetlaną karierę.

Ranking opon letnich 2019 do aut kompaktowych opublikowany na łamach Gute Fahrt

Niemiecki magazyn motoryzacyjny Gute Fahrt przetestował 10 modeli opon letnich o rozmiarze 225/40 R18 oraz 2 modele do felg o średnicy 17 i 19 cali.