Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Test opon zimowych UHP 2018/2019: 10 modeli pod lupą magazynu Auto Bild

Magazyn Auto Bild przetestował i porównał 10 opon zimowych UHP w rozmiarze 245/45 R18 z przeznaczeniem do samochodów sportowych o wysokich osiągach.

10 opon zimowych Ultra High Performance w zestawieniu magazynu Auto Bild

Auto Bild porównuje 10 opon zimowych UHP. © Auto Bild

Zestawienie 10 opon zimowych UHP

W części „Ultra High Performance” swego testu opon zimowych magazyn AutoBild porównał 10 opon w rozmiarze 245/45 R18, używając do tego celu BMW M5. Trzy opony uznano za „znakomite”, a jedna nie zrobiła dobrego wrażenia i otrzymała adnotację „niepolecana”:

  • Bridgestone Blizzak LM001
  • Continental WinterContact TS 850 P
  • Dunlop Winter Sport 5
  • Falken Eurowinter HS01
  • Goodyear UltraGrip Performance Gen-1
  • Kleber Krisalp HP 3
  • Nexen Winguard Sport 2
  • Pirelli Winter Sottozero 3
  • Sunny Snowmaster SN 3830
  • Vredestein Wintrac Pro

W przypadku samochodów o dużej mocy tanie opony nie zdają egzaminu

AutoBild ma zwyczaj włączania do swoich testów wybranej opony klasy ekonomicznej. O ile jednak opony do aut typu SUV wypadły bardzo przekonująco w tym eksperymencie, to w przypadku opon UHP sytuacja wyglądała zupełnie inaczej. Jeśli przyjrzeć się cenom, Sunny Snowmaster SN 3830 kosztuje 360 EUR za komplet 4 opon. To prawie dwa razy mniej niż uczestniczące w tym teście opony klasy premium. Taka oszczędność kusi, ale czy gra jest warta świeczki? Nie dla magazynu AutoBild, który odnotowuje poważne braki u tej opony. Choć udaje jej się uzyskać zadowalające wyniki na suchej nawierzchni i na śniegu, nie zapewnia należytego bezpieczeństwa na mokrym podłożu. Zajęła ostatnie miejsce w teście aquaplaningu, jak również w teście jazdy po mokrej drodze. Na tego typu nawierzchni potrzebuje do zatrzymania o prawie 11 m więcej niż opona poprzedzająca ją w zestawieniu. Właśnie dlatego to jedyny model, który otrzymał adnotację „niepolecana” od niemieckiego magazynu.

Dobre osiągi pozostałych opon w każdych warunkach

Na ogół Auto Bild doradza stosowanie opon całorocznych jako alternatywy. Jednak zdaniem magazynu w przypadku samochodów o dużej mocy lepiej o tym zapomnieć. W tym dość dużym rozmiarze kierowcy ocenili je jako słabe i pozbawione dobrej dynamiki podczas jazdy. Zupełnie inaczej jest w przypadku opon zimowych. Nawet modele, które nie plasują się na szczycie zestawienia, zapewniają interesujące możliwości i optymalne bezpieczeństwo w trudnych warunkach zimowych.

Opona Nexen Winguard Sport 2 okazała się zwrotna i wyważona zarówno na suchych, jak i zaśnieżonych drogach. Na śniegu jej droga hamowania należy do najkrótszych, osiąga również dobre wyniki w testach jazdy na suchej nawierzchni. Nie licząc modelu Sunny, jest to także najtańsza opona (445 EUR za 4 sztuki). Jednak pozostaje trochę w tyle za rywalkami zwłaszcza w zakresie odporności na aquaplaning.

Opona Falken Eurowinter HS01 jest nieco hałaśliwa i ma wysoki opór toczenia, niemniej jednak magazyn AutoBild uznał ją za wyważoną pod względem parametrów. Poza wyżej wymienionymi niedociągnięciami ta niedroga opona ma bardzo dobre osiągi. Uzyskuje dość krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni, na śniegu, a szczególnie na suchym podłożu. Magazyn szczególnie wysoko ocenił jej zwrotność.

Pirelli Winter Sottozero 3 to opona, która najskuteczniej hamuje na suchej nawierzchni. Jest również bardzo efektywna podczas jazdy na tego typu podłożu, prezentując sportowe i dynamiczne zachowanie. Oferuje najniższy w zestawieniu opór toczenia, ale jest też najdroższa. Na mokrej nawierzchni jest nieco mniej skuteczna, jednak zapewnia zadowalające osiągi w zakresie bezpieczeństwa.

Model Bridgestone Blizzak LM001, mimo dość długiej drogi hamowania na suchej nawierzchni, na której osiąga najsłabsze rezultaty z całego zestawienia, został uznany przez AutoBild za oponę o wyważonych osiągach. Dynamicznie zachowuje się na śniegu i na mokrej nawierzchni, zapewniając przy tym bezpieczeństwo, zwłaszcza w zakresie zapobiegania aquaplaningowi.

Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 to opona klasy premium, która zdaniem magazynu AutoBild oferuje optymalne osiągi na mokrej oraz zaśnieżonej nawierzchni. Dobrze trzyma się drogi, jest dynamiczna i osiąga krótkie drogi hamowania, co uzasadnia jej dość wysoką cenę. Posiada kilka słabych punktów widocznych szczególnie na mokrej drodze, na której ma umiarkowaną przyczepność i reaguje z opóźnieniem.

Dunlop Winter Sport 5 to najlepsza opona spośród modeli testowanych na śniegu. Ma najkrótszą drogę hamowania, jest również bardzo skuteczna podczas jazdy po tej nawierzchni. Jest ekonomiczna dzięki niskiemu oporowi toczenia, natomiast w zakresie osiągów na mokrej drodze nie wyróżnia się spośród innych. Trochę rozczarowuje w testach odporności na aquaplaning, za to precyzyjnie i szybko reaguje na manewry kierowcy.

Auto Bild testuje opony zimowe UHP na śniegu

© Auto Bild

Lekkie zaskoczenie na podium

Opona Kleber Krisalp HP3 najlepiej sprawuje się na śniegu, plasując się tuż za modelem marki Dunlop, i wyróżnia się zwłaszcza podczas jazdy po tej nawierzchni. Jest precyzyjna i zwrotna, a ponadto przewyższa rywalki swoimi osiągami w zakresie bezpieczeństwa, szczególnie w odniesieniu do odporności na aquaplaning. Została oceniona przez AutoBild jako „znakomita”.

 

Równie doskonała co ogumienie marki Kleber, opona Continental WinterContact TS 850P pokazuje cały swój potencjał dzięki wyważonym osiągom w warunkach zimowych. Jest to model, który ma najkrótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni, a na suchym i zaśnieżonym podłożu plasuje się blisko czołówki. Magazyn AutoBild uznał go za „znakomity”, ubolewając tylko nieco nad jego dość wysoką ceną.

 

Niespodziewanym laureatem tego zestawienia została opona Vredestein Wintrac Pro, która ma wszystkie niezbędne zalety opony zimowej UHP przeznaczonej do samochodów o dużej mocy silnika. Model ten, oceniony przez AutoBild jako „znakomity”, najlepiej radzi sobie podczas jazdy zarówno po mokrej, jak i zaśnieżonej nawierzchni. Na suchej drodze również nie pozostaje w tyle, figurując wśród 3 najlepszych opon w każdym teście. Krótko mówiąc, zwycięzcą edycji 2018 testu ogumienia zimowego UHP magazynu AutoBild została bardzo dopracowana, wyważona, komfortowa i zwrotna opona.

Opona

Klasyfikacja

Vredestein Wintrac Pro

1

Continental WinterContact TS 850P

2

Kleber Krisalp HP3

2

Dunlop Winter Sport 5

4

Goodyear UltraGrip Performance Gen-1

5

Bridgestone Blizzak LM001

6

Pirelli Winter Sottozero 3

6

Falken Eurowinter HS01

8

Nexen Winguard Sport 3

9

Sunny Snowmaster SN 3830

10

CZYTAJ TAKŻE

Test rezulteo 2019 – niebezpieczne zużycie opon i zobowiązanie Michelin

Michelin zaprosił nas do Wiednia, gdzie mogliśmy docenić zaangażowanie firmy w produkcję ogumienia, które zachowuje pełnię właściwości użytkowych aż do ostatniego milimetra dopuszczalnej grubości bieżnika. W perspektywie nadchodzących zmian w przepisach francuski producent ogumienia postanowił wesprzeć władze w zdecydowanych działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa jazdy na zużytych oponach na mokrej nawierzchni.

rezulteo testuje opony Goodyear Eagle F1 Supersport

Rok 2019 zapowiada się naprawdę ciekawie na rynku ogumienia sportowego. Goodyear podkreśla swoją pozycję w tym dynamicznie rozwijającym się sektorze, wprowadzając trzy nowe modele Eagle F1 z serii Supersport.

Test ogumienia całorocznego do SUV-ów 2019 – najlepsze opony wielosezonowe wg magazynu Auto Bild

Specjaliści z magazynu Auto Bild przetestowali i porównali 7 modeli opon całorocznych w takich samych warunkach, w jakich sprawdzano ogumienie typowo letnie i zimowe. Do testów wybrano opony o rozmiarze 235/55 R19 przeznaczonym do SUV-ów.

Test opon letnich do aut kompaktowych 2019 – najlepsze ogumienie według ACE Lenkrad

Niemiecki magazyn motoryzacyjny ACE Lenkrad właśnie opublikował wyniki najnowszego testu opon letnich na 2019 rok. W tegorocznej edycji porównano 9 modeli opon o rozmiarze 205/55 R16.