Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Opony zimowe do SUV-ów i samochodów 4x4 – Auto Bild porównuje 10 najlepszych modeli 2018

Magazyn Auto Bild przetestował 10 modeli opon zimowych w popularnym rozmiarze 235/60 R18 do SUV-ów i samochodów z napędem 4x4, a następnie umieścił je w zestawieniu porównawczym.

AutoBild opony zimowe_SUV 2018

 ©Auto Bild

Znane marki i „gościnny występ” opony z niższej półki cenowej

Do nowego testu opon zimowych do SUV-ów magazyn Auto Bild wybrał popularny wśród kierowców SUV-ów i aut 4x4 rozmiar 235/60 R18, a testerem wybranych modeli zostało Audi Q5. Wybór sprawdzanych opon mógł wydawać się nieco zbyt klasyczny, dlatego niemiecki magazyn zaprosił do zestawienia mniej znaną markę: Achilles. Indonezyjski producent oferuje opony z dolnego segmentu cenowego, ale – jak się szybko okazało – Achilles zaskoczył testerów magazynu Auto Bild swoimi osiągami. Oto lista testowanych opon zimowych do SUV-ów:

AutoBild opony zimowe SUV 2018 na śniegu

© Auto Bild

Opona letnia na śniegu? Nie ma mowy!

Obok 10 opon zimowych magazyn Auto Bild chciał także przetestować oponę letnią (niedopuszczoną przez niemieckie przepisy do użytku w warunkach zimowych). Może i udało jej się sprostać warunkom stwarzanym przez mokrą i suchą nawierzchnię, ale na śniegu okazała się kompletnym fiaskiem. Najgorsza opona zimowa z prędkości 50 km/h do wyhamowania potrzebowała 31,2 metra, tymczasem opona letnia, aby się zatrzymać, potrzebowała aż 81,7 metra.

Nawet najgorsza opona zimowa utrzymuje poprawny poziom osiągów

Mimo że opona Toyo Snowprox S954 SUV okazała się najgorsza w zestawieniu, to nadal, zdaniem magazynu Auto Bild, oferuje bardzo poprawne osiągi. Jest bardzo stabilna podczas jazdy i urzeka zwłaszcza niską ceną. Droga hamowania na mokrej drodze jest nieco dłuższa, ale do zaakceptowania. Na śniegu jest jednak trochę mniej wydajna niż inne opony ze względu na opóźnioną reakcję na zmianę kierunku jazdy i ograniczone prowadzenie boczne.

Mimo niskiej ceny, model Firestone Destination Winter dobrze sprawdził się we wszystkich warunkach zimowych. Jednak zdaniem magazynu Auto Bild uzyskał trochę za długą drogę hamowania i wykazał tendencję do podsterowności. Jest także mało komfortowy podczas jazdy.

Model Achilles W101 X to niespodziewany gość w zestawieniu magazynu Auto Bild. Mimo że testerzy nie pokładali w tej indonezyjskiej oponie zbyt dużych nadziei, zostali mile zaskoczeni jej osiągami w warunkach zimowych. Kosztuje nieco ponad połowę ceny opony Michelin – Auto Bild kupił komplet za 350 euro w porównaniu z 675 euro za model Latitude Alpin 2 – a mimo to może stanąć do rywalizacji z konkurencyjnymi modelami. Choć czasem wykazuje nieco powolną reakcję i nieznaczną podsterowność na mokrej drodze, nigdy nie sprawiła problemów kierowcom Auto Bild. Na kwestię ceny należy spojrzeć z szerszej perspektywy, ponieważ model ma najwyższy opór toczenia, co długoterminowo wpłynie na wyższe zużycie paliwa.

Opona Michelin Latitude Alpin 2, co zaskakujące, ma bardzo wysoki opór toczenia, porównywalny z indonezyjskim modelem Achilles, mimo wysokiej ceny podstawowej. Droga hamowania na suchej nawierzchni została uznana za nieco zbyt długą, jednak model nadrabia zaległości na innych rodzajach nawierzchni. Opona jest stabilna i niezawodna, wykazała się też bardzo dobrą reaktywnością na śniegu i mokrej drodze.

Model Nokian WR SUV 4 dzięki doskonałym osiągom podczas jazdy i hamowania na zaśnieżonej i oblodzonej drodze został ochrzczony przez magazyn Auto Bild „specjalistą do zadań zimowych”. Dość wysoką cenę modelu równoważy bardzo niski opór toczenia. Jest to jednak opona najmniej reaktywna na suchej i – w trochę mniejszym stopniu – mokrej drodze. Model zapewnia bardzo skuteczną ochronę przed aquaplaningiem.

Sportowa, jak sama nazwa wskazuje, opona Dunlop Winter Sport 5 SUV okazała się bardzo sterowna na mokrej drodze. Krótka droga hamowania i wysoka odporność na aquaplaning sprawiają, że jest to bardzo bezpieczny model. Jednak trochę słabiej sprawdza się na śniegu i jest też dość drogi.

Opona Fulda Krystall Control SUV ma wiele zalet, zwłaszcza pod względem niewysokiej ceny. Jej niezwykle skuteczny w warunkach zimowych bieżnik oferuje bardzo zrównoważone osiągi. Dobrą trakcję na śniegu równoważą małe spadki efektywności pod względem sterowności na tej nawierzchni. Model skutecznie zwalcza ryzyko aquaplaningu i uzyskuje krótką drogę hamowania na suchej i mokrej nawierzchni.

Opona Continental WinterContact TS 850 P SUV wykazała się bardzo przekonującymi osiągami na zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni, uzyskując najkrótszą w teście drogę hamowania. Model o dynamicznych i sportowych osiągach na mokrych nawierzchniach, gdzie również uzyskuje najkrótszą drogę hamowania, ma jeden z najniższych oporów toczenia w zestawieniu. Jednak brakuje mu nieco regularności na suchej drodze, by móc starać się o wyższe miejsce w klasyfikacji.

AutoBild opony zimowe SUV 2018 na mokrej nawierzchni

© Auto Bild

Pierwsze miejsce ex aequo

W rankingu przygotowanym przez magazyn Auto Bild pierwsze miejsce na podium zajęły ex aequo modele Pirelli Scorpion Winter i Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1. Opona Pirelli wykazała się bardzo zrównoważonymi osiągami i uzyskała najlepszy wynik w jeździe po mokrej drodze oraz drugi najlepszy rezultat na suchej drodze, gdzie zarejestrowała także najkrótszą drogę hamowania. Mimo, że zakup tego modelu wiąże się ze sporym wydatkiem, inwestycja z pewnością zwróci się dzięki najniższemu spośród testowanych opon oporowi toczenia. Magazyn Auto Bild podkreśla precyzję jazdy i dynamiczny charakter opony.

W przypadku opony Goodyear magazyn Auto Bild zwrócił uwagę jedynie na dość wysoki hałas toczenia. Jeśli chodzi o pozostałe aspekty, opona wykazuje doskonałe osiągi pod względem stabilności toru jazdy we wszystkich warunkach i bezpośrednią reakcję na zmiany kierunku jazdy. Mimo jednej z trzech najkrótszych dróg hamowania na mokrej, suchej i zaśnieżonej nawierzchni, jest to jedna z najtańszych propozycji w tym zestawieniu. 

Model opony

Klasyfikacja

Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1

1

Pirelli Scorpion Winter

1

Continental WinterContact TS 850P SUV

3

Fulda Krystall Control SUV

3

Dunlop Winter Sport 5 SUV

5

Nokian WR SUV 4

5

Michelin Latitude Alpin LA2

7

Achille W 101 X

8

Firestone Destination Winter

8

Toyo Snowprox S954 SUV

10

CZYTAJ TAKŻE

Opony zimowe kontra opony całoroczne – Test 2018: ACE Lenkrad porównuje 12 modeli

Magazyn Auto Club Europe, ACE Lenkrad porównał 9 modeli opon zimowych i 3 modele opon całorocznych w rozmiarze 185/65 R15.

Test opon całorocznych 2018: magazyn „Auto motor und sport” porównał 7 modeli opon w rozmiarze 225/45 R17

Niemiecki magazyn „Auto motor und sport” przeprowadził test porównawczy 7 różnych modeli opon całorocznych w rozmiarze 225/45 R17. W teście porównano także opony zimowe i letnie.

Uczestniczyliśmy w prezentacji nowej letniej opony Nokian Wetproof

Firma Nokian zamierza wyjść poza swoją dotychczasową specjalizację skupiającą się na ogumieniu zimowym i nordyckim. Dowodzi tego wprowadzenie na rynek modelu Wetproof opisywanego jako prawdziwa opona przeciwdeszczowa. Byliśmy na prezentacji tej nowości na portugalskim torze w Portimao.

Test opon całorocznych 2018: AutoBild porównuje 27 produktów w rozmiarze 195/65 R15

W związku ze zbliżającą się zimą niemiecki magazyn motoryzacyjny AutoBild opublikował nowe zestawienie opon całorocznych na rok 2018. Najpierw magazyn poddał testowi hamowania 27 opon w rozmiarze 195/65 R15, a następnie porównał 10 najlepszych.