Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Błędy, jakich należy się wystrzegać przy montażu opon runflat

Myślisz o wyposażeniu swojego auta w opony typu runflat? Warto to rozważyć z uwagi na ich liczne zalety: możliwość dalszej jazdy po przebiciu opony (do 80 km przy maksymalnej prędkości 80 km/h), brak konieczności wymiany koła w niewygodnych lub niebezpiecznych warunkach itd. Pamiętaj jednak, że ze względów technicznych opony takie wymagają montażu w specjalistycznym warsztacie. Dowiedz się więcej na temat specyfiki i montażu opon runflat.
gdzie-i-jak-montować-opony-runflat

© fr.fotolia.com

Co należy wiedzieć o montażu opon runflat?

Aby zamontować opony runflat w swoim aucie, musisz zgłosić się do specjalistycznego warsztatu z uwagi na specyficzną konstrukcję tego rodzaju ogumienia. Większość opon typu runflat ma wzmocnione boki, które zapobiegają odkształceniom w razie utraty ciśnienia i pozwalają na dalszą jazdę. To właśnie ze względu na większą sztywność ścian bocznych opony takie trzeba montować przy użyciu specjalistycznego sprzętu.

Ponadto opony runflat należy podłączyć do systemu TPMS samochodu. System ten ostrzega o utracie ciśnienia w kołach, ponieważ w przypadku opon ze wzmocnionymi bokami kierowca może nawet nie zorientować się, że złapał gumę. Dlatego podczas montażu mechanik musi zachować szczególną ostrożność, aby nie uszkodzić czujników ciśnienia znajdujących się wewnątrz opony. Po zakończeniu montażu będzie musiał jeszcze skontrolować poprawność działania systemu TPMS.

Na co jeszcze należy zwrócić uwagę:

  • Niektóre opony runflat są przeznaczone do montażu tylko w konkretnych modelach pojazdów (BMW, Mercedes, Mini itd.). Inne można zamontować w dowolnym samochodzie wyposażonym w system TPMS (np. Bridgestone Driveguard).
  • Niektóre elektroniczne układy wspomagania (ESP, ABS itp.) są specjalnie dostosowane do współpracy z tego rodzaju ogumieniem.
  • Opony runflat montuje się w komplecie po 4 sztuki. Zgodnie z przepisami można wprawdzie zamontować różne opony na przedniej i tylnej osi, ale nie jest to zalecane. W takim przypadku mechanik musi sprawdzić, czy system TPMS działa poprawnie w tej konfiguracji.

Po zapoznaniu się z powyższymi informacjami na pewno nie masz już cienia wątpliwości, że montaż opon typu runflat to zadanie dla specjalistów!

Gdzie zamontować opony typu runflat?

W celu montażu lub demontażu należy udać się do warsztatu, który dysponuje nowoczesnym wyposażeniem przystosowanym do technologii runflat oraz aparaturą do kontroli systemów TPMS. Niektórzy producenci ogumienia, m.in. Michelin czy Continental, oferują swoim partnerom specjalne szkolenia w tym zakresie oraz certyfikaty potwierdzające odpowiednie kwalifikacje. Np. opony runflat SSR firmy Continental można kupić i zamontować wyłącznie w punktach, których personel został odpowiednio przeszkolony i otrzymał certyfikat producenta.

Znajdź warsztat montażowy

Czy ta informacja była pomocna?

Więcej na ten temat

Podobne tematy