Model Dunlop Sport Maxx RT jest uważany za punkt odniesienia w zastosowaniach sportowych. Po 4 latach dobrej i lojalnej służby zastąpi go jednak opona RT2, która kontynuuje najlepsze tradycje swego poprzednika.
Różnica w przeznaczeniu opon marek Goodyear oraz Dunlop nigdy nie była tak wyraźna, jak w przypadku dwóch nowych modeli UHP (ultra high performance): Dunlop Sport Maxx RT2 oraz Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3.
Opony te są dla siebie nawzajem bezpośrednią konkurencją w tym segmencie, a jednocześnie są przeznaczone dla różnych grup odbiorców. Goodyear stawia na wysokie osiągi i bezpieczeństwo, podczas gdy Dunlop zdecydowanie koncentruje się na przyjemności z jazdy.
Opona drogowa czy semi-slick?
Pamiętamy oczywiście, że Sport Maxx RT2 jest klasyczną oponą drogową, co implikuje wszechstronność, jednak podobnie jak w przypadku Michelin Pilot Supersport czy Continental SportContact 6, oferuje ona również bardziej sportowe zacięcie niż tradycyjna opona UHP.
Model ten w oczywisty sposób jest przeznaczony do sportowego użytkowania drogowego i okazjonalnej jazdy wyczynowej na torze, nie godzi się jednak na żadne kompromisy w zakresie żywotności (ponad 35% wyższej niż w przypadku RT) oraz bezpieczeństwa, zwłaszcza w zakresie hamowania na mokrej drodze. Test przeprowadzony przez TüV SUD wykazał znakomite osiągi pod tymi względami.
Test na torze w Mireval
RT2 skupia w sobie całą wiedzę technologiczną i doświadczenie marki Dunlop w zakresie wyścigów samochodowych. To opona z charakterem, która dysponuje wszystkim co trzeba, by osiągnąć cele zamierzone przez producenta. A pierwszym z nich jest przyjemność z jazdy.
W myśl tych wytycznych zostały opracowane zarówno karkas (wyjątkowo wytrzymały), bieżnik (ze wzmocnionymi barkami) czy też mieszkanka gumowa najnowszej generacji.
Dunlop udostępnił nam tor umożliwiający rozwijanie znacznych prędkości w swoim centrum badawczym, dzięki czemu mogliśmy osobiście przekonać się o zaletach nowej opony. Tor jest bardzo techniczny, o znacznych różnicach nachylenia, składa się z zarówno z wolnych odcinków jak i ciasnych zakrętów. Opony trafiły na koła Mercedesa Cla 45 AMG Shooting Break o mocy 381 KM. To potężne i dość ciężkie auto (ponad 1600 kg) jak na jazdę torową. Mknąc po torze, skupialiśmy uwagę przede wszystkim na aspekty związane z zastosowaniami wyczynowymi, takie jak precyzja prowadzenia, wytrzymałość czy czucie drogi.
Już od pierwszych obrotów kół, opony RT2 przyjemnie zaskakują szybkością reakcji, bez nerwowości właściwej dla semi-slicków, błyskawicznie odpowiadając na ruchy kierownicą.
Kąty wchodzenia w zakręt są wyważone, a czucie drogi nie zostawia żadnego miejsca na bezwład. Nawet maksymalnie eksploatowana opona nie zakłóca działania urządzeń elektronicznych i umożliwia sprawne wykorzystywanie mocy. Przyjemność z jazdy jest bezdyskusyjna, umożliwia ściganie się z czasem bez martwienia się o nadsterowność czy podsterowność przy pokonywaniu kolejnych okrążeń.
Zauważyliśmy jedynie poziom hałasu wykraczający poza średnią w przypadku intensywnego użytkowania.
Warto wspomnieć, że do wyłącznego zastosowania na torze lepszym wyborem będzie bardziej wyspecjalizowane ogumienie, takie jak Dunlop Sport Maxx Race.
W jakich rozmiarach?
Dunlop Sport Maxx RT2 są obecnie dostępne w 48 rozmiarach od 17 do 21 cali.