Rezulteo
Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

Nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Producenci ogumienia próbują zaistnieć na zawodach e-sportowych

Zdążyliśmy się już przyzwyczaić, że wielu producentów ogumienia regularnie pojawia się ze swoimi markami na rozmaitych zawodach motorowych, a obecność tę regulują poważnie negocjowane umowy – niekiedy również na wyłączność. Tymczasem w wirtualnym świecie wyłaniają się nowe możliwości współpracy. Wraz z profesjonalizacją graczy, a także za sprawą odwołania licznych tradycyjnych imprez w 2020 roku coraz więcej producentów opon próbuje zaistnieć na wirtualnych torach wyścigowych.

Producenci opon przenoszą swoje doświadczenie na wirtualne tory wyścigowe i symulatory jazdy

© AdobeStock / Sergey Ryzhov

Rosnąca popularność zawodów e-sportowych

24 Heures du Mans, Formuła 1, Formuła E, Nascar, MotoGP, WTCR, DTM to najbardziej znane międzynarodowe imprezy z niemal stuletnią historią, których tegoroczne edycje zostały odwołane lub stanęły pod znakiem zapytania z powodu epidemii. Rozegrano jednak wirtualne konkurencje i to za jak najbardziej rzeczywiste stawki. Wraz z odgórnie narzuconą izolacją społeczną rozwój e-sportowych zawodów motorowych nabrał tempa, a producenci ogumienia zdecydowali się dołączyć do tego nurtu. Michelin, Goodyear, Hankook, a nawet Pirelli – poznaj marki, które przeniosły się do wirtualnej rzeczywistości.

24h du Mans na wirtualnym torze – Michelin wkracza w świat zawodów e-sportowych

© Michelin

Michelin w grach komputerowych i na zawodach e-sportowych

Realizm odwzorowania świata w dzisiejszych grach komputerowych potrafi wprawić w osłupienie. Niektóre symulacje wyścigów samochodowych pod względem graficznym i technicznym wręcz prześcignęły rzeczywistość do tego stopnia, że Michelin został oficjalnym dostawcą ogumienia w grze Gran Turismo.

W obliczu globalnej epidemii francuski producent ogumienia rozszerzył współpracę w ramach obowiązujących umów partnerskich. Kultowy wyścig 24 Heures du Mans, który pierwotnie miał odbyć się 13 i 14 czerwca na torze w departamencie Sarthe, przełożono na wrzesień. Tymczasem w oczekiwaniu na wielkie emocje zawody te po raz pierwszy w długoletniej historii rozegrano wirtualnie. Michelin brylował na imprezie z oponami Pilot Sport, wokół których 50 zespołów zbudowało prawdziwą strategię rozgrywki. Łącznie w zawodach wzięło udział 200 kierowców i simracerów, m.in. Pierre Gasly (F1 – Toro Rosso), Charles Leclerc (F1 – Ferrari), a nawet Fernando Alonso, który niestety odpadł z wyścigu z powodu awarii układu paliwowego!

E-sport to coś więcej niż zabawa dla nastolatków, to życie – obwieścił przed zawodami dwukrotny mistrz Formuły 1 z Hiszpanii i założyciel własnego zespołu e-sportowego. – Z tego rozwiązania korzystają już nie tylko gracze, ale również zawodowi kierowcy. Od wielu lat ćwiczymy na symulatorach układy poszczególnych torów wyścigowych, a inżynierowie projektują i ulepszają w ten sposób pojazdy. Teraz dzięki komputerom zdobyliśmy nowych wiernych fanów, którzy mogą kibicować nam spoza trybun.

Zespół Rébellion Williams eSport zwyciężył w kategorii LMP, a Porsche w GTE.

To jednak nie jedyne zawody, na których Michelin zaznaczył swoją obecność. Francuski producent ogumienia pojawił się również w wirtualnej edycji mistrzostw Formuły E (Race At Home Challenge) i MotoGP, w których na żywo zmierzyli się najlepsi kierowcy z całego świata.

Goodyear w grach komputerowych i na zawodach e-sportowych

Na wirtualnych rozgrywkach 24 Heures du Mans nie zabrakło też Goodyeara. Choć amerykański producent nie dostarczył ogumienia do samochodów na licencji, był obecny w ramach umowy marketingowej z ACO (Automobile Club de l’Ouest) przed rzeczywistym powrotem na LM P2 we wrześniu. Na imprezie można było zobaczyć między innymi słynny sterowiec Goodyeara w markowych barwach.

Sterowiec Goodyear pojawił się na wirtualnym wyścigu Le Mans

© Eurosport

Producent z Akron w Ohio jest za to wyłącznym dostawcą ogumienia na zawody WTCR. FIA World Touring Car Cup także zostały przełożone na późniejszy termin, ale organizacja zdecydowała urządzić oficjalną imprezę w wirtualnej rzeczywistości. To dla Goodyeara znakomita okazja, aby po raz pierwszy w takich warunkach zaprezentować opony Eagle F1 SuperSport. Dyrektor działu sportów motorowych w Goodyear Ben Crawley uważa, że to znakomity pomysł: – W czasie społecznej kwarantanny e-sport notuje rekordy popularności. Myślę, że ta tendencja utrzyma się też po zażegnaniu pandemii, ponieważ zawody wirtualne zapewniają kierowcom unikalną więź z kibicami i vice versa. W dalszej perspektywie czasowej zamierzamy uwzględnić decyzje w zakresie doboru wirtualnego ogumienia oraz strategie postojów w pit-stopach, tym samym pomagając programistom w precyzyjnym odwzorowaniu rzeczywistych parametrów użytkowych ogumienia Goodyear. Na krótką metę natomiast to dla nas znakomita okazja, aby nawiązać bliższy kontakt z miłośnikami sportów motorowych i umieścić naszą popularną markę w cyfrowym świecie. Zgodnie z tą linią Goodyear pojawił się również w eNascar League oraz na European Truck Racing Championship Digital Racing Challenge.

Goodyear na wirtualnym torze wyścigowym w mistrzostwach WTCR

© Goodyear

Pirelli w grach komputerowych i na zawodach e-sportowych

Pirelli jako wyłączny dostawca ogumienia dla Formuły 1 także nie zasypia gruszek w popiele i rozpoczyna przygodę w komputerowej wersji najbardziej prestiżowych międzynarodowych wyścigów samochodowych. Licząca 8 wyścigów seria F1 eSport przyciągnęła przed ekrany telewizorów i komputerów ponad 30 milionów widzów. Dzięki obecności licznych gwiazd Formuły 1 oraz sław ze świata futbolu, jak Sergio Agüero, Pierre-Emerick Aubameyang, Thibaut Courtois, a nawet piosenkarza Luisa Fonsiego impreza okazała się dla włoskiego producenta ogumienia olbrzymim sukcesem.

Pirelli jest ponadto głównym sponsorem amerykańskich mistrzostw wyścigów samochodów osobowych Trans AM. Również te zawody zostały przełożone w związku z zaistniałą sytuacją, ale rozegrano edycję wirtualną przy udziale zawodowych kierowców.

Pirelli esports na Trans AM – wyścigi na symulatorze samochodu

© Trans AM

Hankook w grach komputerowych i na zawodach e-sportowych

W związku z kilkumiesięcznym zawieszeniem zawodów DTM najważniejsza niemiecka seria wyścigowa samochodów osobowych również przenosi się do wirtualnej rzeczywistości: zaplanowano 4 wyścigi z udziałem 20 kierowców i simracerów, którzy zasiądą za kółkiem pojazdów z lat 1992, 2013, 2014 i 2016. To znakomita okazja do zaprezentowania własnej marki dla długoletniego partnera imprezy, jakim jest firma Hankook: – Rozwój i zacieśnianie tak dotychczas owocnej współpracy w ramach DTM Esports Classic Challenge jest dla nas logicznym rozwiązaniem w obecnej sytuacji – zapowiedział DTM Esports Classic Challenge, dyrektor Hankook Motorsport Europe. – Jako dostawca ogumienia dla DTM pomagamy przełożyć na cyfrowy format doświadczenie pozyskane w rzeczywistym świecie, wierzymy bowiem, że zawrotna prędkość może budzić emocje za pośrednictwem dowolnego medium.

Hankook wkracza w świat zawodów e-sportowych

© Hankook

CZYTAJ TAKŻE

Jakie marki opon pochodzą z Niemiec?

Które firmy produkujące opony powstały w Niemczech? Jakie marki ogumienia pochodzą z Niemiec? Continental to nie tylko jedna z najbardziej znanych na świecie marek, która nieustannie zdobywa wysokie miejsca w rozmaitych rankingach opon. To również wielki koncern, do którego należy kilka mniej znanych marek. Przeczytaj nasz artykuł, aby poznać innych niemieckich producentów ogumienia.

Covid-19 – Michelin zamierza produkować milion masek wielorazowego użytku tygodniowo

Giganci przemysłu mobilizują się do walki z koronawirusem. Michelin zapowiedział, że 10 jego zakładów w rożnych krajach Europy aktywnie włączy się do walki z pandemią, produkując maski klasy FFP1 i FFP2.

Goodyear w Lexusie LF-30 – opony chłodzące silnik w trakcie jazdy

Targi motoryzacyjne Genewa 2020 to znakomita okazja do zaprezentowania innowacyjnych pomysłów na transport przyszłości. Podczas imprezy zaprezentowano prototyp elektrycznego Lexusa LF-30 wyposażonego w komplet opon Goodyear zaprojektowanych z myślą o poprawie funkcjonalności tego luksusowego samochodu.

Samochodowy szyk Pirelli i Junya Watanabe na Tygodniu Mody w Paryżu

Ubrania spod znaku znanego producenta opon zaczynają być modne. Pirelii i kreator mody Junya Watanabe zaprezentowali na Tygodniu Mody w Paryżu nową, czteroczęściową kolekcję odzieży męskiej na sezon jesień/zima 2020. To odważna linia ubrań łączących modę vintage ze sportami motorowymi.