Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Test ogumienia Ultra High Performance 2019 – 7 najlepszych opon wg magazynu evo

Do tegorocznej edycji wybrano bardzo popularny rozmiar 225/40 R18, a wszystkie próby wykonano we Włoszech na Volkswagenie Golfie GTI. Wszystko po to, aby ustalić, który z siedmiu testowanych modeli klasy Ultra High Performance ma najlepsze i najlepiej zrównoważone parametry użytkowe.

Płomienie symbolizują ekstremalną wydajność ogumienia

Które opony najlepiej sprawdzą się na drodze? Specjaliści z magazynu evo przetestowali 7 modeli opon UHP na torze wyścigowym. © Adobe Stock

Siedem modeli

Specjaliści z brytyjskiego magazynu evo udali się na tor testowy Pirelli we włoskim miasteczku Vizzola, gdzie sprawdzili wydajność poszczególnych opon na Volkswagenie Golfie GTI. Najpierw jednak zwrócili się do różnych producentów ogumienia z prośbą o wskazanie najlepszych modeli o rozmiarze 225/40 R18, które następnie spróbowali kupić tak jak zwyczajny konsument. Firmy Bridgestone, Yokohama i Hankook nie podjęły wyzwania, wobec czego ostateczna lista testowanych produktów przedstawia się następująco:

 

-       Continental PremiumContact 6

-       Dunlop Sport Maxx RT2

-       Falken Azenis FK510

-       Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

-       Michelin Pilot Sport 4

-       Nokian Powerproof

-       Pirelli P Zero

 

Zamykać ją powinien model Maxxis Victra Sport 5, który nie był dostępny w normalnej sprzedaży, więc evo wbrew pierwotnym założeniom przyjął do testów komplet przesłany przez producenta. W celu zachowania obiektywności tych wyników jednak nie uwzględniono w ostatecznej klasyfikacji.

Dzięki rezulteo opony Maxxis Victra Sport 5 możesz już teraz kupić przez Internet.

Zakwalifikowane do testów modele poddano szeregowi prób w najróżniejszych warunkach: jazda, hamowanie i przyczepność poprzeczna na mokrej nawierzchni, podatność na ryzyko akwaplanacji przy jeździe po linii prostej i na zakrętach, jazda i hamowanie na suchej nawierzchni, opór toczenia, prędkość rozwijana na torze i wreszcie – jazda po zwykłej drodze.

Test opon Falken Azenis FK510 – opinia evo

Ogumienie Falken Azenis FK510 wypadło w testach evo całkiem nieźle. Opony japońskiego producenta uzyskały przyzwoite i dość zrównoważone rezultaty w większości prób. Najlepiej ze wszystkich modeli poradziły sobie na mokrej nawierzchni, za to wyraźnie słabiej wypadły na suchej jezdni z najdłuższą drogą hamowania (podczas gdy w analogicznej konkurencji na mokrej nawierzchni uplasowały się na drugim miejscu).

Test opon Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 – opinia evo

Niekwestionowany zwycięzca w kategorii odporności na zjawisko akwaplanacji przy jeździe po linii prostej – nowy Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 – z pewnością zasługuje na uwagę konsumentów. Szkoda tylko, że w pozostałych próbach nie poradził sobie już tak dobrze. Np. na suchym torze Golf GTI wyposażony w ogumienie Goodyear zarejestrował najdłuższy czas okrążenia. Tym niemniej opony pozytywnie wyróżniają się na tle konkurencji pod względem oporów toczenia.

Nasz test opon Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 na torze w Ascari

 

Test opon Nokian PowerProof – opinia evo

Wprowadzone na rynek zaledwie rok temu opony letnie Nokian Powerproof powoli zaczynają pojawiać się w niezależnych rankingach. Mimo że ogumienie fińskiego producenta nie uzyskało spektakularnych rezultatów w poszczególnych próbach, to w ostatecznej klasyfikacji uplasowało się całkiem wysoko. Specjaliści z magazynu evo zwrócili uwagę na nieco nerwowe zachowanie na mokrej nawierzchni, co jednak rekompensuje pewna jazda po suchych drogach. W podsumowaniu podkreślono też udany kompromis między dynamiką a komfortem jazdy.

 

Przeczytaj więcej o wersji SUV opon Nokian Powerproof, która wejdzie do sprzedaży w 2020 roku

 

Opona letnia Nokian Powerproof

Portal rezulteo przetestował letnią oponę UHP Nokian Powerproof na torze w portugalskim Portimao. © Nokian

Test opon Dunlop Sport Maxx RT2 – opinia evo

Opony Dunlop Sport Maxx RT2, które znakomicie wypadły pod względem odporności na zjawisko akwaplanacji, uzyskały niestety najsłabsze ogólne wyniki w testach na mokrej nawierzchni. Niemniej jednak pozytywnie oceniono wydajność i pewność jazdy zarówno na suchym, jak i mokrym podłożu mimo ograniczonej przyczepności.

Test opon Continental PremiumContact 6 – opinia evo

Opony Continental PremiumContact 6 znakomicie wypadły w konkurencji drogowej. Specjaliści z evo przyznali im w tej kategorii pierwsze miejsce, doceniając zwłaszcza cichą pracę i stabilność na nierównym asfalcie. Na uwagę zasługuje także optymalna wydajność na mokrej nawierzchni oraz najlepszy wynik w teście hamowania na suchej drodze. W podsumowaniu evo podkreśla znakomite rezultaty ogólne oraz niski opór toczenia.

Continental Premiumcontact 6

© rezulteo

Test opon Michelin Pilot Sport 4 – opinia evo

Od dawna brylujące w rozmaitych zestawieniach Michelin Pilot Sport 4 po raz kolejny pokazują, na co je stać. O doskonale zrównoważonych parametrach użytkowych tych opon najlepiej świadczy miejsce na podium w każdej z przeprowadzonych prób. W opinii evo ogumienie to nie ma praktycznie żadnych słabych stron, może poza dość wysoką ceną, którą jednak warto zapłacić za ponadprzeciętną wydajność.

Opona Michelin Pilot Sport 4

© Michelin

Test opon Pirelli P Zero – opinia evo

Niekwestionowanym zwycięzcą rankingu 2019 jest model Pirelli P Zero, który uplasował się na pierwszej pozycji w aż sześciu kategoriach testowych. Szczególnie dobrze poradził sobie na mokrej nawierzchni, a kierowcy docenili go za niezrównany komfort jazdy. Ponadto Golf wyposażony w ogumienie P Zero najszybciej pokonał testowy odcinek toru zarówno przy suchej, jak i mokrej nawierzchni, w czym sporo pomogła znakomita przyczepność. Właściwie jedyną wadą tych opon jest najwyższy spośród wszystkich testowanych modeli opór toczenia. W opinii specjalistów z evo to parametr, który poświęcono dla ogólnej wydajności.

Pirelli_Hyundai_bok

Copyright - © Pirelli

Test opon Maxxis Victra Sport 5 – opinia evo

Jak wspomniano wcześniej, w zestawieniu miały też znaleźć się opony Maxxis Victra Sport 5. Ostatecznie jednak nie uwzględniono ich w klasyfikacji końcowej, co wcale nie znaczy, że model ten nie zasługuje na uwagę. Wręcz przeciwnie – ogumienie Maxxis dosłownie pobiłoby konkurencję na głowę, głównie dzięki znakomitej wydajności na suchej i mokrej nawierzchni oraz najniższej cenie. Dlatego warto zwrócić uwagę na te opony w nadchodzących niezależnych rankingach, oczywiście pod warunkiem, że będą pochodziły z tego samego źródła co pozostałe testowane modele.

Nowa opona letnia UHP Maxxis Victra Sport 5

© Maxxis

 

Opona

Klasyfikacja

Maxxis Victra Sport 5

-

Falken Azenis FK510

7

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

6

Nokian Powerproof

4=

Dunlop Sport Maxx RT2

4=

Continental PremiumContact 6

3

Michelin Pilot Sport 4

2

Pirelli P Zero

1

CZYTAJ TAKŻE

L’argus ogłasza wyniki najnowszego testu opon zimowych

Zima nadchodzi wielkimi krokami. Jeszcze nie wiadomo, czy przyniesie opady śniegu, ale niskie temperatury powinny skłonić wszystkich kierowców do sezonowej wymiany ogumienia. Jakie opony zimowe wybrać? Przed podjęciem decyzji warto zapoznać się z wynikami najnowszych testów. Francuski magazyn motoryzacyjny L’argus przetestował opony zimowe 205/55 R16 91H wiodących marek w Golfie VII. Które ogumienie najlepiej sprawdzi się zimą?

Ranking opon całorocznych 2019 do sedanów i minivanów opublikowany przez ACE

Portal Auto Club Europa (ACE) porównał po jednym modelu opon letnich i zimowych z ośmioma modelami opon całorocznych o wymiarze 205/60 R16. W jakim celu? Aby sprawdzić, jak ogumienie całoroczne poradzi sobie w warunkach, w których opony zimowe stają się zbyt miękkie. Wyniki testów przeprowadzonych w Finlandii i pod Wiedniem jasno pokazują, że wybór ogumienia całorocznego wymaga starannego porównania różnych parametrów wydajnościowych.

Jakie opony zimowe najlepiej sprawdzą się w sedanach i minivanach? Ranking magazynu Autobild

Niemiecki magazyn Autobild opublikował wyniki pierwszego wielkiego testu porównawczego opon zimowych na 2019 rok. Uwzględniono w nim aż 53 modele opon o bardzo popularnym rozmiarze 225/45 R17 przeznaczonym do aut kompaktowych i samochodów o średniej wielkości, tak więc właściciele sedanów i minivanów mają z czego wybierać.

Jakie opony zimowe najlepiej sprawdzą się w vanach? Ranking wg TCS i ADAC

Touring Club Suisse i ADAC przetestowali również ogumienie zimowe o innych rozmiarach. W tym artykule jednak zajmiemy się wyłącznie oponami 205/65 R16C 107/105T. Opracowany w wyniku testów ranking ułatwia wybór najlepszych opon zimowych do vanów, furgonetek i innych aut użytkowych.