Goodyear w Lexusie LF-30 – opony chłodzące silnik w trakcie jazdy
Targi motoryzacyjne Genewa 2020 to znakomita okazja do zaprezentowania innowacyjnych pomysłów na transport przyszłości. Podczas imprezy zaprezentowano prototyp elektrycznego Lexusa LF-30 wyposażonego w komplet opon Goodyear zaprojektowanych z myślą o poprawie funkcjonalności tego luksusowego samochodu.
Elektryczny samochód przyszłości LF-30 z prototypowym ogumieniem Goodyeara
Na 30-lecie marki Lexus Goodyear nawiązał z japońskim producentem aut współpracę, której swoistym przypieczętowaniem była prezentacja prototypowego samochodu LF-30 z kompletem opon Goodyeara najpierw na targach w Tokyo w 2019 roku, a ostatnio – na wirtualnej konferencji prasowej podczas targów motoryzacyjnych Genewa 2020.
Zaprojektowane „na miarę” prototypowe ogumienie Goodyeara nie tylko podkreśla eleganckie, nowoczesne i sportowe kształty luksusowego pojazdu, ale też poprawia komfort jazdy i osiągi oraz wydłuża czas pracy silnika elektrycznego na jednym ładowaniu. Dla Lexusa to wielki krok na drodze do zrównoważonej mobilności.
Inżynierowie z Goodyeara opracowali kilka ciekawych rozwiązań technicznych mających na celu zapewnienie wyjątkowych wrażeń podczas jazdy:
● Sprawniejsze chłodzenie silników elektrycznych EV: powietrze dostaje się przez wlot przy przednim zderzaku, a specjalnie zaprojektowane łopatki opon kierują je na silniki zamontowane za kołami. Powietrze ogrzane przez silniki EV jest następnie wypychane na zewnątrz felg elektrycznego pojazdu LF-30.
● Mniejszy opór aerodynamiczny pojazdu: zewnętrzny kształt opon poprawia aerodynamikę Lexusa, umożliwiając tym samym pokonanie większego dystansu na jednym ładowaniu.
● Mniejszy hałas toczenia dzięki biomimetyce: Goodyear czerpał inspirację prosto z natury, projektując łopatki chłodzące pokryte delikatnym meszkiem jak skrzydła sowy. To właśnie dzięki niemu drapieżny ptak może bezszelestnie chwytać ofiary podczas nocnych łowów. Rozwiązanie takie pozwala do minimum ograniczyć hałas generowany przez opony w trakcie jazdy.
– Jesteśmy naprawdę dumni z możliwości pracy nad tym projektem wspólnie z Lexusem, który od 30 lat tworzy pionierskie rozwiązania w zakresie mobilności – mówi Mike Rytokoski, Wiceprezes i Dyrektor Generalny ds. Marketingu Goodyeara na Europę. – Ta współpraca po raz kolejny potwierdza, jak istotną rolę w elektrycznym transporcie przyszłości ogrywa ogumienie.
Opony zaprojektowano w tylko jednym rozmiarze pasującym do prototypowego elektrycznego Lexusa LF-30: 285/35 R24.