Samochodowy szyk Pirelli i Junya Watanabe na Tygodniu Mody w Paryżu
Ubrania spod znaku znanego producenta opon zaczynają być modne. Pirelii i kreator mody Junya Watanabe zaprezentowali na Tygodniu Mody w Paryżu nową, czteroczęściową kolekcję odzieży męskiej na sezon jesień/zima 2020. To odważna linia ubrań łączących modę vintage ze sportami motorowymi.
Junya Watanabe czerpie inspirację ze sportów motorowych z lat 70 ubiegłego wieku
Specjalnie na Tydzień Mody w Paryżu Pirelli podjął współpracę z Junya Watanabe, znanym z marki Comme des Garçons. Tuż po wydaniu nowego kalendarza Pirelli kontynuuje swoją przygodę z haute couture, prezentując własną, czteroczęściową kolekcję odzieży na sezon jesień-zima 2020 zaprojektowaną przez znanego japońskiego kreatora mody. Przy tworzeniu projektant inspirował się kurtkami Pirelli z lat 70 ubiegłego wieku. Chodzi o ubrania noszone przez techników producenta na torach wyścigowych.
Współpraca ta dodaje splendoru znanej włoskiej marce oponiarskiej dzięki przeniesieniu słynnego żółto-czerwonego logo na cztery nowo zaprojektowane ubrania. W skład kolekcji Junya Watanabe Man i Pirelli zaprezentowanej na Paryskim Tygodniu Mody 2020 wchodzą dwa płaszcze, kurtka i t-shirt.
Jak przystało na kreatora z nurtu „techno-couture”, Watanabe czerpał inspirację z mody vintage, posiłkując się nowymi, syntetycznymi materiałami. Nowoczesna a zarazem tęsknie zerkająca w przeszłość linia odzieży przypomina czasy świetności Pirelli w sportach motorowych. Po raz kolejny opony stają się źródłem inspiracji dla innych branż, jak np. przemysł artykułów luksusowych, o czym mogliśmy się już przekonać przy okazji otwarcia ekskluzywnych salonów Pirelli w Melbourne, Los Angeles czy Dubaju.