Najlepsze opony zimowe 2020 do sedanów – test magazynu Auto Motor und Sport
Specjaliści z niemieckiego magazynu motoryzacyjnego Auto Motor und Sport sprawdzili i porównali 10 modeli opon zimowych o rozmiarze 225/50 R17 do sedanów typu BMW serii 3.
Specjaliści z niemieckiego magazynu motoryzacyjnego Auto Motor und Sport sprawdzili i porównali 10 modeli opon zimowych o rozmiarze 225/50 R17 do sedanów typu BMW serii 3.
© auto motor und sport - Dino Eisele
W zeszłym roku Auto Motor und Sport przetestował 11 modeli opon zimowych do mniejszych SUV-ów i crossoverów. Tym razem specjaliści z niemieckiego magazynu wzięli pod lupę 10 modeli opon zimowych o rozmiarze 225/50 R17, które przetestowali na BMW serii 3. Ten rozmiar pasuje również do samochodów takich jak Alfa Romeo Giulia, Audi A4, A5 et A6, Jaguar S-Type, XE, Mini Paceman, Mazda 6, Mercedes klasy A, B i C oraz Volvo V40 i V60.
© auto motor und sport - Dino Eisele
Inaczej niż ACE Lenkrad, który także opublikował niedawno ranking ogumienia zimowego o tym rozmiarze, AMS nie uwzględnił w swoich testach opon Continental w związku z przesunięciem ich premiery na przyszły rok.
Poniżej lista dziesięciu przetestowanych modeli zimowych:
Choć wyniki poszczególnych modeli coraz wyraźniej się do siebie zbliżają, wciąż dość łatwo można odróżnić opony dobre od bardzo dobrych – przede wszystkim po cenie, a w dalszej kolejności po zrównoważeniu parametrów użytkowych. Opony zimowe Toyo, Giti, Maxxis i Falken otrzymały od Auto Motor und Sport ocenę dostateczną za drobne problemy w niektórych warunkach, zwłaszcza podczas jazdy na śniegu. Mimo to redaktorzy z magazynu wcale nie odradzają zakupu tych modeli, podkreślając szczególnie atrakcyjny stosunek jakości do ceny.
© auto motor und sport - Dino Eisele
Wyżej w tabeli ogumienie Nokian i Goodyear z oceną dobrą. Opony Nokian WR Snowproof z ledwością przekroczyły wymagany próg punktowy, głównie przez drobne problemy z przyczepnością na śniegu oraz tendencję do podsterowności na mokrej nawierzchni. Na szczęście jednak odrobiły te straty dzięki niskiemu oporowi toczenia i znakomitej wydajności na suchej drodze.
Z kolei Goodyear UltraGrip Performance + dosłownie o włos przegrały walkę o lepsze miejsce. Zwycięzca zeszłorocznego rankingu (przypomnijmy, że testowano wówczas opony o innym rozmiarze) tym razem nie dostał się nawet na podium przez zbyt długą drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Niemniej jednak to wciąż solidny produkt, który gwarantuje pewną i stabilną jazdę na suchym podłożu, wysoką odporność na zjawisko akwaplanacji oraz znakomitą przyczepność na śniegu.
Na trzecim miejscu ex aequo Michelin Alpin 6 oraz Vredestein Wintrac Pro. Choć specjaliści z niemieckiego magazynu wielokrotnie zwracają uwagę na wysoką cenę opon Michelin, to jednocześnie chwalą ten model za wysoki poziom bezpieczeństwa na śniegu, krótką drogę hamowania i komfortową jazdę w każdych warunkach.
© auto motor und sport - Dino Eisele
Równie dobre Vredestein okazały się wyjątkowo precyzyjne i niezawodne na mokrej nawierzchni, a także dość bezpieczne dzięki krótkiej drodze hamowania na suchym podłożu. Na śniegu nieźle wypadły pod względem trakcji, ale niespecjalnie dobrze poradziły sobie na zakrętach. Innym minusem jest odrobinę za długa droga hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu do liderów w tej kategorii testowej.
BF Goodrich g-Force Winter 2 już po raz kolejny na drugim miejscu (całkiem niedawno tak znakomitą pozycję uzyskały w rankingu ACE Lenkrad). Mocne strony tych opon to przekonująca wydajność na śniegu, wysoka odporność na zjawisko akwaplanacji oraz krótka droga hamowania na suchej nawierzchni. Mimo nieco słabszej stabilności na takim podłożu zdołały przekonać redaktorów z AMS nadzwyczajnym komfortem jazdy. Do pierwszego miejsca zabrakło im jednak kilku punktów za wydajność na mokrej nawierzchni.
© auto motor und sport - Dino Eisele
Według Auto Motor und Sport najlepsze opony zimowe do sedanów na 2020 rok to Bridgestone Blizzak LM005. Tak więc bez niespodzianek – to już kolejny wielki i całkowicie zasłużony sukces tego modelu w bieżącym sezonie. Opony Blizzak nie mają sobie równych pod względem hamowania i jazdy na mokrej nawierzchni. Poza tym zapewniają rewelacyjną dynamikę jazdy i skuteczne hamowanie na śniegu. Miażdżąca przewaga nad pozostałymi modelami z zestawienia mówi sama za siebie.
Kontynuując nawigację na stronie akceptujesz, że będziemy wykorzystywać pliki Cookies do udoskonalania doświadczeń użytkownika oraz statystyk. Więcej informacji na temat naszej polityki prywatności znajdziesz w regulaminie.