Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Ranking opon letnich 2019 do aut kompaktowych opublikowany na łamach Gute Fahrt

Niemiecki magazyn motoryzacyjny Gute Fahrt przetestował 10 modeli opon letnich o rozmiarze 225/40 R18 oraz 2 modele do felg o średnicy 17 i 19 cali.

Gute Fahrt przedstawia najlepsze opony letnie

Gute Fahrt przedstawia najlepsze opony letnie (©) fr.fotolia.com

Test inny niż wszystkie

12 modeli opon letnich przetestowano w Volkswagenie Golfie. Najnowszy ranking opon opublikowany przez Gute Fahrt na pierwszy rzut oka wydaje się dość zwyczajny. Nic bardziej mylnego, ponieważ oprócz 10 modeli o standardowym rozmiarze 225/40 R18 przetestowano też dwie dodatkowe wersje Pirelli P Zero – jedną o rozmiarze 225/45 R17 i jedną 225/35 R19. Miało to na celu sprawdzenie wydajności opon o różnych średnicach w takich samych warunkach drogowych.

Najwięcej punktów w testach przyznawano za skuteczność hamowania i wydajność na mokrej nawierzchni. Ponadto Gute Fahrt zrezygnował z klasycznych testów prędkości na torze, ale przyznawał dodatkowe punkty za subiektywnie odczuwany komfort jazdy.

Żadnych przykrych niespodzianek

Mimo dużej liczby testowanych modeli, żaden z nich nie zawiódł rażąco oczekiwań kierowców z Gute Fahrt.

Pirelli P Zero do felg 19-calowych najlepiej ze wszystkich testowanych modeli sprawdziły się na suchej nawierzchni i wygrały w kategorii reaktywności na zakrętach. Niestety, najniższy komfort jazdy i słaba odporność na zjawisko akwaplanacji w połączeniu z dość wysoką ceną przełożyły się na ostatni wynik w klasyfikacji końcowej. Mimo to niemiecki magazyn przyznał temu modelowi ocenę dobrą.

Podobnie oceniono Vredestein Ultrac Vorti i Falken Azenis FK510, które ex aequo zajęły 10. miejsce w rankingu. Vredestein zapewniają optymalną wydajność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Jednak wysoki opór toczenia, słabszy komfort jazdy i dłuższa droga hamowania na mokrej jezdni uniemożliwiły im zdobycie wyższej pozycji. Niektóre z tych wad zdradzają również opony Falken, które ponadto wykazują lekką tendencję do nadsterowności na mokrej szosie, ale nadrabiają ten mankament krótką drogą hamowania na takiej nawierzchni.

Apollo Aspire XP zapewniają niezły komfort jazdy i odznaczają się niskim oporem toczenia. Dobra wydajność niestety nie idzie w parze ze skutecznością hamowania na poszczególnych typach nawierzchni, stąd ostateczny wynik daleki od ideału.

Bridgestone Turanza T005 i Pirelli P Zero PZ4 (225/40 R18) zajęły ex aequo 7. miejsce w rankingu. Opony Bridgestone zdobyły sporo punktów za komfort jazdy i niski opór toczenia. Niestety o wiele gorzej poradziły sobie w testach hamowania. To zupełnie inaczej niż Pirelli P Zero PZ4, które mają najkrótszą drogę hamowania na suchej nawierzchni, a na mokrej zajęły drugie miejsce w tej kategorii. Mimo dobrej wydajności na mokrych drogach są jednak mało odporne na zjawisko akwaplanacji, zwłaszcza na zakrętach.

Sześć bardzo polecanych modeli

Nowe Nokian PowerProof, które mieliśmy okazję testować w zeszłym roku w Portugalii, całkiem nieźle spisują się zwłaszcza na mokrej nawierzchni. Krótka droga hamowania i odporność na zjawisko akwaplanacji przekładają się na niezłą wydajność, ale poniekąd kosztem komfortu jazdy, jak zaznaczają specjaliści z Gute Fahrt. Podobnie oceniono jedne z tańszych w rankingu Hankook Ventus S1 evo2.

Dunlop SportMaxx RT2 odznaczają się najlepszą odpornością na zjawisko akwaplanacji. Zebrały też sporo punktów za komfort jazdy, skuteczność hamowania oraz korzystny stosunek jakości do ceny.

Pirelli P Zero o wymiarze 225/45 R17 znalazły się na podium rankingu przede wszystkim dzięki znakomitym wynikom w testach na mokrej nawierzchni. Bardzo dobrze wypadły również w testach hamowania na suchej i mokrej drodze i zostały wysoko ocenione pod względem komfortu jazdy. Ostateczna pozycja mogłaby być jeszcze lepsza, gdyby nie ciut za wysoki opór toczenia i drobne mankamenty na suchej nawierzchni.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric potwierdziły znakomite rezultaty uzyskane w najnowszych rankingach. Okazały się najlepsze w próbach hamowania na mokrej nawierzchni i dość odporne na zjawisko akwaplanacji. Dobrze sprawdziły się w także testach jazdy na różnych typach podłoża, a za jedyny minus uznano nieznaczną tendencję do nadsterowności na mokrej jezdni.

Tytuł najlepszych opon letnich w rankingu Gute Fahrt 2019 zdobyły Continental PremiumContact 6. Specjaliści z niemieckiego magazynu docenili przede wszystkim perfekcyjnie zrównoważone parametry użytkowe, wysoki komfort jazdy oraz bardzo krótką drogę hamowania na suchej i mokrej nawierzchni. Za jedyny mankament uznano opór toczenia nieco powyżej średniej, co jednak w żaden sposób nie przeszkodziło w zajęciu pierwszego miejsca na podium.

Opony

Miejsce

Uwagi

Continental PremiumContact 6

1

Znakomite i dobrze zrównoważone parametry użytkowe

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

2

Krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni, tendencja do podsterowności

Pirelli P Zero (17″)

3

Najwyższy komfort jazdy

Dunlop SportMaxx RT2

4

Dobra odporność na zjawisko akwaplanacji

Hankook Ventus S1 evo2

5=

Dobrze zrównoważone parametry

Nokian PowerProof

5=

Bardzo dobra wydajność na mokrej nawierzchni, średni komfort jazdy

Pirelli P Zero PZ4

7=

Bardzo dobre na suchej nawierzchni, niska odporność na zjawisko akwaplanacji

Bridgestone Turanza T005

7=

Nieco za długa droga hamowania, dobre prowadzenie

Apollo Aspire XP

9

Nieco dłuższa droga hamowania, niski opór toczenia

Falken Azenis FK510

10=

Krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni, podsterowność na mokrej jezdni

Vredestein Ultrac Vorti

10=

Długa droga hamowania na mokrej nawierzchni, dobre prowadzenie

Pirelli P Zero (19″)

12

Niski komfort, szybka reakcja na manewry kierownicą

CZYTAJ TAKŻE

Test ogumienia całorocznego do SUV-ów 2019 – najlepsze opony wielosezonowe wg magazynu Auto Bild

Specjaliści z magazynu Auto Bild przetestowali i porównali 7 modeli opon całorocznych w takich samych warunkach, w jakich sprawdzano ogumienie typowo letnie i zimowe. Do testów wybrano opony o rozmiarze 235/55 R19 przeznaczonym do SUV-ów.

Test opon letnich do aut kompaktowych 2019 – najlepsze ogumienie według ACE Lenkrad

Niemiecki magazyn motoryzacyjny ACE Lenkrad właśnie opublikował wyniki najnowszego testu opon letnich na 2019 rok. W tegorocznej edycji porównano 9 modeli opon o rozmiarze 205/55 R16.

rezulteo testuje opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Goodyear szykuje prawdziwą rewolucję na rynku ogumienia sportowego, wprowadzając do sprzedaży cztery nowe modele opon. Największą popularnością będzie cieszył się zapewne Asymmetric 5, któremu już dziś wróżymy świetlaną karierę.

Najlepsze opony sportowe 2019 – test magazynu Sport Auto przeprowadzony na Hondzie Civic Type R

Specjaliści z niemieckiego magazynu Sport Auto przetestowali na Hondzie Civic Type R osiem modeli opon ultra high performance o wymiarze 245/30 R20. To wyjątkowo mocne auto pozwoliło ujawnić wszystkie zalety i wady testowanego ogumienia.