Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Test opon letnich 2019 – najlepsze opony 18″ do aut turystycznych według Auto Zeitung

Do najnowszego testu ogumienia 2019 Auto Zeitung wybrał 9 modeli opon letnich i jedne opony całoroczne. Wyniki zasadniczo nie odbiegły od oczekiwań, ale było też kilka niespodzianek.

W najnowszym teście ogumienia na 2019 rok Auto Zeitung wziął pod lupę 10 modeli opon do samochodów rodzinnych i turystycznych

W najnowszym teście ogumienia na 2019 rok Auto Zeitung wziął pod lupę 10 modeli opon do samochodów rodzinnych i turystycznych © Auto Zeitung

10 testowanych modeli

Sezon rankingów w pełni! Ostatnio pisaliśmy o rankingach opon letnich do samochodów miejskich, SUV-ów i aut sportowych opublikowanych przez Auto Bild, teraz bliżej przyjrzymy się wynikom testów przeprowadzonych przez inny niemiecki magazyn. Auto Zeitung wybrał do porównania 10 modeli opon o rozmiarze 235/45 R18 pasującym do wielu samochodów turystycznych i aut kompaktowych, jak np. Opel Astra, Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Volkswagen Passat czy Ford Mondeo albo S-Max. Obok dziewięciu opon letnich w teście uwzględniono też jeden model całoroczny (Michelin CrossClimate +):

W rankingu postawiono na dość klasyczne testy (prędkość, hamowanie, komfort jazdy itp.), przy czym wpływ na ocenę końcową miała w równym stopniu wydajność na suchej i mokrej nawierzchni.

Auto Zeitung test opon letnich 2019 tor

© Auto Zeitung

Cena jako wiarygodny wskaźnik możliwości

Najtańsze opony Nankang AS1 wylądowały na szarym końcu zestawienia. Wyposażona w nie testowa Skoda Superb Combi potrzebowała o 22,7 m więcej do całkowitego zatrzymania na mokrej nawierzchni w porównaniu do najlepszego modelu w kategorii. W testach na mokrym torze uzyskano czas o 10 sekund gorszy od najlepszego, głównie przez potencjalne ryzyko utraty kontroli nad pojazdem. Choć różnice te nie są tak wyraźne na suchym torze, Nankang AS1 zostały ocenione najniżej ze wszystkich testowanych modeli.

Tylko nieco droższe Kumho Ecsta HS51 sprawdziły się trochę lepiej, ale wciąż daleko im do liderów rankingu. Droga hamowania na mokrej nawierzchni wyniosła o 18,5 m więcej niż u zwycięzcy, potrzebowały też dużo czasu na pokonanie mokrego toru. Okazały się jednak bezkonkurencyjne pod względem odporności na zjawisko akwaplanacji

Apollo Aspire XP również nieźle poradziły sobie w teście akwaplanacji, ale słabiej wypadły w próbach hamowania, zwłaszcza na mokrej nawierzchni – odległość zatrzymania o 11 metrów dłuższa w porównaniu do najlepszego modelu. Uzyskały też przyzwoite wyniki na suchym i mokrym torze mimo wyraźnie niższej przyczepności poprzecznej wynikającej z zastosowania zbyt miękkich ścian bocznych.

Auto Zeitung test opon letnich 2019 bok

© Auto Zeitung

Wielką niespodzianką w rankingu jest pozycja Michelin CrossClimate+. Mimo że to opony całoroczne – a więc siłą rzeczy rozwiązanie kompromisowe między ogumieniem typowo letnim i zimowym – odznaczają się całkiem niezłą wydajnością. Wypadły też najlepiej w próbach hamowania na mokrej nawierzchni. Siłą rzeczy nie mogły jednak dorównać konkurencji w testach na suchej drodze.

Dobrze zrównoważone opony Yokohama BluEarth AE50 w opinii Auto Zeitung spisują się całkiem nieźle. Wprawdzie nie uzyskały najlepszych wyników w próbie odporności na zjawisko akwaplanacji, ale za to świetnie wypadły w testach hamowania i jazdy na mokrej nawierzchni. Okazały się również dość komfortowe i oszczędne, głównie dzięki niskim oporom toczenia.

Dość długą drogę hamowania na mokrej nawierzchni (11 metrów więcej od lidera w kategorii) opony Bridgestone Turanza T005 nadrabiają znakomitą wydajnością na suchej jezdni. Ponadto odznaczają się niezłą odpornością na zjawisko akwaplanacji i bardzo niskim oporem toczenia.

Według specjalistów z Auto Zeitung opony Pirelli Cinturato P7 nie mają praktycznie żadnych wad. Przede wszystkim są dość dobrze zrównoważone i świetnie spisują się w testach hamowania, zwłaszcza na mokrej nawierzchni. W wyścigu na mokrym torze uzyskały czas tylko o sekundę gorszy od rekordu.

Maxxis Premitra HP5 – jedne z tańszych opon w zestawieniu – bardzo pozytywnie zaskoczyły specjalistów z Auto Zeitung, którzy nie spodziewali się tak dobrych wyników. Największą niespodzianką było drugie miejsce w teście hamowania na suchej jezdni (tylko 40 cm dalej od zwycięzcy) oraz trzecie miejsce w wyścigu torowym, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Dzięki tym spektakularnym osiągnięciom opony Maxxis Premitra HP5 trafiły na podium rankingu.

Opony Michelin Primacy 4, drugie pod względem ceny po CrossClimate+, uzyskały całkiem niezłe rezultaty na mokrej nawierzchni, ale dopiero na suchej drodze pokazały, na co naprawdę je stać: 3. miejsce w testach hamowania i 2. w wyścigu torowym. Okazały się też bezkonkurencyjne pod względem oporu toczenia.

Pierwsze miejsce w rankingu Auto Zeitung 2019 oraz zaszczytny tytuł najlepszych opon letnich do samochodów rodzinnych i turystycznych zdobyły Continental PremiumContact 6. Pobiły konkurencję na głowę w testach hamowania na suchej nawierzchni i w wyścigach na suchym i mokrym torze. W próbie hamowania na mokrej nawierzchni poradziły sobie najlepiej ze wszystkich opon letnich i tylko nieco słabiej od całorocznego ogumienia Michelin CrossClimate +. Doceniono je również za komfort jazdy i stwierdzono, że oferowany poziom wydajności w pełni uzasadnia dość wysoką cenę.

 

Opony

Miejsce

Uwagi

Continental PremiumContact 6

1

Najlepsza wydajność na suchej i mokrej nawierzchni

Michelin Primacy 4

2

Dobra wydajność na suchej nawierzchni, wysoka cena

Maxxis Premitra HP5

3

Bardzo dobry stosunek jakości do ceny

Pirelli Cinturato P7

4

Dobre wyniki ogólne, przyzwoita wydajność na mokrej nawierzchni

Bridgestone Turanza T005

5

Dobra wydajność, nieco dłuższa droga hamowania na mokrej nawierzchni

Yokohama BluEarth AE50

6

Zrównoważone parametry, słabsza odporność na zjawisko akwaplanacji

Michelin CrossClimate+

7

Najkrótsza droga hamowania na mokrej nawierzchni, słabsza wydajność na suchej jezdni

Apollo Aspire XP

8

Wysoka odporność na zjawisko akwaplanacji, nieco dłuższa droga hamowania na mokrej nawierzchni

Kumho Ecsta HS51

9

Wysoka odporność na zjawisko akwaplanacji, nieco dłuższa droga hamowania

Nankang AS1

10

Cicha praca, niskie poczucie bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni

CZYTAJ TAKŻE

Test rezulteo 2019 – niebezpieczne zużycie opon i zobowiązanie Michelin

Michelin zaprosił nas do Wiednia, gdzie mogliśmy docenić zaangażowanie firmy w produkcję ogumienia, które zachowuje pełnię właściwości użytkowych aż do ostatniego milimetra dopuszczalnej grubości bieżnika. W perspektywie nadchodzących zmian w przepisach francuski producent ogumienia postanowił wesprzeć władze w zdecydowanych działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa jazdy na zużytych oponach na mokrej nawierzchni.

rezulteo testuje opony Goodyear Eagle F1 Supersport

Rok 2019 zapowiada się naprawdę ciekawie na rynku ogumienia sportowego. Goodyear podkreśla swoją pozycję w tym dynamicznie rozwijającym się sektorze, wprowadzając trzy nowe modele Eagle F1 z serii Supersport.

Test ogumienia całorocznego do SUV-ów 2019 – najlepsze opony wielosezonowe wg magazynu Auto Bild

Specjaliści z magazynu Auto Bild przetestowali i porównali 7 modeli opon całorocznych w takich samych warunkach, w jakich sprawdzano ogumienie typowo letnie i zimowe. Do testów wybrano opony o rozmiarze 235/55 R19 przeznaczonym do SUV-ów.

Test opon letnich do aut kompaktowych 2019 – najlepsze ogumienie według ACE Lenkrad

Niemiecki magazyn motoryzacyjny ACE Lenkrad właśnie opublikował wyniki najnowszego testu opon letnich na 2019 rok. W tegorocznej edycji porównano 9 modeli opon o rozmiarze 205/55 R16.