Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Wypróbowaliśmy nowe opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 !

Po pięciu latach kariery pełnej wyróżnień, Eagle F1 Asymmetric 2 odchodzi na zasłużoną emeryturę. Nowa trzecia wersja tego modelu wychodzi naprzeciw oczekiwaniom kierowców dzięki swojej wszechstronności.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 na mokrej drodze

Copyright © C.HUNSICKER/ACE Team

Linia opon Eagle F1 jest dobrze znana w środowisku sportowym. Ogumienie to jest montowane fabrycznie w licznych pojazdach, gdyż od zawsze wyróżniała się doskonałą wszechstronnością i bardzo dobrze wypadła w licznych testach porównawczych. Jej atutem był doskonały kompromis między osiągami oraz bezpieczeństwem.

Segment opon UHP (Ultra High Performance) rozwija się bardzo dynamicznie. Trafia na wyposażenie coraz liczniejszych aut kompaktowych i sedanów, nie jest więc już wyłączną domeną aut sportowych, co w sposób naturalny wiąże się z wyższą wszechstronnością kosztem czysto sportowych cech. Już od poprzedniej generacji linia ogumienia Eagle F1 Asymmetric zdąża w tym samym kierunku. Model Asymmetric 3 kontynuuje ten trend, mierząc w pozycję lidera w segmencie UHP w zakresie bezpieczeństwa, zwłaszcza na mokrej drodze.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3: jazda próbna

Copyright © C.HUNSICKER/ACE Team

Technologia, która się rozwija

Zespoły Goodyeara podkreślają, że Asymmetric 3 został opracowany pod kątem jak najlepszych osiągów kluczowych dla kierowców, takich jak hamowanie na mokrej drodze. Trzy technologie mają umożliwić nowemu modelowi uzyskanie lepszych osiągów od poprzednika: 

  • Optymalizacja bieżnika (rozkład i kształt klocków gumowych).
  • Mieszanka gumowa nowej generacji ze specjalną żywicą.
  • Wzmocniona struktura.

Goodyear zapowiada odczuwalny wzrost osiągów względem modelu Asymmetric 2, ze szczególnym naciskiem na doskonałe parametry w porównaniu z konkurencją, o czym świadczy badanie przeprowadzone przez instytut Dekra.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

 Copyright © C.HUNSICKER/ACE Team

Test na mokrej nawierzchni

Przeprowadziliśmy nasz test za kierownicą  Golfa 7 R o mocy 300 KM na torze Goodyeara do jazdy po mokrej drodze, na południu Francji (Mireval). Próba na tego typu torze to gwarancja stałych warunków jazdy oraz jednakowej ilości wody na asfalcie.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 na mokrym torze

 Copyright © C.HUNSICKER/ACE Team

Znamy już tę trasę, przetestowaliśmy na niej wiele opon, choćby  Goodyear EfficientGrip Performance. Dzięki temu wiemy, że nawierzchnia jest stosunkowo szorstka, a utraty przyczepności mogą być bardzo gwałtowne w przypadku niektórych opon.

Początek jazdy przebiegł w umiarkowanym tempie, by móc ocenić boczną przyczepność opon, jak i ich ogólną równowagę. Asymmetric 3 okazała się relatywnie neutralna, wręcz przewidując zmiany. Zwiększyliśmy więc tempo, gwałtownie przyspieszając: tutaj również nowa opona daje poczucie bezpieczeństwa, jest bardzo progresywna, podczas gdy inne opony sportowe mogłyby okazać się bardziej niepokorne w tych warunkach.

Wchodziliśmy w zakręty z dużą dozą optymizmu, w wyniku czego zaobserwowaliśmy lekką podsterowność (uciekający przód), dość łatwą do skontrowania, wystarczyło puścić pedał gaz i skorygować trajektorię jazdy kierownicą.
Testy hamowania, które przeprowadziliśmy na mokrej drodze, potwierdziły nasze wrażenia. Podczas testów przy prędkości 80 km/h model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 potrzebował drogi hamowania krótszej średnio o długość samochodu względem modelu Asymmetric 2.

Podsumowując możemy ocenić nasze wrażenia jako bardzo pozytywne za sprawą doskonałej przyczepności na mokrej drodze. Aby poznać rzeczywisty poziom osiągów tego modelu, zachęcamy do zapoznania się z jego notami.

Dostępność:

Model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 jest montowany fabrycznie na kołach takich aut jak Jaguar XF, Mercedes Classy E czy Chevrolet Camaro. Jest już dostępny w rozmiarach od 17 do 20 cali.

CZYTAJ TAKŻE

Test rezulteo 2019 – niebezpieczne zużycie opon i zobowiązanie Michelin

Michelin zaprosił nas do Wiednia, gdzie mogliśmy docenić zaangażowanie firmy w produkcję ogumienia, które zachowuje pełnię właściwości użytkowych aż do ostatniego milimetra dopuszczalnej grubości bieżnika. W perspektywie nadchodzących zmian w przepisach francuski producent ogumienia postanowił wesprzeć władze w zdecydowanych działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa jazdy na zużytych oponach na mokrej nawierzchni.

rezulteo testuje opony Goodyear Eagle F1 Supersport

Rok 2019 zapowiada się naprawdę ciekawie na rynku ogumienia sportowego. Goodyear podkreśla swoją pozycję w tym dynamicznie rozwijającym się sektorze, wprowadzając trzy nowe modele Eagle F1 z serii Supersport.

Test ogumienia całorocznego do SUV-ów 2019 – najlepsze opony wielosezonowe wg magazynu Auto Bild

Specjaliści z magazynu Auto Bild przetestowali i porównali 7 modeli opon całorocznych w takich samych warunkach, w jakich sprawdzano ogumienie typowo letnie i zimowe. Do testów wybrano opony o rozmiarze 235/55 R19 przeznaczonym do SUV-ów.

Test opon letnich do aut kompaktowych 2019 – najlepsze ogumienie według ACE Lenkrad

Niemiecki magazyn motoryzacyjny ACE Lenkrad właśnie opublikował wyniki najnowszego testu opon letnich na 2019 rok. W tegorocznej edycji porównano 9 modeli opon o rozmiarze 205/55 R16.