Tu porównasz opony i znajdziesz je w najlepszej cenie

nasza porównywarka pomoże Ci wybrać i kupić najlepsze opony w najniższej cenie

Wypróbowaliśmy nowe opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 !

Po pięciu latach kariery pełnej wyróżnień, Eagle F1 Asymmetric 2 odchodzi na zasłużoną emeryturę. Nowa trzecia wersja tego modelu wychodzi naprzeciw oczekiwaniom kierowców dzięki swojej wszechstronności.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 na mokrej drodze

Copyright © C.HUNSICKER/ACE Team

Linia opon Eagle F1 jest dobrze znana w środowisku sportowym. Ogumienie to jest montowane fabrycznie w licznych pojazdach, gdyż od zawsze wyróżniała się doskonałą wszechstronnością i bardzo dobrze wypadła w licznych testach porównawczych. Jej atutem był doskonały kompromis między osiągami oraz bezpieczeństwem.

Segment opon UHP (Ultra High Performance) rozwija się bardzo dynamicznie. Trafia na wyposażenie coraz liczniejszych aut kompaktowych i sedanów, nie jest więc już wyłączną domeną aut sportowych, co w sposób naturalny wiąże się z wyższą wszechstronnością kosztem czysto sportowych cech. Już od poprzedniej generacji linia ogumienia Eagle F1 Asymmetric zdąża w tym samym kierunku. Model Asymmetric 3 kontynuuje ten trend, mierząc w pozycję lidera w segmencie UHP w zakresie bezpieczeństwa, zwłaszcza na mokrej drodze.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3: jazda próbna

Copyright © C.HUNSICKER/ACE Team

Technologia, która się rozwija

Zespoły Goodyeara podkreślają, że Asymmetric 3 został opracowany pod kątem jak najlepszych osiągów kluczowych dla kierowców, takich jak hamowanie na mokrej drodze. Trzy technologie mają umożliwić nowemu modelowi uzyskanie lepszych osiągów od poprzednika: 

  • Optymalizacja bieżnika (rozkład i kształt klocków gumowych).
  • Mieszanka gumowa nowej generacji ze specjalną żywicą.
  • Wzmocniona struktura.

Goodyear zapowiada odczuwalny wzrost osiągów względem modelu Asymmetric 2, ze szczególnym naciskiem na doskonałe parametry w porównaniu z konkurencją, o czym świadczy badanie przeprowadzone przez instytut Dekra.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

 Copyright © C.HUNSICKER/ACE Team

Test na mokrej nawierzchni

Przeprowadziliśmy nasz test za kierownicą  Golfa 7 R o mocy 300 KM na torze Goodyeara do jazdy po mokrej drodze, na południu Francji (Mireval). Próba na tego typu torze to gwarancja stałych warunków jazdy oraz jednakowej ilości wody na asfalcie.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 na mokrym torze

 Copyright © C.HUNSICKER/ACE Team

Znamy już tę trasę, przetestowaliśmy na niej wiele opon, choćby  Goodyear EfficientGrip Performance. Dzięki temu wiemy, że nawierzchnia jest stosunkowo szorstka, a utraty przyczepności mogą być bardzo gwałtowne w przypadku niektórych opon.

Początek jazdy przebiegł w umiarkowanym tempie, by móc ocenić boczną przyczepność opon, jak i ich ogólną równowagę. Asymmetric 3 okazała się relatywnie neutralna, wręcz przewidując zmiany. Zwiększyliśmy więc tempo, gwałtownie przyspieszając: tutaj również nowa opona daje poczucie bezpieczeństwa, jest bardzo progresywna, podczas gdy inne opony sportowe mogłyby okazać się bardziej niepokorne w tych warunkach.

Wchodziliśmy w zakręty z dużą dozą optymizmu, w wyniku czego zaobserwowaliśmy lekką podsterowność (uciekający przód), dość łatwą do skontrowania, wystarczyło puścić pedał gaz i skorygować trajektorię jazdy kierownicą.
Testy hamowania, które przeprowadziliśmy na mokrej drodze, potwierdziły nasze wrażenia. Podczas testów przy prędkości 80 km/h model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 potrzebował drogi hamowania krótszej średnio o długość samochodu względem modelu Asymmetric 2.

Podsumowując możemy ocenić nasze wrażenia jako bardzo pozytywne za sprawą doskonałej przyczepności na mokrej drodze. Aby poznać rzeczywisty poziom osiągów tego modelu, zachęcamy do zapoznania się z jego notami.

Dostępność:

Model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 jest montowany fabrycznie na kołach takich aut jak Jaguar XF, Mercedes Classy E czy Chevrolet Camaro. Jest już dostępny w rozmiarach od 17 do 20 cali.

CZYTAJ TAKŻE

Michelin okrzyknięty producentem roku przez Auto Bild dzięki znakomitym wynikom w testach wydajności

Auto Bild przyznał firmie Michelin tytuł „producent roku – lato 2019” na podstawie wyników testów hamowania uzyskanych w pięciu ostatnich rankingach opon letnich.

Test opon letnich 2019 – najlepsze opony 18″ do aut turystycznych według Auto Zeitung

Do najnowszego testu ogumienia 2019 Auto Zeitung wybrał 9 modeli opon letnich i jedne opony całoroczne. Wyniki zasadniczo nie odbiegły od oczekiwań, ale było też kilka niespodzianek.

Najlepsze ogumienie sportowe 2019 wg Auto Bild – test opon letnich Ultra High Performance

W tegorocznym teście ogumienia letniego Auto Bild porównał 11 modeli opon sportowych o rozmiarze 245/45 R18. Próby na różnych typach nawierzchni ujawniły mocne i słabe strony poszczególnych opon.

Test opon letnich 2019 – najlepsze ogumienie do SUV-ów wg Auto Bild

W swoim porównaniu opon letnich 2019 Auto Bild uwzględnił 10 modeli o wymiarze 225/55 R17, które zamontowano w BMW X3 i przetestowano w różnych warunkach drogowych i terenowych.